REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody dostawcze nie tylko dla firm

REKLAMA

Auta dostawcze użytkowane przede wszystkim przez małe i średnie firmy podlegają istotnym zmianom: są coraz bardziej komfortowe, tworząc przyjazne „miejsce pracy” dla potencjalnego użytkownika. Przede wszystkim zwiększa się ich bezpieczeństwo: wprowadza się poduszki powietrzne i napinacze pasów.
Znacznie poprawia się ergonomia i wyciszenie wnętrza. W takich samochodach znajdujemy coraz więcej patentów ułatwiających eksploatacje, załadunek i zamocowanie ładunku, a także udoskonalony układ jezdny, skuteczne hamulce i nowoczesne silniki wysokoprężne. Coraz częściej wykorzystywane są również jako pojazdy rodzinne, rekreacyjne. Przedstawiamy – naszym zdaniem – najciekawsze auta, które cieszą się największą popularnością i zaufaniem wśród przedsiębiorców.
Citroën Berlingo
Styl Berlingo podkreśla uniwersalny charakter samochodu. Mocne, agresywne nadwozie ma podkreślać jego wszechstronność. Kilka elementów zostało zapożyczonych od aut typu rekreacyjnego, które jednoznacznie kojarzą się z pojazdami na weekendowe eskapady. Nadwozie Berlingo ma 4,14 m długości, 1,72 szerokości oraz ponad 1,8 wysokości. Przedni zwis został zwiększony o 4 cm. Dzięki składanemu oparciu przedniego fotela użyteczna długość wnętrza może być powiększona z 1,7 m do 2,1 m. Berlingo najchętniej wykorzystywane jest w wersji towarowo-osobowej, z dwoma rzędami siedzeń. Berlingo w wersji furgon oferuje ładowność od 600 do 800 kg. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 3 m3, a odsuwane boczne drzwi (po obu stronach w zależności od wersji) ułatwiają załadunek. Dla bezpieczeństwa kierowcy, jak i przewożonego ładunku w podłodze części bagażowej umieszczono 6 uchwytów pomocnych przy mocowaniu ładunku. Dodatkowo podłoga wyłożona jest gumową matą, która zabezpiecza przed niekontrolowanym przesuwaniem się ładunku. Tylne drzwi dzielone są na pół i można je otworzyć pod kątem 180o, co znacznie ułatwia załadunek. Oparcie fotela pasażera można położyć uzyskując podręczny stolik z mocowaniem na dokumenty i uchwytem na napoje. W Berlingo znalazły się takie elementy, jak podłokietniki, stoliki w oparciach foteli czy składany wózek w bagażniku tzw. Modubox, a także poręczny pilot przy kierownicy sterujący zestawem audio oraz tempomat. Wszelkie manewry (parkowanie, zawracanie) wykonuje się bez trudu: wszystkie wersje Berlingo wyposażone są obecnie we wspomaganie układu kierowniczego o zmiennej sile. Układ ABS zapobiegający blokowaniu się kół jest seryjnym wyposażeniem wersji Multispace. Przesuwane drzwi boczne są wyposażone w blokadę zabezpieczającą przed przypadkowym zamknięciem. Niemożliwe jest również otworzenie przesuwanych prawych drzwi podczas tankowania.
Caddy Life
Caddy Life reprezentuje klasę kompaktowych vanów i wykorzystuje najlepsze motoryzacyjne tradycje.
Caddy ma uniwersalny charakter: można nim pojechać do szkoły po dzieci, podwieźć rodzinę na zakupy, podróżować na wakacje z rowerami i deską surfingową na dachu lub po prostu wykorzystywać go jako doskonałego partnera w interesach. Montowana na życzenie druga kanapa z tyłu sprawia, że nowy Caddy może awansować do rangi busa. Każdy rząd siedzeń jest umieszczony trochę wyżej niż poprzedni, co pozwala pasażerom na obserwację drogi i cieszy, zwłaszcza dzieci. Drzwi przesuwne o szerokości 700 mm umieszczone z obu stron pojazdu znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Nadwozie Caddy ma długość 4405 mm. Caddy Life udźwignie nawet 608 kg bagażu. Bagażnik ma maksymalną pojemność 2239 litrów. Montowaną seryjnie trzyosobową kanapę tylną można złożyć w całości lub częściowo, a opcjonalną kanapę dwuosobową wymontować. Jeżeli okaże się, że jeszcze nie wszystko zabraliśmy, do haka holowniczego można zaczepić – w zależności od wersji silnika – przyczepę o ciężarze do 1500 kg.
Fotel kierowcy posiada regulację wysokości. Wygodę manewrowania gwarantuje kierownica wyposażona seryjnie w regulację wysokości i kąta pochylenia. Kolejną zaletą Caddy Life są funkcjonalne i przemyślane schowki i półki. W podstawie fotela kierowcy umieszczono obszerną szufladę, a duża półka nad przednią szybą pozwala na przewożenie licznych drobiazgów. Kolejne schowki i uchwyty na kubki znajdują się w konsoli środkowej i w wewnętrznej tapicerce drzwi. W przednich drzwiach można schować nawet litrowe butelki z napojami. Climatic, ogrzewanie foteli i system nawigacji satelitarnej z dużym, kolorowym monitorem, są dostępne jako elementy wyposażenia dodatkowego. Do wyboru są cztery jednostki napędowe: silniki benzynowe 1,4 o mocy 55 kW (75 KM) i 1,6 o mocy 75 kW (102 KM) oraz silniki diesla 2,0 SDI o mocy 51 kW (70 KM) i 1,9 TDI o mocy 77 kW (105 KM). Temperament nowego Caddy Life jest kontrolowany w krytycznych sytuacjach przez takie systemy jak ABS, ASR (antypoślizgowa regulacja napędu) i MSR (system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem). Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne należą do wyposażenia seryjnego.
Auta dostawcze coraz częściej wykorzystywane są również jako pojazdy rodzinne, rekreacyjne.
Mercedes Vito
Bardzo popularny Mercedes-Benz Vito jest dostępny w wersji furgon, univan i kombi, w trzech długościach nadwozia, dwóch rozstawach osi i dwóch wysokościach dachu.
Kokpit samochodu po ostatniej modernizacji ma zmienioną tablicę przyrządów, nowy układ ogrzewania, wentylacji oraz klimatyzacji, a także mnogość przegródek i schowków na wszystko, od okularów począwszy a na butelkach na 1,5-litrowe napoje kończąc. W Vito kierowca ma naprawdę nowoczesne stanowisko pracy. Dwa możliwe warianty rozstawu osi (3200 mm i 3430 mm), trzy długości pojazdu (typu standard 4748 mm, długi 4993 mm oraz ekstra długi 5223 mm), a także dwie wysokości dachu oferują przestrzenń ładunkową od 4,65 do 6,49 metrów sześciennych oraz długości załadunku od 2224 mm do 3099 mm (uwzględniając wykorzystanie przestrzeni pod siedzeniami przednimi). Przesuwne drzwi wersji furgon są wystarczająco szerokie, aby umożliwić na przykład załadunek europalet za pomocą podnośnika widłowego. Vito może mieć drzwi tylne o kącie otwarcia 180° lub 270°zamiast tylnej klapy. Szerokość załadunkowa pomiędzy wnękami kół, wynosząca 1277 mm, pozwala przy tym na załadowanie trzech europalet jedna za drugą.
Wersja osobowo-dostawcza Vito Univan została zaprojektowana do przewożenia maksymalnie sześciu osób wraz z dużymi ilościami materiału, co stanowi kombinację często stosowaną w codziennej działalności w wielu branżach, takich jak budownictwo lub służby miejskie. W zależności od wybranego wariantu, Univan oferuje powierzchnię ładunkową do 4,14 mkw. i może przewozić materiały o długości do 3099 mm (uwzględniając wykorzystanie przestrzeni pod siedzeniami przednimi). Wersje kombi modelu Mercedes-Benz Vito są również dostępne w trzech długościach. Mogą przewozić w do ośmiu pasażerów plus kierowca, udostępniając dodatkowo pojemność do 970 litrów na bagaż. Vito w wersji kombi nadaje się do przewożenia gości hotelowych lub jako uzupełnienie istniejącej sieci autobusowej. Vito może być napędzany jednym z trzech silników wysokoprężnych CDI lub jednym z dwóch silników benzynowych. Czterocylindrowe silniki wysokoprężne mogą mieć moc 65 kW (88 KM), 80 kW (109 KM) lub 110 kW (150 KM). Silniki benzynowe mają moc: 140 kW (190 KM) i 160 kW (218 KM). Wszystkie modele są wyposażone w elektroniczny system stabilizujący jazdę ESP, sprzężony z układem ABS, systemem zapobiegania utracie przyczepności kół przy ruszaniu i gwałtownym przyspieszaniu ASR, elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV oraz hydraulicznym asystentem hamowania BAS. Siedzenia mają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pełnowymiarowa prze-dnia poduszka powietrzna od strony kierowcy stanowi wyposażenie standardowe. Ponadto lista wyposażenia dodatkowego obejmuje pojedynczą i podwójną poduszkę powietrzną po stronie pasażera (w kombi seryjnie) oraz kurtyny boczne, natomiast nowe poduszki boczne, chroniące klatkę piersiową, mogą być zamawiane w połączeniu z nowymi, luksusowymi siedzeniami.
Peugeot Expert
Peugeot Expert – pojazd użytkowy o ładowności poniżej 900 kg cieszy się dużym powodzeniem wśród właścicieli małych i średnich firm.
Przód auta ma solidny wizerunek. Reflektory wraz z kierunkowskazami mają gładkie szkło, w zderzaku można zamontować reflektory przeciwmgielne (jako opcja). Przetłoczenia na masce, listwy boczne i żywe kolory nadają autu solidności i znacznie poprawiają jego wygląd. Fotele z regulacją wysokości i kąta nachylenia oparcia dla kierowcy i pasażera zapewniają komfort podróżowania. Obicia tapicerskie, np. welurowe, czynią wnętrze przytulnym. Udogodnienia dla kierowcy, o które zadbali konstruktorzy Experta, to np. schowek w postaci wnęki pod sufitem czy elektryczny korektor kąta pochylenia reflektorów.
Expert został wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną kierowcy i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na środkowych miejscach pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu. Gama Experta dostępna jest w trzech typach nadwozia: do transportu towarów (furgon blaszany i furgon przeszklony), do przewozu osób (kombi mieszany 5/6 miejsc; kombi 5/6 – 8/9 miejsc) i do zabudowy: platforma z kabiną. Gama samochodów Peugot Expert obejmuje: dwa rozstawy osi (2,82 m i 3,22 m) i trzy dopuszczalne masy całkowite (2,2 tony, 2,3 tony i 2,5 tony). Peugeot Expert wyposażany jest w jeden z pięciu silników: benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 138 KM, atmosferyczny silnik diesla o pojemności 1,9 l i mocy 71 KM oraz trzy wersje silników turbo- diesel HDi powstałych na bazie czterocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 2,0 l. Silniki te można połączyć z trzema skrzyniami biegów: dwiema mechanicznymi z pięcioma przełożeniami oraz jedną automatyczną z czterema przełożeniami. Wszystkie wersje Experta wyposażone zostały w układ kierowniczy ze zmiennym wspomaganiem, dostosowanym do prędkości obrotowej silnika.

Anna Lubertowicz-Sztorc


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Świadczenie "Aktywnie w żłobku": Limity dofinansowań dla podmiotów prowadzących opiekę nad dziećmi w wieku do lat 3 w 2025 r.

Świadczenie „Aktywnie w żłobku” jest jednym ze świadczeń realizowanych w ramach programu „Aktywny rodzic”. Na świadczenie „Aktywnie w żłobku” nałożone są pewne limity dofinansowań. Jak należy policzyć wysokość opłaty w żłobku?

Polacy nie chcą kont maklerskich, bo uważają że brak im wiedzy i czasu na inwestowanie

Choć rachunków inwestycyjnych w biurach maklerskich ciągle przybywa, to głównie jest to efekt zakładania kolejnych kont przez tych samych inwestorów. Nowych nie przybywa, bo generalnie Polacy wciąż nie dają się namówić na inwestowanie.

Seniorzy mogą otrzymać spory „zastrzyk” gotówki od fiskusa, ale muszą dopilnować jednej ważnej kwestii [interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej]

Seniorzy, którzy pomimo osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego (który dla kobiet wynosi obecnie 60 lat, a dla mężczyzn – 65 lat) nadal pozostają aktywni zawodowo – mogą skorzystać ze zwolnienia z podatku dochodowego swoich przychodów, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł. Zwolnienie to, potocznie zwane jest ulgą dla pracujących seniorów i obowiązuje również w 2025 r. Aby konkretny przychód (np. odprawa emerytalna) mógł zostać objęty zwolnieniem z podatku dochodowego – musi jednak zostać spełniony jeden ważny warunek, którego seniorzy muszą dopilnować.

Jeden nowy przepis w kodeksie pracy wydłuży urlopy wypoczynkowe pięciu milionom pracowników, czy już w 2025 roku

Skoro na skrócenie czasu pracy trzeba jeszcze długo poczekać, bo na razie wszystko zaczyna się i kończy na dyskusjach, to może chociaż wydłużyć czas na odpoczynek. Dłuższy urlop, a w przyszłości dwa długie urlopy: latem i zimą, to wymarzona zmiana w Kodeksie pracy. Czy dojdzie do niej już w 2025 roku i czy skorzystają wszyscy pracownicy.

REKLAMA

VAT 2025: Kto może rozliczać się kwartalnie

Kurs euro z 1 października 2024 r., według którego jest ustalany limit sprzedaży decydujący o statusie małego podatnika w 2025 r. oraz prawie do rozliczeń kwartalnych przez spółki rozliczające się według estońskiego CIT wynosił 4,2846 zł za euro. Kto zatem może rozliczać VAT raz na 3 miesiące w bieżącym roku?

Wiek emerytalny 40 lat dla kobiet i 45 dla mężczyzn. To możliwe, bo Senat podjął uchwałę 13 marca 2025 r. w tej sprawie

Większość z nas może być zdezorientowana. Raz pisze i mówi się o podwyższeniu wieku emerytalnego, raz o zrównaniu, a tym razem o obniżeniu. Czy to możliwe, żeby w Polsce wiek emerytalny wynosił dla kobiet 40 lat a dla mężczyzn 45 lat. Tak, oczywiście, to możliwe. Senat proponuje wejście w życie przepisów już od 1 stycznia 2026 r.

Czynsz, opłaty za śmieci, prąd. Czy w 2025 r. mogę dostać jakieś dodatki? [Przykłady]

Wiele osób boryka się z wysokimi rachunkami, szukając dostępnych form finansowego wsparcia. Prezentujemy kilka przykładowych świadczeń. Jakie kryteria trzeba spełnić w 2025 r.?

PIT zero dla seniora: czy ulga w podatku należy się każdemu emerytowi

PIT zero dla seniora, znany też jako ulga dla pracujących seniorów nie przysługuje wszystkim, którzy weszli w ustawowy wiek emerytalny. Słowem – nie każdy emeryt skorzysta z tej preferencji podatkowej.

REKLAMA

Jak samodzielnie przeprowadzić skuteczną windykację należności? Należy unikać tych błędów!

Chociaż odzyskiwanie należności nie jest prostym procesem, to jednak z windykacją można sobie poradzić samodzielnie. Niestety, wymaga to zachowania pewnych warunków, o których często się zapomina i przez to zmniejsza szansę na odzyskanie pieniędzy.

Koszty budowy domu w 2025 roku – materiały i robocizna. Projekt, mury, dach, stolarka, wykończenie

Aktualnie, w marcu 2025 roku w Polsce trzeba wydać ok. 430 000 zł, aby postawić parterowy dom o powierzchni 100 m2 w stanie deweloperskim. Ta kwota nie uwzględnia jednak zakupu działki ani projektu budowlanego czy ogrodzenia. Z zestawienia Rankomat.pl wynika, że najdroższy jest sam początek budowy, gdzie za postawienie murów trzeba wydać 185 tys. zł. Prace dachowe i wykończeniowe kosztują ponad 100 tys. zł za każdy z tych etapów. Najmniej, bo 30 tys. zł, pochłonie zakup i montaż drzwi, okien oraz bramy garażowej. Największy pojedynczy koszt to fundamenty i wykonanie stropu łącznie za 90 tys. zł z materiałami i robocizną. Ostateczna cena wybudowania domu będzie zależała od kosztów ekipy budowlanej, jakości wybranych materiałów budowlanych i kilku innych czynników.

REKLAMA