REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak stworzyć dobrą stronę internetową

REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu strony www były prawie zawsze traktowane jako wizytówki firm: poza nazwą, profilem działalności, adresem i numerem telefonu nie zawierały innych informacji. Dziś liczą się strony funkcjonalne, ciekawe, o dużej zawartości aktualnych treści. Pamiętajmy, że stronę tworzymy nie dla siebie, a dla klienta.

Część stron – przeżytków przetrwała do dziś. Są bardzo słabo punktowane przez wyszukiwarki internetowe – znajdują się na szarym końcu wyników (średnio przeglądamy pierwszą 30). Jednak stworzenie dobrej strony internetowej jest zadaniem trudnym. Należy ciągle dbać o aktualną treść i śledzić rozwiązania internetowe, bo tylko w ten sposób zachęcimy klienta, by do nas stale powracał.
Jak stworzyć stronę, którą nasz klient łatwo znajdzie? Jak sprawić, by treści w niej zawarte były łatwo przyswajalne? Co, poza treścią, powinno się znaleźć na naszej stronie w internecie? Oto kilka podpowiedzi:

Częste aktualizacje

Dbając o użytkowników powracających na naszą stronę (to bardzo dobry miernik jakości umieszczonych tam informacji), musimy dokonywać częstych aktualizacji. Jeśli działamy w branży szybko rozwijającej się, nawet co kilka dni.

Szukaj

Pamiętajmy, że nasza strona to nie tylko treść. Jeśli jednak zawiera o­na naprawdę dużo treści, warto umożliwić czytelnikowi szybkie dotarcie do interesującego go tematu. Umieszczenie modułu „SZUKAJ” po zadanym słowie kluczowym pokaże odbiorcy wszystkie nasze podstrony zawierające szukane słowo.

Kontakt

Umieszczając na stronie tylko numer telefonu, narażamy się na duże obciążenie linii telefonicznej. Podając adres mailowy, musimy pamiętać o segregowaniu poczty. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie formularza, który pozwoli na napisanie wiadomości (np. ograniczonej do 1000 znaków) dopiero po odpowiedzi na kilka prostych pytań. Teraz mail trafi od razu do osoby kompetentnej, bez krążenia po firmie.

Lista pytań (FAQ)

Sporządźmy listę najczęściej zadawanych pytań docierających do nas. Podając na naszej stronie www odpowiedzi na takie pytania, wpłyniemy na ich znaczne ograniczenie.

Przekazywanie nagłówków

Jest to metoda przekazywania samych nagłówków wiadomości lub ich streszczeń. W porozumieniu z innym serwisem internetowym możemy na własnej stronie zamieścić tylko krótkie streszczenie artykułu, a resztę użytkowik przeczyta po przekierowaniu do serwisu autorskiego. Jest to wielkie odciążenie dla redaktora naszego serwisu, ale wiąże się z reklamowaniem innych stron www.

Newsletter

Sprawdza się jako forma odświeżenia pamięci użytkownika o naszym istnieniu. Jest to cyklicznie wysyłany mail do klientów o treści związanej z naszą działalnością. Pamiętajmy, że źle napisany newsletter (mało ciekawy, zbyt reklamowy) może spowodować, że nasz mail zostanie sklasyfikowany przez użytkownika jako spam, czyli niechciana poczta.

Forum dyskusyjne

Bardzo popularna forma wymiany zdań pomiędzy użytkownikami naszej strony. Odpowiednio zorganizowany i moderowany powoduje zwiększenie liczby użytkowników powracających (budowanie społeczności). Forum dyskusyjne musi tętnić życiem – odpowiedzi na zadawane pytania muszą być udzielane szybko, a ilość nowych wątków powinna być jak największa. Rozwiązanie to sprawdzi się bardziej w wortalu (portal tematyczny) niż na stronie firmowej (tutaj lepszym rozwiązaniem może być czat).

Czat

To rodzaj rozmowy na żywo z konsultantem. W okienku wpisujemy treść, która od razu pojawia się po stronie eksperta (i na odwrót). Taka tekstowa rozmowa wymaga zatrudnienia osób odpowiedzialnych za tę obsługę – odpowiedź po czasie dłuższym niż minuta powoduje irytację pytającego.

Sklep internetowy

Istnieje kilka rodzajów sklepów internetowych – od prostego katalogu z cenami aż do „wrzucania” produktów do koszyka i płacenia kartą. Jeśli mamy dużą płynność produktową i odpowiedni program magazynowy, można na stronie umieścić informację o dostępności produktu lub czasie ewentualnej dostawy. Informacja o dostępności musi być bezwzględnie aktualna (marny nasz los, jeśli sprzedamy miejsce w samolocie kilku osobom jednocześnie).

Personalizacja

Nasz stały klient poczuje się dowartościowany, gdy po zalogowaniu się do swojej spersonalizowanej zakładki powitamy go z imienia i nazwiska, a po dokonaniu zamówienia jego koszyk zostanie automatycznie zliczony z uwzględnieniem wszelkich przysługujących mu opustów czy rabatów.

Oprawa graficzna

Grafika powinna być dodatkiem do funkcjonalności i treści, a nie na odwrót. Zbyt skomplikowana lub źle zrobiona oprawa graficzna może spowodować, że strona będzie otwierała się bardzo wolno. Statystyki mówią, że czekamy do ośmiu sekund na otwarcie strony, a wbrew pozorom użytkowników „wolnego” internetu nie ubywa (niektóre usługi dostępu przez telefonię komórkową). Z grafiką strony związana jest nawigacja – skomplikowana potrafi pogrążyć nawet dobry serwis www. Jeśli włożymy masę pracy i pieniędzy w nasz sklep internetowy, a jego ikona będzie mała i umieszczona w złym miejscu, to ilość odwiedzin w sklepie będzie znikoma.

Statystyka

Mając dobrze skonstruowaną stronę (układ podstron), możemy „wszczepić” do niej moduł zliczający. Dowiemy się, na przykład, które produkty są najczęściej oglądane (i jak długo), z jakiej lokalizacji internauci do nas trafili, przeanalizujemy skuteczność reklamy (m.in. na podstawie ilości odwiedzin).

Łukasz Rutkowski
Autor jest ekspertem Akademii Przedsiębiorczości (www.akademia.biz.pl)


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Wyższe jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Kiedy złożyć wniosek?

1 kwietnia 2025 r. wzrasta jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Jakie dokumenty należy złożyć w celu uzyskania odszkodowania? Jaka będzie wysokość odszkodowania?

Prof. Witold Modzelewski: nienależny zwrot podatku VAT wynosi prawdopodobnie 40-50 mld zł rocznie

Prof. Witold Modzelewski szacuje, że nienależne zwroty VAT w Polsce mogą wynosić nawet 40-50 miliardów złotych rocznie. W 2024 roku wykryto blisko 292 tys. fikcyjnych faktur na łączną kwotę 8,7 miliarda złotych, co oznacza wzrost o ponad 130% w porównaniu do roku poprzedniego. Choć efektywność kontroli skarbowych rośnie, eksperci wskazują, że skala oszustw wciąż jest ogromna, a same kontrole mogą nie wystarczyć do rozwiązania problemu.

REKLAMA

Co deweloperzy sądzą o programie dopłat do kredytów mieszkaniowych

Czy program dopłat do kredytów mieszkaniowych jest potrzebny? Jak oceniają to deweloperzy? Jakie mają pomysły na inne rozwiązania wsparcia rynku mieszkaniowego w Polsce? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

1000 zł świadczenia rodzicielskiego w 2025 r. Wydłużenie świadczenia rodzicielskiego od 19 marca 2025 r. Nowe przepisy już obowiązują

Świadczenie rodzicielskie w 2025 r. wynosi 1000 zł miesięcznie. Świadczenie rodzicielskie przysługuje rodzicom, którzy nie otrzymują zasiłku macierzyńskiego ani innego świadczenia odpowiadającemu za okres urlopu macierzyńskiego lub urlopu rodzicielskiego. Pobierać je można przez okres od 52 do 71 tygodni w zależności od liczby urodzonych, objętych opieką lub przysposobionych dzieci.

Świadczenie "Aktywnie w żłobku": Limity dofinansowań dla podmiotów prowadzących opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3 w 2025 r.

Świadczenie „Aktywnie w żłobku” jest jednym ze świadczeń realizowanych w ramach programu „Aktywny rodzic”. Na świadczenie „Aktywnie w żłobku” nałożone są pewne limity dofinansowań. Jak należy policzyć wysokość opłaty w żłobku?

Zegarek od szefa bez PIT? Skarbówka: To nie przychód, ale może być darowizna

Czy upominki na jubileusz pracy i dla odchodzących na emeryturę podlegają opodatkowaniu? Skarbówka potwierdza – nie trzeba płacić podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). W grę może jednak wchodzić podatek od spadków i darowizn.

REKLAMA

Polacy nie chcą kont maklerskich, bo uważają że brak im wiedzy i czasu na inwestowanie

Choć rachunków inwestycyjnych w biurach maklerskich ciągle przybywa, to głównie jest to efekt zakładania kolejnych kont przez tych samych inwestorów. Nowych nie przybywa, bo generalnie Polacy wciąż nie dają się namówić na inwestowanie.

Seniorzy mogą otrzymać spory „zastrzyk” gotówki od fiskusa, ale muszą dopilnować jednej ważnej kwestii [interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej]

Seniorzy, którzy pomimo osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego (który dla kobiet wynosi obecnie 60 lat, a dla mężczyzn – 65 lat) nadal pozostają aktywni zawodowo – mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego swoich przychodów, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Zwolnienie to, potocznie zwane jest ulgą dla pracujących seniorów (lub zerowym podatkiem dla seniorów) i obowiązuje również w 2025 r. (w ramach rozliczenia roku 2024). Aby konkretny przychód (np. odprawa emerytalna) mógł jednak zostać objęty ww. zwolnieniem z podatku dochodowego – musi zostać spełniony jeden istotny warunek, którego seniorzy muszą dopilnować.

REKLAMA