REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie aut tańsze za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Dwie duże firmy zajmujące się wynajmem długoterminowym ubezpieczają samochody klientów, w stworzonych do tego celu własnych towarzystwach. Dla klientów oznacza to lepszy zakres ochrony.

Arval to kolejna na rynku firma z branży zarządzania flotą, która zdecydowała się zaoferować swoim klientom polisy AC wystawiane przez utworzonego przez siebie ubezpieczyciela: Greenwal Insurance. Pierwszą był Leaseplan, który już ponad dwa lata temu zrobił podobny ruch, tworząc Euro Insurances. Od kiedy Polska stała się członkiem UE, można kupować polisy już 511 zagranicznych towarzystw, które notyfikowały chęć ich sprzedaży na naszym rynku. Polskie spółki pełnią tylko rolę agentów.

- Unikalnym rozwiązaniem jest powołanie przez nas odrębnej spółki Fleet Insurance Services, która również likwiduje szkody z polis AC i NNW - mówi Ernie Greszta, Insurance Manager w Arval.

Obie firmy utworzyły towarzystwa w Irlandii. Daje to lepsze gwarancje klientom na wypadek upadłości towarzystwa. Irlandzki odpowiedni naszego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego gwarantuje pokrycie 100 proc. świadczeń, również dla ryzyk umieszczonych poza Irlandią. Dla porównania w Polsce UFG nie gwarantuje w ogóle wypłat z polis dobrowolnych, więc klient ponosi pełne ryzyko wyboru ubezpieczyciela. Pełną gwarancję mają tylko poszkodowani, których szkody są naprawiane z OC komunikacyjnego.

Nieco inny model współpracy z zagranicznym ubezpieczycielem działa w ALD Automotive.

- Nasza spółka matka utworzyła spółkę reasekuracyjną ALD RE, która w Polsce współpracuje z AIG Polska jako ubezpieczycielem, a agentem zajmującym się zawieraniem umów i likwidacją szkód jest Pol-Assistance - mówi Janusz Pawłowski, koordynator działu ubezpieczeń w ALD.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jego firma oferuje w ten sposób pełen pakiet ubezpieczeń OC, AC i NNW. Nie mogą tego robić zarządzający, którzy ubezpieczają auta we własnych towarzystwach.

- Taki model współpracy funkcjonuje już od sierpnia ubiegłego roku i do tej pory z takimi polisami jeździ już około 50 proc. obsługiwanej przez nas floty, czyli około 2,5 tys. aut - mówi Janusz Pawłowski.

REKLAMA

Docelowo ma być więcej, bo z punktu widzenia firmy istotne jest przekonanie klientów, że warto skorzystać z tej oferty, bo im większa skala, tym większa opłacalność takiej działalności. Dla porównania ubezpieczenie Euro Insurances obejmuje w tej chwili 85 proc. floty własnej LeasePlan, czyli ponad 8,5 tys. pojazdów. LeasePlan nie ubezpiecza samochodów w samym zarządzaniu, które należą do innych podmiotów. Jeśli weźmiemy pod uwagę całą flotę LeasePlan (własną i pojazdy zarządzane), odsetek aut ubezpieczonych za pośrednictwem Euro Insurances wyniesie 70 proc.

- 80 proc. z 10 tys. zarządzanych przez nas aut jest ubezpieczana za naszym pośrednictwem i z tej grupy około 80 proc. docelowo będzie jeździło z polisami Greenwal - mówi Ernie Greszta.

NOWOŚCI W AC ZAGRANICZNYCH TOWARZYSTW*

Ubezpieczenia dla flot zorganizowane we własnym towarzystwie gwarantują:

• wypłatę odszkodowania przy kradzieży auta, nawet jeśli właściciel nie posiada kompletu kluczyków

• wypłatę odszkodowania po wypadku, nawet jeśli termin wykonania badania technicznego przekroczono ponad 30 dni

• pokrywanie w całości wszystkich kosztów części użytych do naprawy, w tym również tych szybko zużywających się, np. opony, akumulatory itp.

• ubezpieczenie udziału własnego w pojeździe zastępczym wynajmowanym na czas naprawy auta po wypadku (stosowanego przez firmy wynajmujące takie auta)

• kalkulację odszkodowania od wartości księgowej pojazdu, dzięki czemu znika problem niedopłat przy wypłatach po szkodach całkowitych

* na przykładzie ofert ubezpieczeń własnych Arval i LeasePlan, w porównaniu ze standardowymi ofertami ubezpieczeń AC na polskim rynku

MARCIN JAWORSKI

marcin.jaworski@infor.pl

OPINIA

Jarosław Adamkiewicz, LeasePlan Fleet Management

JAROSŁAW ADAMKIEWICZ

LeasePlan Fleet Management

Nie ma prawnych możliwości rozszerzenia oferty własnego ubezpieczenia o polisy OC komunikacyjnego. Pojazdy ubezpieczone przez nasze towarzystwo Euro Insurances są własnością LeasePlan, tyle że oddaną w leasing lub wynajem długoterminowy. Natomiast polskie prawodawstwo nie przewidziało sytuacji, w której można by ubezpieczyć własną odpowiedzialność cywilną u siebie. Zatem każda firma ubezpieczeniowa jest zmuszona do korzystania z usług innych firm w zakresie swojego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Ta kwestia jest różnie regulowana przez prawo, w zależności od państwa, np. w krajach byłego Beneluksu nie ma żadnych ograniczeń w tym zakresie.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jakie świadczenia na dziecko w Polsce? Kwoty i terminy w 2025 r. [LISTA]

W Polsce działają różne formy wsparcia rodzin z dziećmi. Część dostępnych świadczeń przysługuje bez względu na dochód, w przypadku innych trzeba spełnić określone wymogi. Jakie zasiłki można dostać? Kiedy składać wnioski w 2025 r.?

Teraz w Polsce prawie tak jak we Włoszech z mieszkaniami za jedno euro. Ruszył program mieszkanie za remont: można składać wnioski na 2025 r.

Już od wielu, wielu lat w UE, ale szczególnie we Włoszech, funkcjonują całkiem sprawnie programy: mieszkanie za symboliczne euro - wyremontuj i zamieszkaj a nieruchomość będzie Twoja. Czyżby Polska inspirowała się Sycylią, gdzie w szczególnie mało zaludnionych miasteczkach chce na nowo zbudować się społeczność, a tym samym odbudować wygląd starych i zniszczonych kamienic? Być może. Taki podobny program ruszył w kilku miastach w Polsce. Oczywiście są pewne warunki do spełnienia, poniżej odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania w tej tematyce.

Maj 2025: kalendarz do druku [PDF]

Pobierz kalendarz maja 2025 do druku z miejscem na notatki. Maj 2025 roku zawiera dwa święta ustawowo wolne od pracy. W tym miesiącu jest również Dzień Matki. Najważniejsze daty już są zaznaczone. Wydrukuj i dopisz swoje notatki.

Zmiany w ustawie o trzeźwości w 2025 r. Producenci alkoholu będą mieli trudniej [UWAGI]

Szykują się zmiany dla producentów alkoholu. Co przewiduje rządowy projekt zmian w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, a także w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych? W obronie przedsiębiorców Rzecznik MŚP zgłasza kilka ważnych uwag do projektu.

REKLAMA

Niedziele handlowe - maj 2025

Najbliższa niedziela handlowa wypada 27 kwietnia 2025 r. Czy w maju i czerwcu również będą niedziele handlowe? Sprawdź kalendarz niedziel handlowych i niehandlowych.

Kamizelka kuloodporna i hełm dla każdego obywatela. Już wkrótce będzie można uzupełnić swój plecak ewakuacyjny. Trwają prace w sejmie

Do sejmu trafił poselski projekt zmiany ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym. Projekt ten, ma na celu umożliwienie dostępu do pasywnych środków ochrony osobistej, takich jak kamizelki kuloodporne oraz nowoczesne hełmy wojskowe. Zmiana ma podnieść poziom bezpieczeństwa obywateli ze względu na trwający konflikt na Ukrainie. Wnioskodawcą jest grupa posłów Konfederacji.

Przy braku aktywności na rachunku bank sprawdzi w bazie PESEL, czy klient jeszcze żyje [projekt]

Rząd chce wprowadzić do Prawa bankowego obowiązek pozyskiwania przez banki informacji, czy posiadacz rachunku nadal żyje, jeśli na rachunku nie odnotowano aktywności w ciągu pięciu lat. Tak wynika z założeń projektu nowelizacji Prawa bankowego, opublikowanego 22 kwietnia w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.

Zakup nieruchomości w Hiszpanii: przewodnik dla kupującego [krok po kroku]. Kupować na firmę, czy prywatnie – zalety i wady obu wariantów

Hiszpania od lat swoim słonecznym klimatem, atrakcyjnymi cenami i stabilnym rynkiem nieruchomości przyciąga inwestorów z całego świata, w tym z Polski. Proces zakupu nieruchomości w Hiszpanii różni się jednak od procedur znanych w naszym kraju.

REKLAMA

System ICS-2 w transporcie drogowym i kolejowym – na to muszą uważać przewoźnicy. Od kwietnia 2025 r. ostatni etap wdrażania

Import Control System 2 (ICS2) ma służyć do przekazywania informacji o ładunkach między Unią Europejską a krajami trzecimi, a jego zadaniem jest uszczelnienie handlu z państwami spoza UE. Od kwietnia 2025 r. rozpoczął się ostatni etap wdrażania systemu ICS-2 dla sektora transportu drogowego i kolejowego.

Rząd źle oszacował dochody z VAT-u - największego źródła dochodów budżetowych. Eksperci: ogromna pomyłka i wzrost deficytu

Jak wynika ze wstępnych danych Ministerstwa Finansów, w 2024 roku wpływy netto z tytułu podatku VAT wyniosły 287,7 mld zł, zaś brutto – 475,3 mld zł. To więcej niż w 2023 roku. Natomiast zgodnie z założeniami ustawy budżetowej na rok 2024, dochody z tytułu podatku VAT określono w wysokości 316,4 mld zł. Po nowelizacji zostały one obniżone do 293,5 mld zł. Za to o 14,6% spadły rok do roku zwroty z tytułu ww. podatku, tj. do wartości 187,6 mld zł. Eksperci komentujący te dane zauważają, że wyniki resortu rozminęły się z prognozami. Jednocześnie podkreślają, że zmniejszyła się tzw. luka VAT.

REKLAMA