REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz bardziej komfortowa podróż w interesach

REKLAMA

Dla linii lotniczych pasażer biznesowy to najlepszy klient, choć wymagający. Specjalnie nie zależy mu na cenie biletu, ale bardziej na bezpieczeństwie, punktualności i komforcie podróżowania. Nic dziwnego, że wszyscy przewoźnicy na świecie, łącznie z tanimi liniami, do których ponoć należy przyszłość rynku powietrznego, zabiegają o takich pasażerów, oferując im liczne udogodnienia, gdyż wiąże to ich na dłużej z operatorem.

Należy do nich także największy przewoźnik w Europie, niemiecka Lufthansa, która w ub. roku przewiozła ponad 50 mln pasażerów, z czego ok. 50 proc. to podróżujący właśnie w interesach. Lufthansa od dawna koncentruje się na obsłudze pasażerów biznesowych. Jednym z elementów tej koncepcji jest dywersyfikacja portfolio produktów skierowanych do górnego segmentu rynku. Działania te mają służyć umacnianiu pozycji Lufthansy jako lidera w najwyższym segmencie rynku.
Usługi dla pasażerów biznesowych
Poza innowacyjnym produktem, Lufthansa oferuje bardzo bogatą siatkę połączeń. Dzięki współpracy w ramach sojuszu Star Alliance pasażerowie mogą w bardzo wygodny sposób dotrzeć do 375 miejscowości w 93 krajach.
Ponieważ większość pasażerów Lufthansy stanowią ludzie biznesu, którzy nawet podczas lotu lubią mieć łączność z firmą, Lufthansa jako pierwsza linia lotnicza wprowadziła w maju 2004 r. usługę FlyNet.
Aby zaspokoić potrzeby pasażerów klasy biznes, na trasach interkontynentalnych skonstruowano nowy fotel – najdłuższy w klasie, gwarantujący wygodny odpoczynek. Dla tych klientów Lufthansy, którzy lubią pracować podczas lotu, nowe fotele w klasie biznes mogą być również przekształcane w indywidualne „miejsca pracy” z wygodnym gniazdem do podłączenia laptopa. Ponadto jest tam również znacznie większy stół do pracy i praktyczna przegroda na laptopa i dokumenty. Indywidualna lampka do czytania zintegrowana z siedzeniem zapewnia właściwe oświetlenie umożliwiające czytanie dla odpoczynku albo wytężoną pracę.
Lufthansa jest jedyną europejską linią lotniczą, która w klasie biznes na trasach wewnątrz Niemiec i na rejsach europejskich nie oferuje do sprzedaży środkowych miejsc w samolocie. Odnosi się to do wszystkich połączeń między Polską i Niemcami. Dzięki temu pasażerowie klasy biznes mają do 50 proc. więcej miejsca, lepszą kuchnię i serwis na pokładzie, a także więcej miejsca na przechowywanie bagażu.
Ponadto począwszy od lata 2004 r. Lufthansa wprowadziła dla pasażerów klasy biznes: priorytetową odprawę, oddzielną odprawę bezpieczeństwa, a także system przyspieszający otrzymanie bagażu w terminalu.
W grudniu 2004 r. we Frankfurcie nad Menem otworzono specjalny terminal dla pasażerów I klasy. Luksusowa obsługa rozpoczyna się na ziemi we Frankfurcie w nowo wybudowanym terminalu i nowych poczekalniach. Obsługa specjalnych zleceń, przejazd limuzyną bezpośrednio do samolotu, atmosfera luksusu z wyśmienitą restauracją i osobistą obsługą od przyjazdu na lotnisko po odlot czynią podróż pasażerów I klasy komfortową.
W przyszłości Lufthansa będzie pomagać pasażerom I klasy we Frankfurcie w rutynowych czynnościach, towarzyszących przyjazdowi na lotnisko, od zaparkowania samochodu po odprawę, kontrolę bezpieczeństwa i odprawę celną. Wszystko po to, aby oszczędzać czas i uczynić podróż mniej kłopotliwą.
Co to jest FlyNet
System ten gwarantuje szerokopasmowy dostęp do internetu podczas rejsu na wysokości przelotowej (ok. 12 tys. m). Dzięki niemu pasażerowie mogą bezpiecznie łączyć się z serwerem swojej firmy, otrzymywać i wysyłać e-maile.
LOT nie chce być gorszy
– PLL LOT oferuje wiele udogodnień zarówno przed, w trakcie, jak i po rejsie – mówi Piotr Klimiuk z biura rzecznika firmy. Są więc oddzielne stanowiska kontroli na lotniskach zapewniające szybszą i wygodniejszą odprawę, w kabinie biznesowej są większe i wygodniejsze fotele, podwyższony standard serwisu pokładowego (rozbudowane menu i ciepłe posiłki, porcelanowa zastawa). Na rejsach transatlantyckich posiłki serwowane są z karty oraz każdy pasażer otrzymuje poduszeczkę i koc oraz saszetkę zawierającą maszynkę i krem do golenia, szczoteczkę i pastę do zębów, grzebień, skarpety, okulary do spania oraz zatyczki do uszu. Pasażerowie ci mają pierwszeństwo przy opuszczaniu samolotu i dostępie do odbioru bagażu. Większy jest jego limit (30 kg na trasach europejskich) oraz obowiązuje dodatkowa sztuka bagażu podręcznego w locie nad Atlantykiem. Elastyczny system taryfowy umożliwia wygodne planowanie podróży biznesowych. Pasażerowie mogą korzystać z saloników biznesowych na lotniskach. Istnieje też możliwość odprawy przez telefon dla pasażerów odlatujących z Warszawy, o ile podróżują z bagażem podręcznym. Mogą skorzystać z internetowej i telefonicznej rezerwacji, a bilet elektroniczny Etix wystawiany jest równocześnie na krajowe oraz wybrane zagraniczne trasy.
Tanie linie też chcą biznesmenów
Tanie linie, które już podbiły rynek polski i np. na trasie Warszawa-Londyn wożą więcej pasażerów niż tradycyjni przewoźnicy, jak LOT czy British Airways, także liczą na ludzi podróżujących w interesach. – Wiemy, że polscy biznesmeni nie należą do ludzi zamożnych. Dlatego oferujemy im tanie przeloty oraz dużą elastyczność w rezerwacji miejsc bez żadnych dodatkowych kosztów w ramach usługi Wizz Bizz. Na razie stanowią o­ni 20 proc. wszystkich pasażerów, ale ich liczba szybko rośnie i liczymy, że niebawem dojdzie do ok. 40 proc. – mówi Jozsef Varadi, prezes linii Wizz Air, która obsługuje prawie 40 proc. ruchu tanich przelotów z i do Polski. Wizz Bizz daje możliwość wprowadzenia zmian w rezerwacji aż do północy przed oczekiwanym dniem podróży. Co oznacza, że jeśli klient nie zdąży na samolot z jakiegoś powodu, to może przebukować bilet na inny termin bez żadnej dodatkowej opłaty. Bilety można rezerwować poprzez internet przy użyciu kodu rejestarcji firmy. Kod można uzyskać po rejestracji swojej firmy jako klienta biznesowego na wizzair.com.
Lufthansa Private Jet
Dzięki tej usłudze pasażerowie będą mogli odbywać podróż prywatnymi odrzutowcami z ponad 1000 europejskich lotnisk do hubu Lufthansy w Monachium, skąd dalej w klasie I lub biznes mogą podróżować do dowolnego punktu na kuli ziemskiej. Klienci będą mogli dowolnie wybierać lotniska, z których chcą wystartować i porty docelowe, a także ustalać swoje własne rozkłady lotów. W Polsce przez telefon można zamówić taki 7-osobowy odrzutowiec we wszystkich portach międzynarodowych (w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie) i dolecieć stąd na każde 1000 lotnisk Unii oraz Norwegii i Szwajcarii. Przelot zwierający wszystkie opłaty waha się dla pierwszego pasażera od 4,5 tys. do 9,5 tys. euro. Każdy następny płaci już tylko 300 euro. Rejsy można rezerwować od 180 dni do 24 godzin przed startem. – Mieliśmy już wiele pytań od firm w naszym kraju, zainteresowanych tą ekskluzywną usługą – mówi Agnieszka Róg z Sigma International, firmy reprezentującej Lufthansę w Polsce.
Zbigniew Żukowski


REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Renta wdowia nie dla wszystkich wdów: nie dla młodych wdów (nawet jeżeli zostały same z dzieckiem) i nie dla „porzuconych” kobiet

Renta wdowia, to nowe świadczenie dla wdów i wdowców, o które będzie można wnioskować już od 1 stycznia 2025 r. Choć nazwa sugeruje, że powinno ono dotyczyć wszystkich wdów i wdowców – będzie na nie mogła liczyć tylko ich ograniczona grupa, która spełnia wszystkie określone w ustawie przesłanki. Renty wdowiej nie otrzymają m.in. osoby, które owdowiały w młodym wieku, jak i osoby „porzucone” przez współmałżonka (nawet jeżeli nie doszło do rozwodu). 

Świadczenia z programu Aktywny rodzic zostaną wyłączone z definicji dochodu. Nie będą miały wpływu na prawo do świadczeń z pomocy społecznej

Rada Ministrów przyjęła projekt projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” zostaną wyłączone z definicji dochodu.

Nadchodzi rewolucja w urzędach pracy. Bezrobotni powinni się cieszyć czy martwić? Rząd zdecydował: będzie nowa ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Rynek pracy potrzebuje nowej ustawy? Tak uważa ministerstwo pracy, a Rada Ministrów podzieliła zdanie resortu.  Rząd w Wigilię 24.12.2024 r. przyjął projekt ustawy autorstwa Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. To ma być prawdziwa rewolucja.

Czekasz na wdowią rentę, sprawdź już teraz czy ci się należy, apeluje zus i zaprasza do składania wniosków z wyprzedzeniem

W Wigilię 24.12.2024 Zakład Ubezpieczeń Społecznych – ZUS zwrócił się z komunikatem do wdów i wdowców, by jak najszybciej sprawdzili czy mają prawo do dwóch świadczeń. To ważne, bo choć samo nowe świadczenie – tzw. wdowia renta będzie wypłacane od lipca, to wnioski można już składać będzie zaraz z początkiem nowego roku.

REKLAMA

ZUS informuje: Od 1 stycznia 2025 r. można składać wnioski o rentę wdowią. Jakie warunki należy spełnić?

Od 1 stycznia 2025 r. ZUS zacznie przyjmować wnioski o rentę wdowią. Osoby uprawnione mogą składać wnioski, ale prawo do tego świadczenia zostanie im przyznane od miesiąca, w którym złożyły wniosek, jednak nie wcześniej niż od 1 lipca 2025 r.

40 tys. zł na zakup samochodu do wzięcia już na początku lutego 2025 r. [za zezłomowanie starego auta w ciągu ostatnich 4 lat – premia 5-10 tys. zł; cena nowego samochodu – do 225 tys. zł netto]

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w dniu 16 grudnia br., ogłosił iż na początku lutego 2025 r. – ruszy nabór wniosków o dofinansowanie do zakupu samochodu elektrycznego. W ramach programu „Mój elektryk 2.0” osoby fizyczne, będą mogły uzyskać nawet 40 tys. zł dopłaty do zakupu bezemisyjnego auta. Budżet programu ma wystarczyć na zakup ok. 40 tys. samochodów.

30 tysięcy złotych kary! Kierowcy mają na to siedem dni. Nowy obowiązek dla właścicieli aut mrozi krew w żyłach

Nie odbierają listów poleconych wysyłanych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, podają nazwiska ludzi zza granicy, tak namierzeni przez fotoradary kierowcy unikają płacenia mandatów. Resort Infrastruktury mówi temu dość i od 2025 roku wprowadzi nowe mechanizmy ścigania sprawców łamania przepisów drogowych. Skóra cierpnie, włos się jeży od nowych zasad karania mandatami. 

To pewne: będzie wyższy wiek emerytalny. Najpierw zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, potem wydłużenie lat pracy

Politycy i rząd nie mają wyboru – muszą podwyższyć wiek emerytalny. Politycznie może się to wydawać samobójstwem, ale realnie brak podwyższenia wieku emerytalnego to samobójstwo ekonomiczne. Dlatego cała sztuka polega na tym, by przekonać społeczeństwo, że podniesienie wieku emerytalnego jest w interesie wszystkich.

REKLAMA

Wigilia 24.12.2024 – czy po raz ostatni zgodnie z prawem to dzień roboczy, a od 2025 dzień ustawowo wolny od pracy

Ustawa, która zmieniła status 24 grudnia z dnia roboczego w dzień ustawowo wolny od pracy odbyła już niemal całą drogę legislacyjną. By stała się prawem powszechnie obowiązującym musi być jeszcze jedynie podpisana przez prezydenta i opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jednak nie jest wcale pewne czy tak się stanie.

Na podium: Tusk, Duda i Kaczyński. 100 najczęściej pokazywanych polityków w Polsce w 2024 r. [ranking medialnej wartości]

Instytut Przywództwa przygotował ranking medialnej wartości polityków w Polsce. Ranking ten powstał na podstawie szacunków ekwiwalentu reklamowego publikacji na portalach internetowych z udziałem tych polityków w okresie styczeń - listopad 2024 r. Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Na pierwszym miejscu znalazł się premier Donald Tusk - wartość przekazów medialnych z jego udziałem (gdyby przeliczyć to na koszt reklamy) osiągnęła imponującą kwotę 474,75 mln zł. Na podium znaleźli się również prezydent Andrzej Duda z wynikiem 272,98 mln zł oraz prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński – 203,35 mln zł.

REKLAMA