Debiut akcji pod koniec roku
REKLAMA
REKLAMA
Zarząd medialnego holdingu przewiduje sprzedaż papierów zarówno w ofercie dla grupy międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych, jak i w transzy przeznaczonej na polski rynek. Następnie akcje mają trafić do obrotu na warszawskim parkiecie. Chodzi tutaj o aktywa telewizyjne, a więc spółkę TVN, która oprócz wiodącego programu, skupia również TVN Siedem i kanały tematyczne: TVN 24, TVN Meteo i TVN Turbo. W połowie tego roku oferta grupy została jeszcze wzbogacona o TVN International i TVN Style.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, wartość emisji może sięgnąć poziomu od 100 do 200 mln USD, a na rynek trafi pula ok. 10–20 proc. udziałów firmy. Według przedstawicieli holdingu, przy obecnej kondycji finansowej, spółka posiada odpowiednie zaplecze umożliwiające realizację planów inwestycyjnych. Oprócz wpływów z emisji akcji, firma zamierza także aktywnie korzystać z uruchomionej już linii kredytowej. Debiut TVN na giełdzie powinien nastąpić jeszcze na przełomie listopada i grudnia tego roku.
W 2002 r. Grupa ITI podjęła już jedną próbę uplasowania swoich walorów na warszawskim parkiecie. Jednak słaba koniunktura rynkowa wymusiła konieczność rezygnacji z tych planów. Wraz z ożywieniem gospodarczym, jak również zdecydowaną poprawą nastrojów na parkiecie, kierownictwo powróciło do wcześniej koncepcji, zakładającej już jednak upublicznienie tylko części aktywów.
REKLAMA
Stacja telewizyjna TVN jest w 90 proc. kontrolowana przez ITI, natomiast pozostałe 10 proc. należy do spółki zależnej BRE Banku, który z kolei jest również akcjonariuszem całego holdingu. W I połowie 2004 r. zysk netto TVN zwiększył się o 93 proc., do poziomu 81 mln zł. W tym samym okresie zysk operacyjny wzrósł o 28 proc., osiągając 106 mln zł. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku spółka mogła się również pochwalić 19-proc. zwyżką przychodów ze sprzedaży (łącznie 362 mln zł).
Według przedstawicieli holdingu, poprawa rezultatów finansowych była możliwa m.in. dzięki zwiększeniu udziału w rynku reklamowym oraz odpowiedniej kontroli kosztów działalności. Ponadto firma zdecydowała się na koncentrację profilu swoich programów, skierowanych głównie do grupy klientów młodych i zamożnych.
Krzysztof Pączkowski
REKLAMA