REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najtańszy skuter już za 2 tys. zł

Marcin Jaworski

REKLAMA

Polacy coraz chętniej wsiadają na skutery i motorowery, chętnie wybierają modele z Chin. Importerzy obawiają się, że nowe przepisy ograniczą sprzedaż wśród młodych ludzi.

 

Chińskie motory i skutery zdobywają polski rynek. Na około 115 tys. skuterów zarejestrowanych w ubiegłym roku, aż 105 tys. to produkty z Chin. Można je kupić w supermarketach za 2-5 tys. zł. Dynamika wzrostu tego rynku zaskakuje specjalistów. W 2006 roku zarejestrowano bowiem około 70 tys. skuterów, a rok wcześniej około 35 tys. Łatwo policzyć, że jeśli ten wzrost utrzyma się, to na koniec tego roku będziemy mieli około 150 tys. nowo zarejestrowanych skuterów.

- Dla nas to dobra informacja, bo liczymy, że część kupujących teraz skutery przesiądzie się na prawdziwe motocykle. W Polsce ten rynek dopiero rozwija się - mówi Przemysław Iwanicki z Suzuki.

Jego firma sprzedała w 2007 roku 1 tys. motocykli. W tym roku planuje sprzedaż około 1,5 tys. sztuk.

Motocykli sprzedaje się kilkakrotnie mniej niż skuterów. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że w ubiegłym roku przybyło ich nieco ponad 7,5 tys. sztuk - 48 proc. więcej niż w 2006 roku. Sprzedawcy liczą, że w tym roku uda im się sprzedać 10 tys. pojazdów. Wprowadzają promocje i upusty. Cały czas w salonach można też spotkać znacznie przecenione modele z ubiegłego roku. Na przykład Hondy z 2007 roku. są sprzedawane z ubezpieczeniem AC w cenie. Podobnie rzecz się ma w BMW, które do tego ma swój serwis finansowy.

- Około 50 proc. kupujących korzysta albo z kredytu albo leasingu - mówi Robert Domański z BMW.

Sprzedawcy motocykli obawiają się jednak zahamowania zakupów ze strony młodszych klientów. Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje projekt ustawy o kierujących pojazdami, która wprowadzi ograniczenia użytkowania motocykli o większych pojemnościach dla osób w wieku do 24 lat. Dziś motocyklami mogą jeździć już 18-latki.

- Propozycje tych przepisów wynikają między innymi z wdrożenia Dyrektywy 2006/126/WE - mówi Mikołaj Karpiński, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.

Nie wiadomo, kiedy ten projekt wejdzie w życie, ale znając procedury legislacyjne, nie będzie to wcześniej niż od początku przyszłego roku.


Kliknij aby zobaczyć ilustrację.
Coraz chętniej jeździmy motocyklami


ZE STRONY PRAWA

Zmiany w uprawnieniach do jazdy na motocyklu

Ministerstwo Infrastruktury proponuje, żeby poszczególne kategorie prawa jazdy mogły upoważniać do prowadzenia określonych motocykli od określonego wieku:

l kategoria A1 - na motocykle o pojemności silnika nieprzekraczającej 125 ccm, mocy nieprzekraczającej 11 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,1 kW/kg oraz motocykli trzykołowych o mocy nieprzekraczającej 15 kW, można uzyskać od 16 roku życia,

l kategoria A2, na motocykle o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla, możliwa do uzyskania od 18 roku życia,

l kategoria A na motocykle i motocykle trzykołowe o mocy powyżej 15 kW, możliwa do uzyskania od 20 lat, w przypadku gdy osoba od co najmniej dwóch lat posiada prawo jazdy kategorii A2, a w pozostałych przypadkach od 24 roku życia.


Marcin Jaworski

marcin.jaworski@infor.pl

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia nie dla wszystkich wdów: nie dla młodych wdów (nawet jeżeli zostały same z dzieckiem) i nie dla „porzuconych” kobiet

Renta wdowia, to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, o które będzie można wnioskować już od 1 stycznia 2025 r. Choć nazwa sugeruje, że powinno ono dotyczyć wszystkich wdów i wdowców – będzie na nie mogła liczyć tylko ich ograniczona grupa, która spełnia wszystkie określone w ustawie przesłanki. Renty wdowiej nie otrzymają m.in. osoby, które owdowiały w młodym wieku, jak i osoby „porzucone” przez współmałżonka (nawet jeżeli nie doszło do rozwodu). 

Świadczenia z programu Aktywny rodzic zostaną wyłączone z definicji dochodu. Nie będą miały wpływu na prawo do świadczeń z pomocy społecznej

Rada Ministrów przyjęła projekt projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” zostaną wyłączone z definicji dochodu.

Nadchodzi rewolucja w urzędach pracy. Bezrobotni powinni się cieszyć czy martwić? Rząd zdecydował: będzie nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Rynek pracy potrzebuje nowej ustawy? Tak uważa ministerstwo pracy, a Rada Ministrów podzieliła zdanie resortu.  Rząd w Wigilię 24.12.2024 r. przyjął projekt ustawy autorstwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To ma być prawdziwa rewolucja.

Czekasz na wdowią rentę, sprawdź już teraz czy ci się należy, apeluje zus i zaprasza do składania wniosków z wyprzedzeniem

W Wigilię 24.12.2024 Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ZUS zwrócił się z komunikatem do wdów i wdowców, by jak najszybciej sprawdzili czy mają prawo do dwóch świadczeń. To ważne, bo choć samo nowe świadczenie – tzw. wdowia renta będzie wypłacane od lipca, to wnioski można już składać będzie zaraz z początkiem nowego roku.

REKLAMA

ZUS informuje: Od 1 stycznia 2025 r. można składać wnioski o rentę wdowią. Jakie warunki należy spełnić?

Od 1 stycznia 2025 r. ZUS zacznie przyjmować wnioski o rentę wdowią. Osoby uprawnione mogą składać wnioski, ale prawo do tego świadczenia zostanie im przyznane od miesiąca, w którym złożyły wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.

40 tys. zł na zakup samochodu do wzięcia już na początku lutego 2025 r. [za zezłomowanie starego auta w ciągu ostatnich 4 lat – premia 5-10 tys. zł; cena nowego samochodu – do 225 tys. zł netto]

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w dniu 16 grudnia br., ogłosił iż na początku lutego 2025 r. – ruszy nabór wniosków o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego. W ramach programu „Mój elektryk 2.0” osoby fizyczne, będą mogły uzyskać nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu bezemisyjnego auta. Budżet programu ma wystarczyć na zakup ok. 40 tys. samochodów.

30 tysięcy złotych kary! Kierowcy mają na to siedem dni. Nowy obowiązek dla właścicieli aut mrozi krew w żyłach

Nie odbierają listów poleconych wysyłanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podają nazwiska ludzi zza granicy, tak namierzeni przez fotoradary kierowcy unikają płacenia mandatów. Resort Infrastruktury mówi temu dość i od 2025 roku wprowadzi nowe mechanizmy ścigania sprawców łamania przepisów drogowych. Skóra cierpnie, włos się jeży od nowych zasad karania mandatami. 

To pewne: będzie wyższy wiek emerytalny. Najpierw zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, potem wydłużenie lat pracy

Politycy i rząd nie mają wyboru – muszą podwyższyć wiek emerytalny. Politycznie może się to wydawać samobójstwem, ale realnie brak podwyższenia wieku emerytalnego to samobójstwo ekonomiczne. Dlatego cała sztuka polega na tym, by przekonać społeczeństwo, że podniesienie wieku emerytalnego jest w interesie wszystkich.

REKLAMA

Wigilia 24.12.2024 – czy po raz ostatni zgodnie z prawem to dzień roboczy, a od 2025 dzień ustawowo wolny od pracy

Ustawa, która zmieniła status 24 grudnia z dnia roboczego w dzień ustawowo wolny od pracy odbyła już niemal całą drogę legislacyjną. By stała się prawem powszechnie obowiązującym musi być jeszcze jedynie podpisana przez prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jednak nie jest wcale pewne czy tak się stanie.

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

REKLAMA