REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Coraz bardziej komfortowa podróż w interesach

REKLAMA

Dla linii lotniczych pasażer biznesowy to najlepszy klient, choć wymagający. Specjalnie nie zależy mu na cenie biletu, ale bardziej na bezpieczeństwie, punktualności i komforcie podróżowania. Nic dziwnego, że wszyscy przewoźnicy na świecie, łącznie z tanimi liniami, do których ponoć należy przyszłość rynku powietrznego, zabiegają o takich pasażerów, oferując im liczne udogodnienia, gdyż wiąże to ich na dłużej z operatorem.

Należy do nich także największy przewoźnik w Europie, niemiecka Lufthansa, która w ub. roku przewiozła ponad 50 mln pasażerów, z czego ok. 50 proc. to podróżujący właśnie w interesach. Lufthansa od dawna koncentruje się na obsłudze pasażerów biznesowych. Jednym z elementów tej koncepcji jest dywersyfikacja portfolio produktów skierowanych do górnego segmentu rynku. Działania te mają służyć umacnianiu pozycji Lufthansy jako lidera w najwyższym segmencie rynku.
Usługi dla pasażerów biznesowych
Poza innowacyjnym produktem, Lufthansa oferuje bardzo bogatą siatkę połączeń. Dzięki współpracy w ramach sojuszu Star Alliance pasażerowie mogą w bardzo wygodny sposób dotrzeć do 375 miejscowości w 93 krajach.
Ponieważ większość pasażerów Lufthansy stanowią ludzie biznesu, którzy nawet podczas lotu lubią mieć łączność z firmą, Lufthansa jako pierwsza linia lotnicza wprowadziła w maju 2004 r. usługę FlyNet.
Aby zaspokoić potrzeby pasażerów klasy biznes, na trasach interkontynentalnych skonstruowano nowy fotel – najdłuższy w klasie, gwarantujący wygodny odpoczynek. Dla tych klientów Lufthansy, którzy lubią pracować podczas lotu, nowe fotele w klasie biznes mogą być również przekształcane w indywidualne „miejsca pracy” z wygodnym gniazdem do podłączenia laptopa. Ponadto jest tam również znacznie większy stół do pracy i praktyczna przegroda na laptopa i dokumenty. Indywidualna lampka do czytania zintegrowana z siedzeniem zapewnia właściwe oświetlenie umożliwiające czytanie dla odpoczynku albo wytężoną pracę.
Lufthansa jest jedyną europejską linią lotniczą, która w klasie biznes na trasach wewnątrz Niemiec i na rejsach europejskich nie oferuje do sprzedaży środkowych miejsc w samolocie. Odnosi się to do wszystkich połączeń między Polską i Niemcami. Dzięki temu pasażerowie klasy biznes mają do 50 proc. więcej miejsca, lepszą kuchnię i serwis na pokładzie, a także więcej miejsca na przechowywanie bagażu.
Ponadto począwszy od lata 2004 r. Lufthansa wprowadziła dla pasażerów klasy biznes: priorytetową odprawę, oddzielną odprawę bezpieczeństwa, a także system przyspieszający otrzymanie bagażu w terminalu.
W grudniu 2004 r. we Frankfurcie nad Menem otworzono specjalny terminal dla pasażerów I klasy. Luksusowa obsługa rozpoczyna się na ziemi we Frankfurcie w nowo wybudowanym terminalu i nowych poczekalniach. Obsługa specjalnych zleceń, przejazd limuzyną bezpośrednio do samolotu, atmosfera luksusu z wyśmienitą restauracją i osobistą obsługą od przyjazdu na lotnisko po odlot czynią podróż pasażerów I klasy komfortową.
W przyszłości Lufthansa będzie pomagać pasażerom I klasy we Frankfurcie w rutynowych czynnościach, towarzyszących przyjazdowi na lotnisko, od zaparkowania samochodu po odprawę, kontrolę bezpieczeństwa i odprawę celną. Wszystko po to, aby oszczędzać czas i uczynić podróż mniej kłopotliwą.
Co to jest FlyNet
System ten gwarantuje szerokopasmowy dostęp do internetu podczas rejsu na wysokości przelotowej (ok. 12 tys. m). Dzięki niemu pasażerowie mogą bezpiecznie łączyć się z serwerem swojej firmy, otrzymywać i wysyłać e-maile.
LOT nie chce być gorszy
– PLL LOT oferuje wiele udogodnień zarówno przed, w trakcie, jak i po rejsie – mówi Piotr Klimiuk z biura rzecznika firmy. Są więc oddzielne stanowiska kontroli na lotniskach zapewniające szybszą i wygodniejszą odprawę, w kabinie biznesowej są większe i wygodniejsze fotele, podwyższony standard serwisu pokładowego (rozbudowane menu i ciepłe posiłki, porcelanowa zastawa). Na rejsach transatlantyckich posiłki serwowane są z karty oraz każdy pasażer otrzymuje poduszeczkę i koc oraz saszetkę zawierającą maszynkę i krem do golenia, szczoteczkę i pastę do zębów, grzebień, skarpety, okulary do spania oraz zatyczki do uszu. Pasażerowie ci mają pierwszeństwo przy opuszczaniu samolotu i dostępie do odbioru bagażu. Większy jest jego limit (30 kg na trasach europejskich) oraz obowiązuje dodatkowa sztuka bagażu podręcznego w locie nad Atlantykiem. Elastyczny system taryfowy umożliwia wygodne planowanie podróży biznesowych. Pasażerowie mogą korzystać z saloników biznesowych na lotniskach. Istnieje też możliwość odprawy przez telefon dla pasażerów odlatujących z Warszawy, o ile podróżują z bagażem podręcznym. Mogą skorzystać z internetowej i telefonicznej rezerwacji, a bilet elektroniczny Etix wystawiany jest równocześnie na krajowe oraz wybrane zagraniczne trasy.
Tanie linie też chcą biznesmenów
Tanie linie, które już podbiły rynek polski i np. na trasie Warszawa-Londyn wożą więcej pasażerów niż tradycyjni przewoźnicy, jak LOT czy British Airways, także liczą na ludzi podróżujących w interesach. – Wiemy, że polscy biznesmeni nie należą do ludzi zamożnych. Dlatego oferujemy im tanie przeloty oraz dużą elastyczność w rezerwacji miejsc bez żadnych dodatkowych kosztów w ramach usługi Wizz Bizz. Na razie stanowią o­ni 20 proc. wszystkich pasażerów, ale ich liczba szybko rośnie i liczymy, że niebawem dojdzie do ok. 40 proc. – mówi Jozsef Varadi, prezes linii Wizz Air, która obsługuje prawie 40 proc. ruchu tanich przelotów z i do Polski. Wizz Bizz daje możliwość wprowadzenia zmian w rezerwacji aż do północy przed oczekiwanym dniem podróży. Co oznacza, że jeśli klient nie zdąży na samolot z jakiegoś powodu, to może przebukować bilet na inny termin bez żadnej dodatkowej opłaty. Bilety można rezerwować poprzez internet przy użyciu kodu rejestarcji firmy. Kod można uzyskać po rejestracji swojej firmy jako klienta biznesowego na wizzair.com.
Lufthansa Private Jet
Dzięki tej usłudze pasażerowie będą mogli odbywać podróż prywatnymi odrzutowcami z ponad 1000 europejskich lotnisk do hubu Lufthansy w Monachium, skąd dalej w klasie I lub biznes mogą podróżować do dowolnego punktu na kuli ziemskiej. Klienci będą mogli dowolnie wybierać lotniska, z których chcą wystartować i porty docelowe, a także ustalać swoje własne rozkłady lotów. W Polsce przez telefon można zamówić taki 7-osobowy odrzutowiec we wszystkich portach międzynarodowych (w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Krakowie) i dolecieć stąd na każde 1000 lotnisk Unii oraz Norwegii i Szwajcarii. Przelot zwierający wszystkie opłaty waha się dla pierwszego pasażera od 4,5 tys. do 9,5 tys. euro. Każdy następny płaci już tylko 300 euro. Rejsy można rezerwować od 180 dni do 24 godzin przed startem. – Mieliśmy już wiele pytań od firm w naszym kraju, zainteresowanych tą ekskluzywną usługą – mówi Agnieszka Róg z Sigma International, firmy reprezentującej Lufthansę w Polsce.
Zbigniew Żukowski


Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny 2025: Ile kosztuje wykończenie mieszkania (pod klucz) u dewelopera?

Czy deweloperzy oferują wykończenie mieszkań pod klucz? W jakiej cenie? Jak wielu nabywców się na nie decyduje? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Unijne rozporządzenie DORA już obowiązuje. Które firmy muszą stosować nowe przepisy od 17 stycznia 2025 r.?

Od 17 stycznia 2025 r. w Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać Rozporządzenie DORA. Objęte nim podmioty finansowe miały 2 lata na dostosowanie się do nowych przepisów w zakresie zarządzania ryzykiem ICT. Na niespełna miesiąc przed ostatecznym terminem wdrożenia zmian Europejski Bank Centralny opublikował raport SREP (Supervisory Review and Evaluation Process) za 2024 rok, w którym ze wszystkich badanych aspektów związanych z działalnością banków to właśnie ryzyko operacyjne i teleinformatyczne uzyskało najgorsze średnie wyniki. Czy Rozporządzenie DORA zmieni coś w tym zakresie? Na to pytanie odpowiadają eksperci Linux Polska.

Kandydaci na prezydenta 2025 [Sondaż]

Którzy kandydaci na prezydenta w 2025 roku mają największe szanse? Oto sondaż Opinia24. Procenty pierwszej trójki rozkładają się następująco: 35,3%, 22,1% oraz 13,2%.

E-doręczenia: 10 najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi

E-doręczenia funkcjonują od 1 stycznia 2025 roku. Przedstawiamy 10 najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi ekspertki. Jakie podmioty muszą posiadać adres do e-doręczeń? Czy w przypadku braku odbioru przesyłek z e-doręczeń w określonym czasie będzie domniemanie doręczenia?

REKLAMA

Brykiety drzewne czy drewno kawałkowe – czym lepiej ogrzewać dom i ile to kosztuje? Zestawienie kaloryczności gatunków drewna

Każdy rodzaj paliwa ma swoje mocne strony. Polska jest jednym z większych producentów brykietów w Europie i znaleźć u nas można bardzo szeroką ich gamę. Brykietowanie to proces, który nadaje drewnu nową strukturę, zagęszcza je. Brykiet tej samej wielkości z trocin dębowych ma taką samą wagę jak z trocin sosnowych czy świerkowych. Co więcej, brykiet z trocin iglastych ma wyższą wartość kaloryczną, ponieważ drewno iglaste, niezależnie od lekkiej wagi, tak naprawdę jest bardziej kaloryczne od liściastego. Do tego jeśli porównamy polano i brykiet o tej samej objętości, to brykiet jest cięższy od drewna.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Transfer danych osobowych do Kanady – czy to bezpieczne? Co na to RODO?

Kanada to kraj, który kojarzy się nam z piękną przyrodą, syropem klonowym i piżamowym shoppingiem. Jednak z punktu widzenia RODO Kanada to „państwo trzecie” – miejsce, które nie podlega bezpośrednio unijnym regulacjom ochrony danych osobowych. Czy oznacza to, że przesyłanie danych na drugi brzeg Atlantyku jest ryzykowne?

Chiński model AI (DeepSeek R1) tańszy od amerykańskich a co najmniej równie dobry. Duża przecena akcji firm technologicznych w USA

Notowania największych amerykańskich firm związanych z rozwojem sztucznej inteligencji oraz jej infrastrukturą zaliczyły ostry spadek w poniedziałek, w związku z zaprezentowaniem tańszego i wydajniejszego chińskiego modelu AI, DeepSeek R1.

REKLAMA

Orzeczenie o niepełnosprawności dziecka a dokumentacja pracownicza rodzica. MRPiPS odpowiada na ważne pytania

Po co pracodawcy dostęp do całości orzeczenia o niepełnosprawności dziecka? Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiedziało na wątpliwości Rzeczniczki Praw Dziecka. Problem dotyczy dokumentowania prawa do dodatkowego urlopu wychowawczego rodzica dziecka z niepełnosprawnością.

2500 zł dla nauczyciela (nie każdego) - na zakup laptopa. MEN: wnioski do 25 lutego 2025 r. Za droższy model trzeba będzie dopłacić samemu

Nauczyciele szkół ponadpodstawowych i klas I-III szkół podstawowych mogą od poniedziałku 27 stycznia 2025 r. składać wnioski o bon na zakup sprzętu w programie "Laptop dla nauczyciela" – poinformowali ministra edukacji Barbara Nowacka i wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. Na złożenie wniosków nauczyciele mają 30 dni (do 25 lutego 2025 r. – PAP), kolejne 30 dni przeznaczone będzie na ich rozpatrzenie. Bony mają być wręczane w miesiącach kwiecień-maj 2025 r., a wykorzystać je będzie można do końca 2025 roku.

REKLAMA