REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tradycyjna telewizja coraz wyraźniej przegrywa z Netfixem i innymi platformami cyfrowymi, proces przyspiesza zainteresowanie sportem

Większość z nas chce kontrolować środki przeznaczane na różnego rodzaju usługi, które można odtwarzać; oglądać i słuchać na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety, robiąc to, nie będąc w domu czy mieszkaniu
Większość z nas chce kontrolować środki przeznaczane na różnego rodzaju usługi, które można odtwarzać; oglądać i słuchać na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety, robiąc to, nie będąc w domu czy mieszkaniu
T. Schneider
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy odchodzą od oglądania tradycyjnej telewizji – w to miejsce na znaczeniu zyskują platformy streamingowe. Co ciekawe, nie tylko te, oferujące swoje usługi w modelu subskrypcyjnym czy abonamencie, ale także bez żadnych opłat.

Polscy konsumenci w tym względzie nie są wyjątkiem, ale idą za światowym trendem.
Pod względem posiadania płatnych subskrypcji oferujących usługi strumieniowe prym wiodą Amerykanie. Praktycznie każde (99 proc.) gospodarstwo domowe w USA ma wykupiony dostęp do przynajmniej jednego rozwiązania tego typu. Polacy też coraz chętniej ich używają. Według ekspertów, trend ten w najbliższym czasie tylko się nasili. W głównej mierze będzie dotyczył zwiększonego zapotrzebowania na strumieniowe oglądanie treści sportowych.

REKLAMA

Polacy polubili subskrypcje, ale wciąż daleko nam do Amerykanów

Już blisko co drugi Polak (46 proc.) korzysta z subskrypcji treści – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING Banku Śląskiego. Najchętniej korzystamy w tej formie z treści wideo, muzyki, gier, książek czy audiobooków.

REKLAMA

Użytkownicy najczęściej używają od 2 do 3 produktów cyfrowych tego typu. Przedział ten wskazało 42 proc. respondentów.
Zdarza się jednak, że Polacy płacą za konkretną usługę, ale z niej nie korzystają – przyznało tak 4 na 10 ankietowanych biorących udział w badaniu ING Banku Śląskiego. Ponadto aż 80 proc. chce kontrolować wydatki na subskrypcje.

– Polacy to oszczędny naród. Nie lubimy płacić za coś, z czego nie korzystamy. Nie dziwi więc, że większość z nas chce kontrolować środki przeznaczane na różnego rodzaju usługi, które można odtwarzać; oglądać i słuchać na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony czy tablety, robiąc to, nie będąc w domu czy mieszkaniu – komentuje Karolina Pietz-Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR z Komputronik S.A.

Oczywiście to telewizor jest wciąż pierwszym wyborem, jeśli chodzi o odtwarzanie wideo. Widać rosnące zainteresowanie aplikacjami obsługującymi treści w formie strumieniowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Należy jednak pamiętać o alternatywnych możliwościach, które sprawdzają się, gdy żyjemy w biegu i mamy mało czas. Dotyczy to przede wszystkim młodych osób. Mecz, serial czy koncert można przecież oglądać, jadąc np. komunikacją i robiąc to w czasie rzeczywistym, a nie z odtworzenia – dodaje ekspertka.

Zwolenników tradycyjnej telewizji przybywa tylko wśród seniorów

REKLAMA

Polskie społeczeństwo się starzeje, a trendy w zakresie odbioru treści się zmieniają. Z danych KRRiT z 2023 roku wynika, że największy spadek, jeśli chodzi o strukturę wiekową i tradycyjną widownię telewizyjną widać w przedziale 10-29 lat. W 2022 roku jedynie 7 proc. Polaków w tej grupie oglądało TV stacjonarnie, podczas, gdy w 2007 było to 21 proc. To spadek aż o 14 proc.

W innych grupach też widoczne są spadki – co prawda sporo mniejsze, ale jednak. Jedyną grupą, co może przede wszystkim wynikać ze starzenia się polskiego społeczeństwa, u której widać przyrost dotyczący oglądania telewizji w formie tradycyjnej, są osoby w wieku 60+. To wzrost z 27 proc. w 2007 do aż 46 proc. w 2022 r.

Nie dość, że młodsze pokolenie odchodzi od oglądania telewizji w domu, widać także spadki w czasie konsumowania treści.

Jak wynika z ostatnich danych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na podstawie informacji Nielsen Audience Measurment, Polacy oglądają tradycyjną telewizję przez około 3h 55 minut dziennie.
Z jednej strony wydaje się, że to sporo, z drugiej dane z 2023 są pierwszymi, gdy oglądalność spadła poniżej 4h. Duży wpływ na tego typu stan rzeczy ma rozwój transmisji strumieniowych oraz platform, które udostępniają treści w ten sposób. Rośnie zainteresowanie rodaków tą formą oglądania wideo.

W Polsce dane dotyczące analizy programów telewizyjnych świadczą o tym, że używamy tradycyjnej TV głównie do oglądania kanałów informacyjnych, ale…. nie tylko. TVP, TVN czy Polsat oferują treści publicystyczne, kulturalne czy właśnie sportowe, a także filmy czy seriale.

Prawa do transmisji nie tylko Euro 2024, ale także Euro 2028 posiada Telewizja Polska, która ma obowiązek w ramach zasady „must offer” udostępniania swoich kanałów innym operatorom.

Teraz królem streamingu został sport

Według platformy Muvi.com jednym z kluczowych trendów w 2024 roku w streamingu wideo będzie rozwój transmisji sportowych na żywo.

W 2022 roku dominowały w tej materii gatunki, takie jak dramat czy reality show. Z czego wynika rosnące zapotrzebowanie na tego typu treści? Przede wszystkim ze spadku zainteresowania konsumpcją contentu w klasycznej telewizji, a także ze zmiany upodobań pokolenia Y i Z. 75 proc. Millenialsów i „zetek” przyznało, że woli oglądać sport w sieci.

Z tego względu Muvi przewiduje, że do 2027 roku sportowe transmisje na żywo będą stanowić 40 proc. wszystkich wydarzeń online. Widzowie sportu deklarują, że spędzają o 57 proc. więcej czasu na oglądaniu transmisji na żywo, robiąc to o wiele chętniej na platformach streamingowych, w porównaniu z tradycyjną telewizją. Szacuje się, że w bieżącym roku różnica ta powiększy się jeszcze bardziej na korzyść transmisji strumieniowych.

– Nie jest tajemnicą, że telewizja oferowana za pomocą aplikacji streamingowych będzie zyskiwała na popularności. Świadczą o tym przede wszystkim trendy w wynikach oglądalności – komentuje Artur Pacuła z MEGOGO.

Trend przenoszenia dużych wydarzeń wyłącznie na platformy streamingowe jest już widoczny w Stanach Zjednoczonych. Dotyczy to przede wszystkim wspomnianego sportu.

Jak wynika z danych Nielsena, niedawna rywalizacja NFL między Kansas City Chiefs a Miami Dolphins była dostępna do obejrzenia wyłącznie w usługach streamingowych. Spotkanie tych dwóch zespołów przyciągnęło 22,8 miliona widzów futbolu amerykańskiego. Nie wszyscy mogli przecież obejrzeć widowisko, będąc na stadionie. Stąd tak istotną rolę odgrywa dostęp do treści cyfrowych w czasie rzeczywistym.

Streaming: tradycyjny telewizor czy aplikacje mobilne

Polacy chętniej będą oglądać wydarzenia sportowe transmitowane online – donoszą eksperci.

– W Polsce widzimy zwiększone zapotrzebowanie na treści sportowe dostępne szybko, bez długiego procesu uzyskiwania dostępu. Osobom aktywnym, które są zabiegane i nie mają czasu na oglądanie meczów stacjonarnie polecamy aplikacje mobilne. Ciekawą alternatywą są rozwiązania takie jak MEGOGO, gdzie część kanałów można bezpłatnie przetestować. Są tam największe polskie kanały, w tym biznesowe, informacyjne, filmowe i rozrywkowe. Taką próbę jakości usługi można przeprowadzić bez zakładania konta i logowania – wyjaśnia Artur Pacuła.

Na czym polega must carry, must offer? Jest to zasada, która mówi, że część kanałów na rynku musi zostać udostępniona operatorom kablowym i streamingowym, a oni mają obowiązek dołączenia ich do swojej oferty. Dotyczy to TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TVN, PulsTV oraz TV4.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Fundusze UE na innowacje 2025: platforma STEP zmienia strategię rozwoju technologii w Europie. Jakie korzyści dla firm w Polsce?

Platforma technologii strategicznych STEP to nowa inicjatywa unijna mająca na celu wzmocnienie konkurencyjności przemysłu UE poprzez wspieranie inwestycji w kluczowe technologie. Jej głównym celem jest mobilizacja środków finansowych na rozwój i produkcję technologii cyfrowych, deep-tech, czystych technologii oraz biotechnologii, co ma przyczynić się do zwiększenia suwerenności technologicznej wspólnoty. To ważny krok na drodze pobudzania innowacyjności, co również wpisuje się w główne tematy polskiej prezydencji w Radzie UE.

Nowy podatek od stycznia 2025 r.: Próg to 15 proc.

Nowy podatek, który wejdzie w życie od 1 stycznia 2025 roku, ma objąć około 7 tys. firm. W przypadku gdy efektywna stawka okaże się mniejsza niż próg 15 proc., firma będzie musiała zapłacić podatek wyrównawczy.

Służebność drogi – komfort czy wyzwanie?

W dobie rosnącej urbanizacji i intensywnego rozwoju budownictwa coraz częściej spotykamy się z problemami prawnymi dotyczącymi użytkowania nieruchomości. Jednym z kluczowych zagadnień jest służebność drogi, która może być zarówno ułatwieniem dla właścicieli posesji, jak i źródłem konfliktów i komplikacji prawnych.

To już ostatni raz w 2024 r. Pewna grupa pracowników bardzo się cieszy!

To już ostatni raz w 2024 r. Pewna grupa pracowników bardzo się cieszy! Inni mniej. Ale jak będzie wyglądała sytuacja w 2025 r.? Wciąż czekamy na decyzję Prezydenta RP i jego podpis, w kwestii zmiany tej jednej z kluczowych ustaw dla polskiego prawa pracy.

REKLAMA

1000,00 zł na ferie zimowe w 2025 r. dla dzieci urodzonych od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2020 r. Sprawdź, jakie warunki należy spełnić!

Po raz kolejny Fundacja „Szansa dla Gmin” rekrutuje dzieci i młodzież na wypoczynek zimowy. W 2025 r. dofinansowanie wyniesie aż 1000,00 zł dla każdego uczestnika. Kto może uczestniczyć w zimowisku?

Chcesz wykorzystać ze zwolnienia z powodu siły wyższej? Jeśli pracujesz w budżetówce, dobrze się zastanów. Stracisz nie tylko przy wypłacie

Korzystanie ze zwolnienia z powodu siły wyższej to nie tylko kłopot dla pracodawcy. To również strata finansowa dla pracownika. I to nie tylko ta dotycząca wysokości wynagrodzenia. Pociąga to za sobą również dalsze konsekwencje.

Rewolucja w składce zdrowotnej od środków trwałych w 2025 roku – sprawdź, co się zmienia!

Rok 2025 przynosi istotne zmiany dla przedsiębiorców w rozliczaniu składki zdrowotnej. Nowe przepisy wpływają na sprzedaż środków trwałych i uwzględnianie amortyzacji. Sprawdź, jak nowe zasady zmieniają Twoje rozliczenia i uniknij błędów!

System RedLight w w Starogardzie Gdańskim. Nowy odcinkowy pomiar prędkości na DK70 działa

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego systemu RedLight w Starogardzie Gdańskim oraz o włączeniu odcinkowego pomiaru prędkości na drodze krajowej nr 70 (DK70). Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

REKLAMA

JPK CIT od 2025 r. – jak przygotować księgowość. Nowa era w raportowaniu podatkowym dla firm już zaraz

Od 1 stycznia 2025r. wchodzi w życie nowy obowiązek składania JPK_CIT i będzie on skutkował koniecznością corocznego przesyłania dwóch elektronicznych raportów w formie plików XML. Mimo, że przekazanie JPK_CIT organom podatkowym nastąpi dopiero w 2026 r., systemy finansowo-księgowe powinny być dostosowane do wymogów JPK_CIT już od początku 2025 r. Podatnicy CIT, a w późniejszych latach również PIT i ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, będą musieli przygotować się do cyklicznego przekazywania ksiąg i ewidencji podatkowych do organów skarbowych.

Ferie zimowe 2025 r. [TERMINY]

Ferie zimowe 2025 r. Już w drugiej połowie stycznia rozpoczynają się ferie zimowe! Jaki jest terminarz ferii zimowych w roku szkolnym 2024/2025 r.? Do kiedy trwają ferie zimowe? Czy można je połączyć z zimową przerwą świąteczną?

REKLAMA