REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma może sprawnie funkcjonować bez papieru

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Nowoczesna firma może funkcjonować, wykorzystując niewiele papierowych dokumentów. Faktura sprzedaży, wniosek urlopowy czy notatka służbowa mogą być tworzone i przechowywane w systemie informatycznym. Elektroniczne dokumenty już wkrótce mogą przebojem wedrzeć się do małych i średnich firm. Wcześniej przedsiębiorcy muszą jednak bardziej zaufać nowoczesnym technologiom.
Bez finansowych barier

Międzynarodowe korporacje już dawno zrozumiały, że posługiwanie się papierowymi dokumentami jest drogie i nieefektywne. Wdrażały więc rozwiązania umożliwiające pracę na elektronicznych dokumentach, wydając niebagatelne sumy, ze świadomością, że ta inwestycja szybko się zwróci. Dziś rozwiązania do elektronicznego obiegu dokumentów i ich archiwizacji są dostępne finansowo dla firmy każdej wielkości, a na rynku ciągle przybywają nowi oferenci.
– Pierwsze portale były wdrażane przez duże firmy o złożonej strukturze, gdzie zarówno infrastruktura informatyczna, jak też obieg informacji, są bardzo złożone. Tam stosowanie takich rozwiązań zaczęło opłacać się najwcześniej. Jednak rozwiązania portalowe zaczynają być doceniane coraz częściej także przez średnie i małe firmy, również potrzebujące usprawnień pracy i komunikacji – mówi Paweł Jędrusik, dyrektor regionalny Epicor Scala na Polskę.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Zalety intranetu

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem eliminującym w części obieg tradycyjnych dokumentów jest portal korporacyjny (intranet). Dla użytkownika jest o­n widoczny jako normalny serwis internetowy dostępny przy użyciu przeglądarki. Można w nim zamieszczać różnego rodzaju informacje (np. książka adresowa, ogłoszenia, informacje o prowadzonych projektach), ale też integrować usługi (np. rezerwacje sal konferencyjnych, składanie wniosków urlopowych). Coraz częściej portale korporacyjne są w pełni zintegrowane z systemami wspomagającymi zarządzanie, dzięki czemu użytkownikom są w stanie udostępnić jeszcze większą dawkę informacji. Zaletą portali jest ich łatwa dostępność przy pomocy komputera oraz wysoko rozwinięte mechanizmy personalizacji umożliwiające precyzyjne określanie zasobów dla określonego użytkownika. Dostawcy są przekonani, że wdrożenie tego typu rozwiązania to dla przedsiębiorstwa doskonała inwestycja.
– Na budowę portalu korporacyjnego decydują się te firmy i organizacje, dla których aktualna i wysokiej jakości informacja staje się ważnym i cennym dobrem. Wielkość firmy nie ma tu znaczenia – warto zacząć tworzenie portalu nawet przy niewielkiej skali biznesu i powiększać system wraz z rozszerzaniem działalności. Podstawowym celem budowy portalu jest ułatwienie wymiany wiedzy wewnątrz organizacji lub konsolidowania danych w sieci powiązanych ze sobą partnerów biznesowych. Bardziej strategiczne cele to usprawnienie pracy personelu, zwiększenie szybkości działania, lepsza informacja na temat otoczenia gospodarczego – mówi Krzysztof Wysocki z działu konsultingu Oracle Polska.

Indywidualne kalkulacje

Rozwiązania portalowe dostarczają w Polsce zarówno międzynarodowe koncerny jak SAP, Oracle czy Epicor-Scala, jak i dziesiątki polskich producentów oprogramowania, np. Matrix.pl czy Comarch. Koszty licencji, budowy i rozwoju portali dostawcy ukrywają za zasłoną konieczności kalkulacji według indywidualnych oczekiwań danego przedsiębiorstwa. W praktyce proste rozwiązanie intranetowe można wdrożyć za kilka tysięcy złotych, bardzo rozbudowane i agregujące informacje z różnych systemów informatycznych nawet za kilkaset tysięcy złotych. Koszt zakupu i wdrożenia systemu to jednak nie wszystko.
– Przy planowaniu wdrożenia portalu korporacyjnego należy zwrócić uwagę na fakt, że oprogramowanie, sprzęt i usługi nie stanowią jedynego kosztu. Ważnymi elementami kształtującymi ostateczne koszty portalu są m.in.: szkolenia dla użytkowników i administratorów, koszty wsparcia ze strony producenta i firmy wdrażającej oraz koszty rozwoju rozwiązania – mówi Paweł Szczerba, dyrektor działu rozwoju rozwiązań portalowych Matrix.pl.
Dużą popularnością cieszą się również systemy elektronicznego obiegu dokumentów oraz archiwizacji. Umożliwiają o­ne realizację całych procesów biznesowych bez konieczności posługiwania się papierowymi dokumentami. Dzięki temu część z nich może być w pełni zautomatyzowana. Systemy takie zapewniają pełną kontrolę nad procesem, łatwą identyfikację dokumentu i naniesienia zmian. Składowanie dokumentów w elektronicznych archiwach umożliwia błyskawiczny dostęp do nich (także zdalny), łatwą dystrybucję oraz większe bezpieczeństwo. Ofensywa e-dokumentów w firmach i urzędach rozpocznie się prawdopodobnie wraz z upowszechnieniem elektronicznych faktur i podpisu.

Marcin Kuśmierz


Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Magdalena Biejat – partia, program, wiek, zawód, wykształcenie [Kandydatka na Prezydenta RP 2025]

Magdalena Biejat – która partia popiera kandydatkę? Przedstawiamy program wyborczy kandydatki na Prezydenta RP w 2025 roku, wiek, zawód oraz wykształcenie. Sprawdź pełną listę kandydatów w wyborach 2025 r. oraz wyniki najnowszego sondażu prezydenckiego.

Przełom dla odbiorców energii elektrycznej. Likwidują pierwsze opłaty, dzięki licznikom zdalnym

W związku z wdrożeniem liczników zdalnego odczytu energii elektrycznej, pierwszy operator energetyczny w Polsce rezygnuje z opłat za odczyt na życzenie klienta. Dane będzie można otrzymać drogą mailową, listownie lub na nośniku pamięci. Rozwiązanie to umożliwi lepszą kontrolę zużycia energii, co przełoży się na oszczędności i niższe rachunki.

Co zrobić, gdy z ZUS nie dotarła deklaracja podatkowa PIT?

ZUS zrealizował akcję wysyłkową deklaracji podatkowych PIT-40, PIT-11A i PIT-11. Jednak nie wszystkie deklaracje trafiły do adresatów. Duplikat można dostać przychodząc do ZUS. Można też wydrukować dokument, który jest umieszczony na indywidualnym koncie PUE ZUS.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

REKLAMA

Renta socjalna 2025 r. Zmiany już od 1 maja 2025 r.

Jakie zmiany czekają osoby pobierające rentę socjalną? Czy nadchodzące zmiany wpłyną na wysokość wypłaty świadczeń? Ile wynosi renta socjalna po waloryzacji 1 marca 2025 r.? Co z dodatkiem dopełniającym do renty socjalnej? Kto musi złożyć wniosek, by otrzymać dodatek dopełniający?

Zakupy przed Wielkanocą 2025. Wojna cenowa między Lidlem i Biedronką służy kupującym. Inne sieci też w akcji

Polacy mają korzyść z tych wojen, bo dzięki niezliczonym promocjom mogą taniej albo więcej kupić przed świętami. To oznacza bardziej obfity lub zróżnicowany w potrawy i smakołyki stół wielkanocny u większości rodzin.

Sejm na żywo 15 kwietnia: Komisja śledcza ds. Pegasusa

Przesłuchanie Aleksandry Rozmierskiej, prokurator, wezwanej w celu złożenia zeznań w toczącym się postępowaniu zmierzającym do zbadania legalności, prawidłowości oraz celowości czynności operacyjno-rozpoznawczych podejmowanych m.in. z wykorzystaniem oprogramowania Pegasus przez członków Rady Ministrów, służby specjalne, Policję, organy kontroli skarbowej oraz celno-skarbowej, organy powołane do ścigania przestępstw i prokuraturę w okresie od dnia 16 listopada 2015 r. do dnia 20 listopada 2023 r.

500 plus na okulary (lub soczewki kontaktowe) dla osób pracujących przy komputerze, niezależnie od dofinansowania z NFZ – nareszcie jest decyzja A. Dziemianowicz-Bąk

Po sześciokrotnym wydłużeniu terminu odpowiedzi na interpelację poselską w sprawie uregulowania minimalnej kwoty dofinansowania do okularów korekcyjnych (lub soczewek kontaktowych) dla osób pracujących przy komputerze oraz częstotliwości przysługiwania tegoż dofinansowania od pracodawcy – Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, nareszcie przedstawiło swoje stanowisko w tej sprawie. Z jednej strony – pracownicy mogą poczuć się rozczarowani, a z drugiej – może ono stanowić narzędzie do „walki” z niefrasobliwym pracodawcą, którego regulacje wewnętrzne pozostają w sprzeczności z obowiązującymi przepisami.

REKLAMA

Odbiorcy prądu z nowym obowiązkiem. Kary do 10 tys. zł, ale rachunki mogą spaść nawet o 10%

Do lipca 2031 roku wszystkie mieszkania w Polsce muszą być wyposażone w liczniki zdalnego odczytu energii elektrycznej – taki obowiązek nakładają przepisy unijne i krajowe. Brak dostosowania się do nowych regulacji może skutkować grzywną nawet do 10 tys. zł. Nowe urządzenia, choć obowiązkowe, mogą też pomóc w obniżeniu rachunków za prąd.

Kod pocztowy - czy wiesz co oznaczają te cyfry? Poczta Polska wyjaśnia

Kod pocztowy to integralny składnik wszystkich adresów; każda z jego cyfr odpowiada za konkretny fragment lokalizacji. Poinformowała Poczta Polska w komunikacie z 17 marca 2025 r., w którym przytoczono sytuację z Mikoszewa, gdzie nowopowstały cypel został przypisany do odpowiedniego kodu.

REKLAMA