REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak stworzyć dobrą stronę internetową

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu strony www były prawie zawsze traktowane jako wizytówki firm: poza nazwą, profilem działalności, adresem i numerem telefonu nie zawierały innych informacji. Dziś liczą się strony funkcjonalne, ciekawe, o dużej zawartości aktualnych treści. Pamiętajmy, że stronę tworzymy nie dla siebie, a dla klienta.

Część stron – przeżytków przetrwała do dziś. Są bardzo słabo punktowane przez wyszukiwarki internetowe – znajdują się na szarym końcu wyników (średnio przeglądamy pierwszą 30). Jednak stworzenie dobrej strony internetowej jest zadaniem trudnym. Należy ciągle dbać o aktualną treść i śledzić rozwiązania internetowe, bo tylko w ten sposób zachęcimy klienta, by do nas stale powracał.
Jak stworzyć stronę, którą nasz klient łatwo znajdzie? Jak sprawić, by treści w niej zawarte były łatwo przyswajalne? Co, poza treścią, powinno się znaleźć na naszej stronie w internecie? Oto kilka podpowiedzi:

Częste aktualizacje

Dbając o użytkowników powracających na naszą stronę (to bardzo dobry miernik jakości umieszczonych tam informacji), musimy dokonywać częstych aktualizacji. Jeśli działamy w branży szybko rozwijającej się, nawet co kilka dni.

Szukaj

Pamiętajmy, że nasza strona to nie tylko treść. Jeśli jednak zawiera o­na naprawdę dużo treści, warto umożliwić czytelnikowi szybkie dotarcie do interesującego go tematu. Umieszczenie modułu „SZUKAJ” po zadanym słowie kluczowym pokaże odbiorcy wszystkie nasze podstrony zawierające szukane słowo.

Kontakt

Umieszczając na stronie tylko numer telefonu, narażamy się na duże obciążenie linii telefonicznej. Podając adres mailowy, musimy pamiętać o segregowaniu poczty. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie formularza, który pozwoli na napisanie wiadomości (np. ograniczonej do 1000 znaków) dopiero po odpowiedzi na kilka prostych pytań. Teraz mail trafi od razu do osoby kompetentnej, bez krążenia po firmie.

Lista pytań (FAQ)

Sporządźmy listę najczęściej zadawanych pytań docierających do nas. Podając na naszej stronie www odpowiedzi na takie pytania, wpłyniemy na ich znaczne ograniczenie.

Przekazywanie nagłówków

Jest to metoda przekazywania samych nagłówków wiadomości lub ich streszczeń. W porozumieniu z innym serwisem internetowym możemy na własnej stronie zamieścić tylko krótkie streszczenie artykułu, a resztę użytkowik przeczyta po przekierowaniu do serwisu autorskiego. Jest to wielkie odciążenie dla redaktora naszego serwisu, ale wiąże się z reklamowaniem innych stron www.

Newsletter

Sprawdza się jako forma odświeżenia pamięci użytkownika o naszym istnieniu. Jest to cyklicznie wysyłany mail do klientów o treści związanej z naszą działalnością. Pamiętajmy, że źle napisany newsletter (mało ciekawy, zbyt reklamowy) może spowodować, że nasz mail zostanie sklasyfikowany przez użytkownika jako spam, czyli niechciana poczta.

Forum dyskusyjne

Bardzo popularna forma wymiany zdań pomiędzy użytkownikami naszej strony. Odpowiednio zorganizowany i moderowany powoduje zwiększenie liczby użytkowników powracających (budowanie społeczności). Forum dyskusyjne musi tętnić życiem – odpowiedzi na zadawane pytania muszą być udzielane szybko, a ilość nowych wątków powinna być jak największa. Rozwiązanie to sprawdzi się bardziej w wortalu (portal tematyczny) niż na stronie firmowej (tutaj lepszym rozwiązaniem może być czat).

Czat

To rodzaj rozmowy na żywo z konsultantem. W okienku wpisujemy treść, która od razu pojawia się po stronie eksperta (i na odwrót). Taka tekstowa rozmowa wymaga zatrudnienia osób odpowiedzialnych za tę obsługę – odpowiedź po czasie dłuższym niż minuta powoduje irytację pytającego.

Sklep internetowy

Istnieje kilka rodzajów sklepów internetowych – od prostego katalogu z cenami aż do „wrzucania” produktów do koszyka i płacenia kartą. Jeśli mamy dużą płynność produktową i odpowiedni program magazynowy, można na stronie umieścić informację o dostępności produktu lub czasie ewentualnej dostawy. Informacja o dostępności musi być bezwzględnie aktualna (marny nasz los, jeśli sprzedamy miejsce w samolocie kilku osobom jednocześnie).

Personalizacja

Nasz stały klient poczuje się dowartościowany, gdy po zalogowaniu się do swojej spersonalizowanej zakładki powitamy go z imienia i nazwiska, a po dokonaniu zamówienia jego koszyk zostanie automatycznie zliczony z uwzględnieniem wszelkich przysługujących mu opustów czy rabatów.

Oprawa graficzna

Grafika powinna być dodatkiem do funkcjonalności i treści, a nie na odwrót. Zbyt skomplikowana lub źle zrobiona oprawa graficzna może spowodować, że strona będzie otwierała się bardzo wolno. Statystyki mówią, że czekamy do ośmiu sekund na otwarcie strony, a wbrew pozorom użytkowników „wolnego” internetu nie ubywa (niektóre usługi dostępu przez telefonię komórkową). Z grafiką strony związana jest nawigacja – skomplikowana potrafi pogrążyć nawet dobry serwis www. Jeśli włożymy masę pracy i pieniędzy w nasz sklep internetowy, a jego ikona będzie mała i umieszczona w złym miejscu, to ilość odwiedzin w sklepie będzie znikoma.

Statystyka

Mając dobrze skonstruowaną stronę (układ podstron), możemy „wszczepić” do niej moduł zliczający. Dowiemy się, na przykład, które produkty są najczęściej oglądane (i jak długo), z jakiej lokalizacji internauci do nas trafili, przeanalizujemy skuteczność reklamy (m.in. na podstawie ilości odwiedzin).

Łukasz Rutkowski
Autor jest ekspertem Akademii Przedsiębiorczości (www.akademia.biz.pl)


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł

Opłata reklamowa 2025 r.: część stała 3,72 zł, część zmienna 0,34 zł. W jakich przypadkach nie pobiera się opłaty reklamowej? Kto musi opłacić opłatę reklamową? Co w przypadku, gdy budynek ma więcej niż jednego właściciela?

Święta w 2025 r. przypadające w sobotę. Kiedy pracownik otrzyma dzień wolny za święto w sobotę?

Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w dniu innym niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Czy oznacza to, że za święto przypadające w sobotę należy udzielić innego dnia wolnego od pracy? Czy w 2025 r. będą święta w sobotę?

Wyrok TK z 4 czerwca 2024 r. Sądy okręgowe o wyrównaniu emerytur przez ZUS. Pełne, czy tylko za trzy lata? [Analiza radcy prawnego]

W artykule analiza wyrok Sądu Okręgowego w Szczecinie VI Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych z dnia 3 lipca 2024 r. sygn. akt VI U 528/24 oraz wyrok Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej z dnia 15 października 2024 r. sygn. akt VI U 1016/24 w zakresie przyznanego emerytowi wyrównania. Autor dr Andrzej Hańderek radca prawny

Chorobowe 2024/2025: wynagrodzenie i zasiłek. Jaka minimalna podstawa wymiaru? Kiedy i komu ZUS wypłaca zasiłek chorobowy? Jaki wniosek trzeba złożyć?

Kto ma prawo do wynagrodzenia albo zasiłki za czas choroby? Ile wynosi wynagrodzenie chorobowe a ile zasiłek chorobowy? Jaka jest minimalna podstawa wymiaru zasiłku i wynagrodzenia chorobowego? Jakich formalności trzeba dopełnić, by uzyskać zasiłek chorobowy?

REKLAMA

Opłata od posiadania psów 2025 r.: 178,26 zł

Opłata od posiadania psów 2025 r. Maksymalna wysokość opłaty od posiadania psów w 2025 r. wynosić będzie 178,26 zł. Kto powinien opłacić opłatę od posiadania psów? Kto jest zwolniony od opłaty od posiadania psów? Co z psami asystującymi?

Kwalifikacja wojskowa 2025: Sprawdź terminy i kto musi się stawić

Rozpoczęcie kwalifikacji wojskowej w 2025 roku ogłoszono na dzień 20 stycznia, a jej przeprowadzenie zaplanowano od 3 lutego do 30 kwietnia. Sprawdź, kto jest zobowiązany do wzięcia udziału oraz jakie grupy obejmuje nowe rozporządzenie Ministerstwa Obrony Narodowej.

KRUS wprowadza zmiany w limitach przychodów. Czy stracisz na emeryturze lub rencie?

KRUS informuje, że od początku grudnia 2024 roku obowiązują nowe kwoty przychodu decydujące o zmniejszaniu lub zawieszaniu świadczeń emerytalno-rentowych. Sprawdź nowe limity miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty.

QUIZ Podróżujesz po Polsce? Na pewno wiesz, gdzie są te miejsca
Gdzie znajdziemy Maczugę Herkulesa? A Kolorowe Jeziorka? Gdzie jest Kaplica Czaszek? A Sokolica? Rozwiąż quiz i sprawdź swoją wiedzę.

REKLAMA

Opłata miejscowa i uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł

Opłata miejscowa 2025 r., opłata uzdrowiskowa 2025 r.: od 3,31 zł do 6,38 zł. Czym jest opłata miejscowa? Czym jest opłata uzdrowiskowa? Co w przypadku nakładania się opłat? Kto jest zwolniony z opłacania opłaty lokalnej i uzdrowiskowej?

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł

Opłata targowa 2025 r.: 1126 zł. Czym jest opłata targowa? Kto musi opłacać opłatę targową? Kto może liczyć na zwolnienie z opłaty targowej? Kto ustala wysokość opłaty targowej? Czy opłata targowa w 2025 r. może być niższa niż 1126 zł?

REKLAMA