REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozycjonować strony www

REKLAMA

Pozycjonowanie stron www polega na takim ich ustawieniu, żeby najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe pokazywały je użytkownikowi przed innymi, informującymi o podobnych sprawach.
Pozycjonowanie stron www (Search Engine Optimization) jest pracą dość skomplikowaną i czasochłonną. Wymaga dobrej znajomości zasad działania poszczególnych wyszukiwarek. Dlatego najczęściej wykonywane jest przez fachowców zewnętrznych (na zasadzie outsourcingu). Działa już wiele firm oferujących taką usługę. Dominują mali przedsiębiorcy lub specjaliści pracujący na zlecenie. W gąszczu ofert trudno jest jednak wybrać najkorzystniejszą dla zamawiającego. Dlatego warto poznać podstawowe kryteria oceny specjalistów, którym zostanie zlecone wypozycjonowanie serwisu oraz niezbędne działania poza jego obrębem.

Gdzie pozycjonować

Tak jak w przypadku innych form marketingu wyszukiwarkowego (SEM – search engine marketing), o sukcesie, jakim jest wzrost oglądalności serwisu, decyduje właściwy dobór wyszukiwarek i kluczowych słów.
W Polsce liczą się właściwie tylko trzy wyszukiwarki: Google oraz podobne serwisy w portalach o­netu i Wirtualnej Polski. Pierwsza posiada ponad 70 proc. zasięg, a WP i o­net po ok. 30 proc. zasięgu w rynku wyszukiwań. Dlatego trzeba znaleźć firmę pozycjonującą we wszystkich trzech serwisach. Unikać należy firm oferujących pozycjonowanie tylko w WP i o­necie lub pobierających dodatkową opłatę za Google, ponieważ działanie w polskich serwisach jest stosunkowo łatwe i nie wymaga tak dużego nakładu pracy jak google, a specjaliści, którzy ograniczają usługę, starają się zapewnić sobie szybki zysk.

Słowa kluczowe

Kolejnym elementem weryfikacji jakości usług są słowa kluczowe lub frazy zaproponowane jako podstawa promocji. Muszą o­ne być zgodne z profilem działalności i asortymentem zamawiającego, a także popularne wśród internautów. Popularność przekłada się na oglądalność serwisu. Z drugiej strony najczęściej używane hasła są już zajęte. A w pozycjonowaniu im więcej słów kluczowych i fraz, tym trudniejsza promocja serwisu. Jest to o tyle ważne, że wielu usługodawców poszukuje słów pozwalających łatwo wypozycjonować serwis zamiast takich, które zapewnią mu dużą oglądalność.

Kiedy efekty

Efekty pozycjonowania widoczne są najwcześniej po kilku tygodniach. Często trzeba na nie czekać dwa lub trzy miesiące. Dlatego warto unikać firm oferujących natychmiastowe rezultaty.
Z rezerwą należy podchodzić również do gwarancji uzyskania czołowych pozycji i ich utrzymania. Efekty pozycjonowania zależą bowiem od bardzo wielu czynników, często niezależnych od pozycjonujących. Poza tym każdego dnia powstaje wiele serwisów WWW, a na rynku działa wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem, więc zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że inna strona zostanie lepiej wypozycjonowana. Nie ma też możliwości, by raz osiągnięta pozycja była niezmienna.

Zmiany w treści strony

Pozycjonowanie polega m.in. na zmianach w kodzie HTML (po angielsku: hyper text markup language, czyli hipertekstowy język znaczników stosowany do pisania stron www). Często obejmuje również warstwę tekstowo-graficzną serwisu, żeby została nasycona właściwymi słowami kluczowymi. Grafiki, odsyłacze, elementy interaktywne, menu i in. także muszą być nastawione na działanie wyszukiwarek. Dlatego nie można ufać firmom, które oferują pozycjonowanie bez jakichkolwiek zmian w kodzie HTML serwisu.

Warunki cenowe

Istotnym czynnikiem wpływającym na wybór oferty jest cena. Firma pozycjonująca może zażądać: opłaty jednorazowej lub wykupienia abonamentu. Choć to drugie rozwiązanie w wielu przypadkach jest droższe, to lepiej zabezpiecza interesy zleceniodawcy. Przez czas umowy firma pozycjonująca dba o to, aby serwis zajmował najlepsze możliwe pozycje. W umowie można zawrzeć także klauzulę ograniczającą pozycjonowanie serwisów konkurencji. Jednokrotna opłata nie zapewnia tego i niesie ryzyko, że już w kilka tygodni po osiągnięciu wysokiej pozycji serwis spadnie w rankingach, np. w efekcie działań promocyjnych konkurencji.

Cena zależna od wyników

Ostateczna cena pozycjonowania musi być uzależniona od efektów, czyli koszt powinien wynikać z pozycji, jaką zajęła promowana strona. W umowie warto wyraźnie wskazać, jaką pozycję strona musi osiągnąć przy użyciu konkretnego hasła, by firma pozycjonująca dostała wynagrodzenie. Konieczne też jest ustalenie progów pozycji i przypisanie im konkretnych kwot. Za pozycje od 1 do 5 płaci się np. najwyższą stawkę od hasła, a za pozycje od 6 do 10 nieco niższą. Wszystkie te pozycje znajdują się zwykle na pierwszej stronie wynikowej. Pozycje od 11 do 20 wynagradzane mogą być najniższą przewidzianą stawką. Jest to druga strona wyników, której wielu użytkowników już wcale nie ogląda. Jeszcze większa liczba interanautów nie przegląda dalszych stron z wynikami wyszukiwania, czyli za osiągnięcie pozycji od 30 w dół nie powinna przysługiwać firmie opłata.

Usługi dodatkowe w cenie

Zwykle w standardowej cenie wliczone są takie usługi, jak przygotowanie wstępnego raportu wskazującego na pozycje stron konkurencji, przygotowanie planu działań i potencjalnych haseł, miesięczne raporty dotyczące osiągniętych pozycji dla poszczególnych haseł oraz dodanie serwisu do określonej liczby katalogów stron WWW. Ten ostatni czynnik szczególnie dużo mówi o fachowości firmy pozycjonującej. Jeśli firma żąda dodatkowej opłaty za dodanie stron do katalogów dużych portali, to nieuczciwie podchodzi do klienta. Obecność w dużej liczbie katalogów jest jednym z podstawowych wymogów dobrego pozycjonowania.
O nieuczciwości może świadczyć także próba rozbicia opłaty na kwotę za optymalizację oraz za samo pozycjonowanie. Niektórzy tłumaczą to tym, że zoptymalizowanie serwisu wymaga dużego nakładu specjalistów. Tymczasem oznacza to tylko, że firma boi się o końcowy efekt i pragnie zabezpieczyć swoje dochody. A pamiętać trzeba, że optymalizacja jest tylko jednym z elementów pozycjonowania i sama w sobie nie gwarantuje wysokiej pozycji serwisu.
Poszukując wykonawcy pozycjonowania, warto też obejrzeć portfolio wykonanych zleceń, które najczęściej jest dostępne na żądanie klienta. Ta lista pozwala poznać efekty pracy potencjalnego partnera.

ZAKAZANE TECHNIKI POZYCJONOWANIA
Dostrzegając problem stosowania nieetycznych technik mających na celu zdobycie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwarek, Interactive Advertising Bureau Polska w porozumieniu z o­netem, Wirtualną Polską, Netsprintem oraz firmą Digital o­ne opracowały kodeks etyczny, który powinien obowiązywać wszystkie firmy zajmujące się marketingiem wyszukiwarkowym. Wraz z tym kodeksem opublikowano listę technik zakazanych w pozycjonowaniu, których stosowanie karane będzie usunięciem strony wyszukiwarki. Przed podpisaniem umowy dotyczącej pozycjonowania warto więc zapoznać się z tymi dokumentami, by sprawdzić, czy dana firma w swojej ofercie nie zaplanowała niedozwolonych technik.
Patrz: http://www.iab.com.pl

Daniel Kotyras
gp@infor.pl


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia nie dla wszystkich wdów: nie dla młodych wdów (nawet jeżeli zostały same z dzieckiem) i nie dla „porzuconych” kobiet

Renta wdowia, to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, o które będzie można wnioskować już od 1 stycznia 2025 r. Choć nazwa sugeruje, że powinno ono dotyczyć wszystkich wdów i wdowców – będzie na nie mogła liczyć tylko ich ograniczona grupa, która spełnia wszystkie określone w ustawie przesłanki. Renty wdowiej nie otrzymają m.in. osoby, które owdowiały w młodym wieku, jak i osoby „porzucone” przez współmałżonka (nawet jeżeli nie doszło do rozwodu). 

Świadczenia z programu Aktywny rodzic zostaną wyłączone z definicji dochodu. Nie będą miały wpływu na prawo do świadczeń z pomocy społecznej

Rada Ministrów przyjęła projekt projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” zostaną wyłączone z definicji dochodu.

Nadchodzi rewolucja w urzędach pracy. Bezrobotni powinni się cieszyć czy martwić? Rząd zdecydował: będzie nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Rynek pracy potrzebuje nowej ustawy? Tak uważa ministerstwo pracy, a Rada Ministrów podzieliła zdanie resortu.  Rząd w Wigilię 24.12.2024 r. przyjął projekt ustawy autorstwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To ma być prawdziwa rewolucja.

Czekasz na wdowią rentę, sprawdź już teraz czy ci się należy, apeluje zus i zaprasza do składania wniosków z wyprzedzeniem

W Wigilię 24.12.2024 Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ZUS zwrócił się z komunikatem do wdów i wdowców, by jak najszybciej sprawdzili czy mają prawo do dwóch świadczeń. To ważne, bo choć samo nowe świadczenie – tzw. wdowia renta będzie wypłacane od lipca, to wnioski można już składać będzie zaraz z początkiem nowego roku.

REKLAMA

ZUS informuje: Od 1 stycznia 2025 r. można składać wnioski o rentę wdowią. Jakie warunki należy spełnić?

Od 1 stycznia 2025 r. ZUS zacznie przyjmować wnioski o rentę wdowią. Osoby uprawnione mogą składać wnioski, ale prawo do tego świadczenia zostanie im przyznane od miesiąca, w którym złożyły wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.

40 tys. zł na zakup samochodu do wzięcia już na początku lutego 2025 r. [za zezłomowanie starego auta w ciągu ostatnich 4 lat – premia 5-10 tys. zł; cena nowego samochodu – do 225 tys. zł netto]

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w dniu 16 grudnia br., ogłosił iż na początku lutego 2025 r. – ruszy nabór wniosków o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego. W ramach programu „Mój elektryk 2.0” osoby fizyczne, będą mogły uzyskać nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu bezemisyjnego auta. Budżet programu ma wystarczyć na zakup ok. 40 tys. samochodów.

30 tysięcy złotych kary! Kierowcy mają na to siedem dni. Nowy obowiązek dla właścicieli aut mrozi krew w żyłach

Nie odbierają listów poleconych wysyłanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podają nazwiska ludzi zza granicy, tak namierzeni przez fotoradary kierowcy unikają płacenia mandatów. Resort Infrastruktury mówi temu dość i od 2025 roku wprowadzi nowe mechanizmy ścigania sprawców łamania przepisów drogowych. Skóra cierpnie, włos się jeży od nowych zasad karania mandatami. 

To pewne: będzie wyższy wiek emerytalny. Najpierw zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, potem wydłużenie lat pracy

Politycy i rząd nie mają wyboru – muszą podwyższyć wiek emerytalny. Politycznie może się to wydawać samobójstwem, ale realnie brak podwyższenia wieku emerytalnego to samobójstwo ekonomiczne. Dlatego cała sztuka polega na tym, by przekonać społeczeństwo, że podniesienie wieku emerytalnego jest w interesie wszystkich.

REKLAMA

Wigilia 24.12.2024 – czy po raz ostatni zgodnie z prawem to dzień roboczy, a od 2025 dzień ustawowo wolny od pracy

Ustawa, która zmieniła status 24 grudnia z dnia roboczego w dzień ustawowo wolny od pracy odbyła już niemal całą drogę legislacyjną. By stała się prawem powszechnie obowiązującym musi być jeszcze jedynie podpisana przez prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jednak nie jest wcale pewne czy tak się stanie.

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

REKLAMA