Jak założyć i prowadzić sklep internetowy
REKLAMA
REKLAMA
Jest wiele szczegółów, o których powinien pamiętać każdy, kto prowadzi biznes w sieci. Na stronie sklepu internetowego sprzedawca musi umieścić swoje pełne dane (internauci, którzy robią zakupy w e-sklepie, powinni bez problemu znaleźć informacje, kto jest właścicielem firmy oraz gdzie znajduje się jej siedziba). Wymagany jest również przejrzysty regulamin sklepu oraz regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną. Powinny się w nich znaleźć m.in. informacje dotyczące rodzajów i zakresu oferowanych usług, warunków ich świadczenia oraz zawierania umów pomiędzy sklepem a internautami. Nie może też zabraknąć informacji o trybie postępowania reklamacyjnego, jak i zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów. Połowy tych obowiązków nie mają właściciele sklepów tradycyjnych (dochodzą im jednak inne).
W każdym sklepie, niezależnie od tego, czy jest to osiedlowy warzywniak, supermarket czy sklep internetowy, muszą się znaleźć widoczne dla kupujących ceny oferowanych towarów oraz jego ceny jednostkowe (cenę za jednostkę miary, np. litr, kilogram). Taki sam sposób podawania cen powinien być stosowany również w reklamie sklepu zamieszczonej na innych stronach www.
Przy sprzedaży na raty, na przedpłaty, na zamówienie lub na próbę oraz sprzedaży za cenę powyżej 2 tys. złotych sprzedawca ma obowiązek potwierdzić na piśmie wszystkie istotne postanowienia zawartej umowy. Dlatego terminy płatności, wysokość rat, warunki zwrotu towaru zamówionego muszą zostać sprecyzowane na piśmie. W pozostałych przypadkach (na żądanie kupującego) sprzedawca wydaje pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, które zawiera oznaczenie sprzedawcy z jego adresem, datę sprzedaży oraz określenie towaru, jego ilość i cenę.
Sprzedający w Polsce muszą też udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim (mają wystarczyć do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru).
2 lata grozi za handel podróbkami markowych towarów
REKLAMA