REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Recepta na nowe auto

REKLAMA

Koszty leasingu auta można obniżyć nawet o kilkadziesiąt procent. Wystarczy skorzystać z leasingu odnawialnego. Wadą tego rozwiązania jest wysoka kwota wykupu pojazdu.
Wysokie koszty są zmorą przedsiębiorców. Należą do nich między innymi wydatki na utrzymanie pojazdów. Są jednak sposoby na to, by przynajmniej część z nich obniżyć. Jeżeli w firmie poważny udział w kosztach działania ma leasing pojazdów osobowych, można skorzystać z leasingu odnawialnego. Zaletą tego produktu finansowego jest to, iż miesięczne czynsze są niższe nawet o kilkadziesiąt procent w porównaniu z czynszami leasingu tradycyjnego. Ważne są jednak także inne różnice, które z kolei przemawiają na niekorzyść leasingu odnawialnego.

Największą zaletą leasingu odnawialnego jest możliwość płacenia niskich miesięcznych czynszów. Na przykład, jeżeli w tradycyjnym leasingu użytkowalibyśmy nowy pojazd o wartości 55 tys. zł netto, przy umowie zawartej na 24 miesiące i wpłacie własnej na poziomie 11 tys. zł, nasz miesięczny czynsz wynosiłby ok. 1750 zł. Jeżeli natomiast ten sam pojazd użytkować będziemy w leasingu odnawialnym, miesięczny czynsz, przy zachowaniu takiej samej wpłaty początkowej oraz okresu umowy, wynosić będzie ok. 1100 zł. Różnica więc jest poważna.

Z czego o­na wynika? Przede wszystkim z kwoty wykupu pojazdu. O ile w leasingu tradycyjnym jest o­na niska, o tyle w leasingu odnawialnym już nie. W tym drugim przypadku do kasy firmy leasingowej trzeba wpłacić mniej więcej tyle, ile wart jest pojazd na wolnym rynku, a więc po dwóch latach ok. 50-60 proc. jego wartości z dnia zakupu.
To nie wszystkie różnice. Firma korzystająca z leasingu odnawialnego może za jego pomocą kupić tylko samochód nowy i nie może nim dysponować zupełnie dobrowolnie. To znaczy nie może np. przekraczać dopuszczonych w umowie limitów kilometrów. Bo jeżeli np. zamiast 30 tys. kilometrów rocznie auto przejedzie ich 40 tys., wzrośnie czynsz miesięczny.

Różni się także sposób zakończenia umowy leasingowej. O ile w przypadku tradycyjnego produktu w przeważającej liczbie sytuacji umowa kończy się wykupem pojazdu przez jego użytkownika, o tyle w leasingu odnawialnym to rzadkość. Wszystko z powodu wysokiej kwoty wykupu. Klient może więc albo oddać pojazd firmie leasingowej i podpisać nową umowę na kolejny nowy samochód, albo też podpisać umowę już tradycyjnego leasingu na ten sam pojazd, który dotychczas użytkował na zasadzie leasingu odnawialnego. Może też oczywiście zrezygnować z dalszej współpracy, oddając auto albo je wykupując, co jednak nie jest opłacalne.

Jeżeli celem firmy jest ostateczne nabycie pojazdu na własność, na pewno z tego rodzaju oferty nie skorzysta. Jeżeli natomiast przedsiębiorstwo ma wielu przedstawicieli handlowych, niemogących pozwolić sobie na to, by samochód stał zepsuty w warsztacie, to leasing odnawialny jest dla takiej firmy korzystną ofertą. Zapewnia bowiem niskie koszty, a jednocześnie gwarantuje, że w użytkowaniu będzie zawsze pojazd nowy lub prawie nowy, na gwarancji, który właściwie nie powinien ulegać awariom. A więc może być wciąż w ruchu. Również przedsiębiorstwo potrzebujące luksusowej limuzyny dla prezesa powinno zastanowić się nad leasingiem odnawialnym. Mody bowiem się zmieniają, a wraz z nimi modele samochodów.

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.


Roman Szczepański
gp@infor.pl


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia nie dla wszystkich wdów: nie dla młodych wdów (nawet jeżeli zostały same z dzieckiem) i nie dla „porzuconych” kobiet

Renta wdowia, to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, o które będzie można wnioskować już od 1 stycznia 2025 r. Choć nazwa sugeruje, że powinno ono dotyczyć wszystkich wdów i wdowców – będzie na nie mogła liczyć tylko ich ograniczona grupa, która spełnia wszystkie określone w ustawie przesłanki. Renty wdowiej nie otrzymają m.in. osoby, które owdowiały w młodym wieku, jak i osoby „porzucone” przez współmałżonka (nawet jeżeli nie doszło do rozwodu). 

Świadczenia z programu Aktywny rodzic zostaną wyłączone z definicji dochodu. Nie będą miały wpływu na prawo do świadczeń z pomocy społecznej

Rada Ministrów przyjęła projekt projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” zostaną wyłączone z definicji dochodu.

Nadchodzi rewolucja w urzędach pracy. Bezrobotni powinni się cieszyć czy martwić? Rząd zdecydował: będzie nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Rynek pracy potrzebuje nowej ustawy? Tak uważa ministerstwo pracy, a Rada Ministrów podzieliła zdanie resortu.  Rząd w Wigilię 24.12.2024 r. przyjął projekt ustawy autorstwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To ma być prawdziwa rewolucja.

Czekasz na wdowią rentę, sprawdź już teraz czy ci się należy, apeluje zus i zaprasza do składania wniosków z wyprzedzeniem

W Wigilię 24.12.2024 Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ZUS zwrócił się z komunikatem do wdów i wdowców, by jak najszybciej sprawdzili czy mają prawo do dwóch świadczeń. To ważne, bo choć samo nowe świadczenie – tzw. wdowia renta będzie wypłacane od lipca, to wnioski można już składać będzie zaraz z początkiem nowego roku.

REKLAMA

ZUS informuje: Od 1 stycznia 2025 r. można składać wnioski o rentę wdowią. Jakie warunki należy spełnić?

Od 1 stycznia 2025 r. ZUS zacznie przyjmować wnioski o rentę wdowią. Osoby uprawnione mogą składać wnioski, ale prawo do tego świadczenia zostanie im przyznane od miesiąca, w którym złożyły wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.

40 tys. zł na zakup samochodu do wzięcia już na początku lutego 2025 r. [za zezłomowanie starego auta w ciągu ostatnich 4 lat – premia 5-10 tys. zł; cena nowego samochodu – do 225 tys. zł netto]

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w dniu 16 grudnia br., ogłosił iż na początku lutego 2025 r. – ruszy nabór wniosków o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego. W ramach programu „Mój elektryk 2.0” osoby fizyczne, będą mogły uzyskać nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu bezemisyjnego auta. Budżet programu ma wystarczyć na zakup ok. 40 tys. samochodów.

30 tysięcy złotych kary! Kierowcy mają na to siedem dni. Nowy obowiązek dla właścicieli aut mrozi krew w żyłach

Nie odbierają listów poleconych wysyłanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podają nazwiska ludzi zza granicy, tak namierzeni przez fotoradary kierowcy unikają płacenia mandatów. Resort Infrastruktury mówi temu dość i od 2025 roku wprowadzi nowe mechanizmy ścigania sprawców łamania przepisów drogowych. Skóra cierpnie, włos się jeży od nowych zasad karania mandatami. 

To pewne: będzie wyższy wiek emerytalny. Najpierw zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, potem wydłużenie lat pracy

Politycy i rząd nie mają wyboru – muszą podwyższyć wiek emerytalny. Politycznie może się to wydawać samobójstwem, ale realnie brak podwyższenia wieku emerytalnego to samobójstwo ekonomiczne. Dlatego cała sztuka polega na tym, by przekonać społeczeństwo, że podniesienie wieku emerytalnego jest w interesie wszystkich.

REKLAMA

Wigilia 24.12.2024 – czy po raz ostatni zgodnie z prawem to dzień roboczy, a od 2025 dzień ustawowo wolny od pracy

Ustawa, która zmieniła status 24 grudnia z dnia roboczego w dzień ustawowo wolny od pracy odbyła już niemal całą drogę legislacyjną. By stała się prawem powszechnie obowiązującym musi być jeszcze jedynie podpisana przez prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jednak nie jest wcale pewne czy tak się stanie.

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

REKLAMA