REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody dostawcze nie tylko dla firm

REKLAMA

Auta dostawcze użytkowane przede wszystkim przez małe i średnie firmy podlegają istotnym zmianom: są coraz bardziej komfortowe, tworząc przyjazne „miejsce pracy” dla potencjalnego użytkownika. Przede wszystkim zwiększa się ich bezpieczeństwo: wprowadza się poduszki powietrzne i napinacze pasów.
Znacznie poprawia się ergonomia i wyciszenie wnętrza. W takich samochodach znajdujemy coraz więcej patentów ułatwiających eksploatacje, załadunek i zamocowanie ładunku, a także udoskonalony układ jezdny, skuteczne hamulce i nowoczesne silniki wysokoprężne. Coraz częściej wykorzystywane są również jako pojazdy rodzinne, rekreacyjne. Przedstawiamy – naszym zdaniem – najciekawsze auta, które cieszą się największą popularnością i zaufaniem wśród przedsiębiorców.
Citroën Berlingo
Styl Berlingo podkreśla uniwersalny charakter samochodu. Mocne, agresywne nadwozie ma podkreślać jego wszechstronność. Kilka elementów zostało zapożyczonych od aut typu rekreacyjnego, które jednoznacznie kojarzą się z pojazdami na weekendowe eskapady. Nadwozie Berlingo ma 4,14 m długości, 1,72 szerokości oraz ponad 1,8 wysokości. Przedni zwis został zwiększony o 4 cm. Dzięki składanemu oparciu przedniego fotela użyteczna długość wnętrza może być powiększona z 1,7 m do 2,1 m. Berlingo najchętniej wykorzystywane jest w wersji towarowo-osobowej, z dwoma rzędami siedzeń. Berlingo w wersji furgon oferuje ładowność od 600 do 800 kg. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 3 m3, a odsuwane boczne drzwi (po obu stronach w zależności od wersji) ułatwiają załadunek. Dla bezpieczeństwa kierowcy, jak i przewożonego ładunku w podłodze części bagażowej umieszczono 6 uchwytów pomocnych przy mocowaniu ładunku. Dodatkowo podłoga wyłożona jest gumową matą, która zabezpiecza przed niekontrolowanym przesuwaniem się ładunku. Tylne drzwi dzielone są na pół i można je otworzyć pod kątem 180o, co znacznie ułatwia załadunek. Oparcie fotela pasażera można położyć uzyskując podręczny stolik z mocowaniem na dokumenty i uchwytem na napoje. W Berlingo znalazły się takie elementy, jak podłokietniki, stoliki w oparciach foteli czy składany wózek w bagażniku tzw. Modubox, a także poręczny pilot przy kierownicy sterujący zestawem audio oraz tempomat. Wszelkie manewry (parkowanie, zawracanie) wykonuje się bez trudu: wszystkie wersje Berlingo wyposażone są obecnie we wspomaganie układu kierowniczego o zmiennej sile. Układ ABS zapobiegający blokowaniu się kół jest seryjnym wyposażeniem wersji Multispace. Przesuwane drzwi boczne są wyposażone w blokadę zabezpieczającą przed przypadkowym zamknięciem. Niemożliwe jest również otworzenie przesuwanych prawych drzwi podczas tankowania.
Caddy Life
Caddy Life reprezentuje klasę kompaktowych vanów i wykorzystuje najlepsze motoryzacyjne tradycje.
Caddy ma uniwersalny charakter: można nim pojechać do szkoły po dzieci, podwieźć rodzinę na zakupy, podróżować na wakacje z rowerami i deską surfingową na dachu lub po prostu wykorzystywać go jako doskonałego partnera w interesach. Montowana na życzenie druga kanapa z tyłu sprawia, że nowy Caddy może awansować do rangi busa. Każdy rząd siedzeń jest umieszczony trochę wyżej niż poprzedni, co pozwala pasażerom na obserwację drogi i cieszy, zwłaszcza dzieci. Drzwi przesuwne o szerokości 700 mm umieszczone z obu stron pojazdu znacznie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Nadwozie Caddy ma długość 4405 mm. Caddy Life udźwignie nawet 608 kg bagażu. Bagażnik ma maksymalną pojemność 2239 litrów. Montowaną seryjnie trzyosobową kanapę tylną można złożyć w całości lub częściowo, a opcjonalną kanapę dwuosobową wymontować. Jeżeli okaże się, że jeszcze nie wszystko zabraliśmy, do haka holowniczego można zaczepić – w zależności od wersji silnika – przyczepę o ciężarze do 1500 kg.
Fotel kierowcy posiada regulację wysokości. Wygodę manewrowania gwarantuje kierownica wyposażona seryjnie w regulację wysokości i kąta pochylenia. Kolejną zaletą Caddy Life są funkcjonalne i przemyślane schowki i półki. W podstawie fotela kierowcy umieszczono obszerną szufladę, a duża półka nad przednią szybą pozwala na przewożenie licznych drobiazgów. Kolejne schowki i uchwyty na kubki znajdują się w konsoli środkowej i w wewnętrznej tapicerce drzwi. W przednich drzwiach można schować nawet litrowe butelki z napojami. Climatic, ogrzewanie foteli i system nawigacji satelitarnej z dużym, kolorowym monitorem, są dostępne jako elementy wyposażenia dodatkowego. Do wyboru są cztery jednostki napędowe: silniki benzynowe 1,4 o mocy 55 kW (75 KM) i 1,6 o mocy 75 kW (102 KM) oraz silniki diesla 2,0 SDI o mocy 51 kW (70 KM) i 1,9 TDI o mocy 77 kW (105 KM). Temperament nowego Caddy Life jest kontrolowany w krytycznych sytuacjach przez takie systemy jak ABS, ASR (antypoślizgowa regulacja napędu) i MSR (system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem). Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne należą do wyposażenia seryjnego.
Auta dostawcze coraz częściej wykorzystywane są również jako pojazdy rodzinne, rekreacyjne.
Mercedes Vito
Bardzo popularny Mercedes-Benz Vito jest dostępny w wersji furgon, univan i kombi, w trzech długościach nadwozia, dwóch rozstawach osi i dwóch wysokościach dachu.
Kokpit samochodu po ostatniej modernizacji ma zmienioną tablicę przyrządów, nowy układ ogrzewania, wentylacji oraz klimatyzacji, a także mnogość przegródek i schowków na wszystko, od okularów począwszy a na butelkach na 1,5-litrowe napoje kończąc. W Vito kierowca ma naprawdę nowoczesne stanowisko pracy. Dwa możliwe warianty rozstawu osi (3200 mm i 3430 mm), trzy długości pojazdu (typu standard 4748 mm, długi 4993 mm oraz ekstra długi 5223 mm), a także dwie wysokości dachu oferują przestrzenń ładunkową od 4,65 do 6,49 metrów sześciennych oraz długości załadunku od 2224 mm do 3099 mm (uwzględniając wykorzystanie przestrzeni pod siedzeniami przednimi). Przesuwne drzwi wersji furgon są wystarczająco szerokie, aby umożliwić na przykład załadunek europalet za pomocą podnośnika widłowego. Vito może mieć drzwi tylne o kącie otwarcia 180° lub 270°zamiast tylnej klapy. Szerokość załadunkowa pomiędzy wnękami kół, wynosząca 1277 mm, pozwala przy tym na załadowanie trzech europalet jedna za drugą.
Wersja osobowo-dostawcza Vito Univan została zaprojektowana do przewożenia maksymalnie sześciu osób wraz z dużymi ilościami materiału, co stanowi kombinację często stosowaną w codziennej działalności w wielu branżach, takich jak budownictwo lub służby miejskie. W zależności od wybranego wariantu, Univan oferuje powierzchnię ładunkową do 4,14 mkw. i może przewozić materiały o długości do 3099 mm (uwzględniając wykorzystanie przestrzeni pod siedzeniami przednimi). Wersje kombi modelu Mercedes-Benz Vito są również dostępne w trzech długościach. Mogą przewozić w do ośmiu pasażerów plus kierowca, udostępniając dodatkowo pojemność do 970 litrów na bagaż. Vito w wersji kombi nadaje się do przewożenia gości hotelowych lub jako uzupełnienie istniejącej sieci autobusowej. Vito może być napędzany jednym z trzech silników wysokoprężnych CDI lub jednym z dwóch silników benzynowych. Czterocylindrowe silniki wysokoprężne mogą mieć moc 65 kW (88 KM), 80 kW (109 KM) lub 110 kW (150 KM). Silniki benzynowe mają moc: 140 kW (190 KM) i 160 kW (218 KM). Wszystkie modele są wyposażone w elektroniczny system stabilizujący jazdę ESP, sprzężony z układem ABS, systemem zapobiegania utracie przyczepności kół przy ruszaniu i gwałtownym przyspieszaniu ASR, elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBV oraz hydraulicznym asystentem hamowania BAS. Siedzenia mają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Pełnowymiarowa prze-dnia poduszka powietrzna od strony kierowcy stanowi wyposażenie standardowe. Ponadto lista wyposażenia dodatkowego obejmuje pojedynczą i podwójną poduszkę powietrzną po stronie pasażera (w kombi seryjnie) oraz kurtyny boczne, natomiast nowe poduszki boczne, chroniące klatkę piersiową, mogą być zamawiane w połączeniu z nowymi, luksusowymi siedzeniami.
Peugeot Expert
Peugeot Expert – pojazd użytkowy o ładowności poniżej 900 kg cieszy się dużym powodzeniem wśród właścicieli małych i średnich firm.
Przód auta ma solidny wizerunek. Reflektory wraz z kierunkowskazami mają gładkie szkło, w zderzaku można zamontować reflektory przeciwmgielne (jako opcja). Przetłoczenia na masce, listwy boczne i żywe kolory nadają autu solidności i znacznie poprawiają jego wygląd. Fotele z regulacją wysokości i kąta nachylenia oparcia dla kierowcy i pasażera zapewniają komfort podróżowania. Obicia tapicerskie, np. welurowe, czynią wnętrze przytulnym. Udogodnienia dla kierowcy, o które zadbali konstruktorzy Experta, to np. schowek w postaci wnęki pod sufitem czy elektryczny korektor kąta pochylenia reflektorów.
Expert został wyposażony seryjnie w poduszkę powietrzną kierowcy i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na środkowych miejscach pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu. Gama Experta dostępna jest w trzech typach nadwozia: do transportu towarów (furgon blaszany i furgon przeszklony), do przewozu osób (kombi mieszany 5/6 miejsc; kombi 5/6 – 8/9 miejsc) i do zabudowy: platforma z kabiną. Gama samochodów Peugot Expert obejmuje: dwa rozstawy osi (2,82 m i 3,22 m) i trzy dopuszczalne masy całkowite (2,2 tony, 2,3 tony i 2,5 tony). Peugeot Expert wyposażany jest w jeden z pięciu silników: benzynowy o pojemności 2,0 l i mocy 138 KM, atmosferyczny silnik diesla o pojemności 1,9 l i mocy 71 KM oraz trzy wersje silników turbo- diesel HDi powstałych na bazie czterocylindrowej jednostki napędowej o pojemności 2,0 l. Silniki te można połączyć z trzema skrzyniami biegów: dwiema mechanicznymi z pięcioma przełożeniami oraz jedną automatyczną z czterema przełożeniami. Wszystkie wersje Experta wyposażone zostały w układ kierowniczy ze zmiennym wspomaganiem, dostosowanym do prędkości obrotowej silnika.

Anna Lubertowicz-Sztorc


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej osób poszukuje pracy. Jak to możliwe skoro bezrobocie jest najniższe w historii

Miarą ożywienia na rynku ofert pracy jest liczba odpowiedzi na anonse pracodawców poszukujących pracowników. A branże, które budzą największe zainteresowanie mogą wskazywać, że w ostatnim czasie odbywały się tam spore ruchy płacowe. Teraz płacą lepiej niż wcześniej, ale nie wszystkie firmy w porę dostosowały się do nowego trendu.

Wypalenie zawodowe to problem już ośmiu na dziesięciu pracowników. A pracodawcy w większości bagatelizują problem

Badania nie pozostawiają wątpliwość: stres wywołany przekonaniem o zbyt niskich zarobkach względem kompetencji oraz przepracowanie to dwie kluczowe przyczyny zjawiska wypalenia zawodowego pracowników. Nie wszyscy pracodawcy są świadomi zagrożeń jakie się z nim wiążą.

Do tych żłobków nie zapisuj dziecka, ponieważ nie otrzymasz 1500 zł dofinansowania. Świadczenie „aktywnie w żłobku” 2024 i 2025

Od 1 października 2024 r. rodzice, których dzieci uczęszczają do żłobka – będą mogli ubiegać się o przyznanie świadczenia „aktywnie w żłobku”, którego kwota przewyższa dotychczasowe dofinansowanie na ten cel o 1100 zł. Ze świadczenia nie skorzystają jednak rodzice, których dzieci uczęszczają do żłobków, w których miesięczna opłata przekracza 2200 zł. Jest dla nich inne rozwiązanie.

Już w sierpniu nauczyciele mogą składać wnioski o to świadczenie. Będzie przysługiwało od nowego roku szkolnego 2024/2025

Już w sierpniu nauczyciele mogą składać wnioski o to świadczenie. Będzie przysługiwało od nowego roku szkolnego 2024/2025. Choć jest zapowiadane jako korzystne dla nauczycieli, to budzi wiele wątpliwości i prognozuje się, że niewielu nauczycieli zdecyduje się z niego skorzystać.

REKLAMA

Rząd: Renta wdowia może być i 1500 zł miesięcznie. Ale średnio będzie niżej. Znacznie

Renta wdowia około 300 zł przez 18 miesięcy (dodatkowe świadczenie do pierwotnej emerytury wdowy). Potem już na stałe 600 zł według wskaźnika 25%. To prognoza rządowa dla wartości średnich. Przekazał ją mediom wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Sebastian Gajewski.

Sąsiad rozpala ognisko na swoim ogródku lub grilla na balkonie, a do naszego domu lub mieszkania trafia uciążliwy dym – czy to legalne i co można z tym zrobić?

Właśnie rozpoczynamy długi sierpniowy weekend, a wraz z nim – na wielu ogródkach mogą zapłonąć ogniska. Co niektórzy mieszkańcy bloków, którzy ogródków nie posiadają – mogą natomiast zdecydować się na rozpalenie, na swoich balkonach lub tarasach, grilla. Czy takie działania są legalne i co – jako właściciele sąsiednich nieruchomości – możemy z tym zrobić, jeżeli są dla nas uciążliwe?

Koniec zarobku z lokat, co oznacza powrót wysokiej inflacji dla trzymających oszczędności na kontach w banku

Przez cały 2024 rok trwa dobra passa dla osób, które trzymają oszczędności w bankach. Od początku roku lokaty bankowe i konta oszczędnościowe przynoszą niewielkie, stabilne zyski, chroniące pieniądze przed inflacją. Ta dobra sytuacja dobiega jednak końca bo wróciła inflacja?

Co się bardziej opłaci: najem czy kupno małego mieszkania. Teraz rachunek nie pozostawia wątpliwości

Kupno małego mieszkania na rynku pierwotnym lub wtórnym to rozwiązanie, który daje wiele korzyści. Najem – tylko jedną. Jedyna bariera przy wyborze pierwszego rozwiązania to zdolność kredytowa – raty kredytu hipotecznego są porównywalne z czynszem najmu. A własne mieszkanie to bonus w postaci kapitału.

REKLAMA

Czy 15 sierpnia jest dniem wolnym w Niemczech?

Czy 15 sierpnia jest dniem wolnym w Niemczech? Niemcy mają różne listy świąt wolnych od pracy w zależności od landu. Czy 15 sierpnia jest wolny w Berlinie? Sprawdź, gdzie w Niemczech jest to dzień wolny od pracy.

Wybór najemcy mieszkania na castingu. Czy to zgodne z prawem? Na czym polegać może dyskryminacja przy wynajmie?

Dziś, w II połowie 2024 roku rynek najmu nieco ochłonął. Jednak nadal można się spotkać z "castingami" na najemcę w przypadku szczególnie atrakcyjnych mieszkań, czy lokalizacji. W ten sposób wynajmujący mieszkania starają się znaleźć najemcę najmniej potencjalnie "kłopotliwego" (cokolwiek miałoby to znaczyć) w przyszłości. W Polsce casting na najemcę jest - co do zasady - zgodny z prawem ale pod warunkiem, że dyskryminuje się w ten sposób określonych grup lokatorów (np. ze względu na płeć, rasę, czy pochodzenie).

REKLAMA