Internet pomaga wybrać auto
REKLAMA
Dostępność informacji, zachowania konsumenckie, różnice demograficzne, a przede wszystkim bardziej wymagający klienci, kształtują rynek motoryzacyjny, który w ostatnich latach zmieniał się bardzo dynamicznie. Według badania Cars online, osiągnięcie sukcesu w przyszłości będzie wymagało od producentów motoryzacyjnych i dilerów lepszych, bardziej zintegrowanych systemów zarządzania potencjalnym klientem oraz większej wiedzy na temat konsumentów, a także ścisłej współpracy pomiędzy obsługą techniczną a sprzedażą.
W wyniku niedostatecznej wymiany informacji na linii produkcja – diler – konsument producenci samochodów tracą wiele możliwości poprawy swoich wyników.
Prawie 2/3 respondentów stwierdziło, że znajdując na stronie internetowej producenta najważniejsze informacje, takie jak pełne dane o dostępnych modelach, konfiguracji, cenie – chętnie dokona zakupu właśnie u niego.
– Ponieważ producenci chcą dostosować produkcję do popytu, dane dotyczące klientów i sprzedaży stanowią ogromny potencjał – uważa Nick Gill, szef sektora motoryzacyjnego Capgemini.
Posiadając właściwą informację na każdym etapie sprzedaży, producenci mogą wpływać na popyt, a nie tylko reagować na zamówienia przychodzące od dilerów.
Badanie zostało przeprowadzone wśród konsumentów, producentów i dilerów samochodów w Chinach, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Janusz Steinbarth
REKLAMA