Mamy 45 dni na reklamację usługi m-płatności
REKLAMA
Innowacyjna usługa płatności mobilnych (m-płatność), która pozwala na realizację i rozliczanie transakcji finansowych przy użyciu telefonu komórkowego, dostępna jest na razie tylko w Warszawie i jedynie dla użytkowników sieci Plus, Simplus i Sami Swoi (operatorem tych sieci jest Polkomtel).
Twórca systemu m-płatności (spółka mPay) zapowiada podjęcie współpracy z pozostałymi operatorami telefonii komórkowej działającymi w Polsce.
Na początek drobne zakupy
Użytkownik komórki może zapłacić za dowolny towar bądź usługę w punktach sprzedaży autoryzowanych przez system mPay (na razie będą to mikropłatności - głównie za napoje z automatów, parkingi, restauracje, taksówki).
Transakcja jest bezpieczna, wymaga wprowadzenia kodu PIN (otrzymujemy go przy aktywacji usługi) i niewiele różni się od płatności kartą płatniczą. Agent rozliczeniowy (spólka mPay) odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie systemu oraz bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji (ma zgodę prezesa NBP na rozliczanie tego typu operacji finansowych).
W trakcie transakcji jesteśmy na bieżąco informowani o jej przebiegu. W przypadku niejasności możemy ją anulować (do momentu wprowadzenia kodu PIN, czyli potwierdzenia przyjęcia transakcji do realizacji). Cała operacja trwa kilkunaście sekund. Jest bezpieczna - połączenie jest szyfrowane. Telefon nie zapamiętuje naszego kodu PIN. W przypadku zgubienia lub kradzieży aparatu nie ma możliwości, by ktoś inny zapłacił komórką (podobnie jak w przypadku kart płatniczych - PIN zna tylko użytkownik).
Po 45 dniach tracimy prawo
Na reklamację transakcji (uważamy np., że z naszego konta w mPay pobrano nieprawidłową kwotę) mamy 45 dni od daty wykonania. Zgodnie z regulaminem systemu płatności mobilnych mPay, jeśli nie zrobimy tego w tym terminie, skutkuje to uznaniem transakcji za poprawną (tracimy w ten sposób prawo do jej rozpatrzenia przez mPay).
Spółka mPay przyjmuje jedynie reklamacje przebiegu transakcji. Towary lub usługi kupione za pośrednictwem systemu możemy reklamować bezpośrednio u ich sprzedawców.
MAŁGORZATA WILIŃSKA
malgorzata.wilinska@infor.pl
REKLAMA