REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma może sprawnie funkcjonować bez papieru

REKLAMA

Nowoczesna firma może funkcjonować, wykorzystując niewiele papierowych dokumentów. Faktura sprzedaży, wniosek urlopowy czy notatka służbowa mogą być tworzone i przechowywane w systemie informatycznym. Elektroniczne dokumenty już wkrótce mogą przebojem wedrzeć się do małych i średnich firm. Wcześniej przedsiębiorcy muszą jednak bardziej zaufać nowoczesnym technologiom.
Bez finansowych barier

Międzynarodowe korporacje już dawno zrozumiały, że posługiwanie się papierowymi dokumentami jest drogie i nieefektywne. Wdrażały więc rozwiązania umożliwiające pracę na elektronicznych dokumentach, wydając niebagatelne sumy, ze świadomością, że ta inwestycja szybko się zwróci. Dziś rozwiązania do elektronicznego obiegu dokumentów i ich archiwizacji są dostępne finansowo dla firmy każdej wielkości, a na rynku ciągle przybywają nowi oferenci.
– Pierwsze portale były wdrażane przez duże firmy o złożonej strukturze, gdzie zarówno infrastruktura informatyczna, jak też obieg informacji, są bardzo złożone. Tam stosowanie takich rozwiązań zaczęło opłacać się najwcześniej. Jednak rozwiązania portalowe zaczynają być doceniane coraz częściej także przez średnie i małe firmy, również potrzebujące usprawnień pracy i komunikacji – mówi Paweł Jędrusik, dyrektor regionalny Epicor Scala na Polskę.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Zalety intranetu

Najczęściej spotykanym rozwiązaniem eliminującym w części obieg tradycyjnych dokumentów jest portal korporacyjny (intranet). Dla użytkownika jest o­n widoczny jako normalny serwis internetowy dostępny przy użyciu przeglądarki. Można w nim zamieszczać różnego rodzaju informacje (np. książka adresowa, ogłoszenia, informacje o prowadzonych projektach), ale też integrować usługi (np. rezerwacje sal konferencyjnych, składanie wniosków urlopowych). Coraz częściej portale korporacyjne są w pełni zintegrowane z systemami wspomagającymi zarządzanie, dzięki czemu użytkownikom są w stanie udostępnić jeszcze większą dawkę informacji. Zaletą portali jest ich łatwa dostępność przy pomocy komputera oraz wysoko rozwinięte mechanizmy personalizacji umożliwiające precyzyjne określanie zasobów dla określonego użytkownika. Dostawcy są przekonani, że wdrożenie tego typu rozwiązania to dla przedsiębiorstwa doskonała inwestycja.
– Na budowę portalu korporacyjnego decydują się te firmy i organizacje, dla których aktualna i wysokiej jakości informacja staje się ważnym i cennym dobrem. Wielkość firmy nie ma tu znaczenia – warto zacząć tworzenie portalu nawet przy niewielkiej skali biznesu i powiększać system wraz z rozszerzaniem działalności. Podstawowym celem budowy portalu jest ułatwienie wymiany wiedzy wewnątrz organizacji lub konsolidowania danych w sieci powiązanych ze sobą partnerów biznesowych. Bardziej strategiczne cele to usprawnienie pracy personelu, zwiększenie szybkości działania, lepsza informacja na temat otoczenia gospodarczego – mówi Krzysztof Wysocki z działu konsultingu Oracle Polska.

Indywidualne kalkulacje

Rozwiązania portalowe dostarczają w Polsce zarówno międzynarodowe koncerny jak SAP, Oracle czy Epicor-Scala, jak i dziesiątki polskich producentów oprogramowania, np. Matrix.pl czy Comarch. Koszty licencji, budowy i rozwoju portali dostawcy ukrywają za zasłoną konieczności kalkulacji według indywidualnych oczekiwań danego przedsiębiorstwa. W praktyce proste rozwiązanie intranetowe można wdrożyć za kilka tysięcy złotych, bardzo rozbudowane i agregujące informacje z różnych systemów informatycznych nawet za kilkaset tysięcy złotych. Koszt zakupu i wdrożenia systemu to jednak nie wszystko.
– Przy planowaniu wdrożenia portalu korporacyjnego należy zwrócić uwagę na fakt, że oprogramowanie, sprzęt i usługi nie stanowią jedynego kosztu. Ważnymi elementami kształtującymi ostateczne koszty portalu są m.in.: szkolenia dla użytkowników i administratorów, koszty wsparcia ze strony producenta i firmy wdrażającej oraz koszty rozwoju rozwiązania – mówi Paweł Szczerba, dyrektor działu rozwoju rozwiązań portalowych Matrix.pl.
Dużą popularnością cieszą się również systemy elektronicznego obiegu dokumentów oraz archiwizacji. Umożliwiają o­ne realizację całych procesów biznesowych bez konieczności posługiwania się papierowymi dokumentami. Dzięki temu część z nich może być w pełni zautomatyzowana. Systemy takie zapewniają pełną kontrolę nad procesem, łatwą identyfikację dokumentu i naniesienia zmian. Składowanie dokumentów w elektronicznych archiwach umożliwia błyskawiczny dostęp do nich (także zdalny), łatwą dystrybucję oraz większe bezpieczeństwo. Ofensywa e-dokumentów w firmach i urzędach rozpocznie się prawdopodobnie wraz z upowszechnieniem elektronicznych faktur i podpisu.

Marcin Kuśmierz


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zimowe obowiązki zarządców nieruchomości. Czy tylko odśnieżanie?

Wraz z pierwszym śniegiem zwiększa się ilość pracy dla wielu branż, również zarządzających nieruchomościami. Co należy do obowiązków zarządcy? Nie tylko odśnieżanie. 

Drzewo sąsiada zacienia działkę, zagraża budynkowi, zaśmieca liśćmi. Kiedy można żądać przycięcia? Co wynika z przepisów?

Drzewo sąsiada może zacieniać działkę, zagrażać budynkowi, ogrodzeniu czy też zaśmiecać liśćmi podwórko. Co zgodnie z prawem można z tym zrobić? Czy można przyciąć gałęzie przechodzące z działki sąsiada lub żądać przycięcia zbyt wysokich drzew?

Reforma ministra Bodnara: 10 sposobów na poprawę działalności sądów w Polsce

W dniu 21 listopada 2024 r. na konferencji "Sprawne sądy - 10 filarów" minister sprawiedliwości Adam Bodnar przedstawił 10 filarów programu „Sprawne sądy”. To kluczowe propozycje zmian organizacyjnych, legislacyjnych i kadrowych, które odpowiadają na potrzeby dotyczące tempa prac i efektywności wymiaru sprawiedliwości. Reformy obejmą m.in. obszary mediacji, biegłych sądowych, digitalizacji, spraw frankowych czy kwestię zwiększenia liczby etatów dla asystentów.

Świadczenie przedemerytalne w 2025 roku. Dla kogo? Jaka kwota? Zasady i warunki

Świadczenie przedemerytalne to szczególna forma wsparcia dla osób, które utraciły pracę z przyczyn niezależnych od siebie przed uzyskaniem prawa do emerytury. Jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać zasiłek przedemerytalny? Ile wynosi w 2025 roku? Oto szczegóły, zasady i wymagania, o których warto wiedzieć. 

REKLAMA

Konferencja „Bez strachu” – przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci, młodzieży i rodzin

Fundacja LUMUS serdecznie zaprasza na konferencję „Bez strachu”, która odbędzie się w dniach 30 listopada - 1 grudnia 2024 r. w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Wydarzenie to, finansowane ze środków Funduszu Sprawiedliwości, jest odpowiedzią na rosnące zagrożenia związane z przemocą wobec dzieci i młodzieży w Polsce.

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć?

Black Friday, Cyber Monday. Cyberprzestępcy już na to czekają. Jak firmy mogą się zabezpieczyć przed zagrożeniami? Przedświąteczny sezon zakupowy może stwarzać zagrożenia nie tylko dla klientów ale także dla sklepów.

BI: Zmiany w składce zdrowotnej. Kto skorzysta, kto straci i ile?

Na posiedzeniu w dniu 21 listopada Sejm zajmie się rządowymi projektami dotyczącymi składki zdrowotnej od przedsiębiorców. Jeden likwiduje składkę zdrowotną od zbycia środków trwałych i wprowadza zmiany już w 2025 r. Drugi natomiast reformuje zasady naliczania składki od 2026 r.

QUIZ. Podajemy trzy słowa, odgadnij zawód. Schody zaczynają się dopiero na 4. pytaniu
W tym quizie po trzech podanych przez nas wyrazach, Ty zgadujesz zawód, o który chodzi. Niektóre zagadki są banalne, ale nad kilkoma trzeba się zastanowić. Schody zaczynają się na 4. pytaniu. Zdobędziesz komplet punktów?

REKLAMA

System kaucyjny od 1 października 2025 r. Ekspert pozytywnie o zmianach

System kaucyjny od 1 października 2025 r. Ekspert pozytywnie o poprawkach przyjętych przez podkomisję nadzwyczajną dotyczącą nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Chodzi m.in. o wyłączenie z systemu kaucyjnego opakowań mleka i produktów mlecznych.

Przerwijmy MILCZENIE – Fundacja Czas Kobiet rusza z kampanią na rzecz uruchomienia pierwszej w Polsce infolinii wsparcia 24/7 dla kobiet

Przerwijmy MILCZENIE – Fundacja Czas Kobiet rusza z kampanią na rzecz uruchomienia pierwszej w Polsce infolinii wsparcia 24/7 dla kobiet, które doświadczyły przemocy seksualnej.

REKLAMA