REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

  • Artykuł sponsorowany

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż online staje się w Polsce coraz popularniejsza. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na prowadzenie e-biznesów, jednak nie zawsze wiedzą, jak wyróżnić się na tle konkurencji i co robić, by przyciągać klientów. Ty także zastanawiasz się, jak skutecznie sprzedawać w sieci? Kluczem do sukcesu jest zrozumienie potrzeb swoich odbiorców. Sprawdź, co jest dla nich ważne i jak spełnić ich wymagania. Dowiedz się, czym powinien wyróżniać się dobry sklep internetowy. Poznaj sposoby na zwiększenie sprzedaży i rozwijaj swoją firmę.

Jak skutecznie sprzedawać online?

REKLAMA

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej osób kupuje w Internecie. Według zeszłorocznego raportu ,,E-commerce w Polsce’’ przygotowanego przez Gemius już 77% internautów robi zakupy w sieci. Liczba ta będzie z pewnością jeszcze rosła. E-handel zyskuje na popularności, dlatego przedsiębiorcy chętnie przenoszą swoje biznesy do Internetu, aby docierać do klientów i zwiększać sprzedaż.

W efekcie powstaje coraz więcej e-sklepów. Konkurencja jest zatem coraz większa. Prowadzisz swój sklep online i nie wiesz, co zrobić, by wyróżnić się na rynku? Zastanawiasz się, jak przyciągnąć do siebie klientów? A może założenie sklepu internetowego dopiero przed Tobą? Musisz zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim trzeba znać potrzeby swoich odbiorców i starać się na nie odpowiadać. Warto też być na bieżąco z najnowszymi trendami. Co sprawia, że klienci decydują się na zakupy w danym e-sklepie? Podpowiadamy poniżej.

Wygodna i szybka dostawa produktów

REKLAMA

Klienci wybierają zakupy online przede wszystkim dlatego, że chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Zależy im na tym, aby ich zamówienie dotarło jak najszybciej. W odpowiedzi na wymagania konsumentów i rynku powstał nawet trend q-commerce (quick commerce), czyli szybka sprzedaż. Zgodnie z nim zakupy mają być dostarczane klientowi w ciągu maksymalnie 30 minut po złożeniu zamówienia. Chodzi tu głównie o dostawę produktów pierwszej potrzeby, czyli m.in. artykułów spożywczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli prowadzisz swój e-sklep, zadbaj więc o sprawną realizację zamówień. Zapewnij swoim klientom szybką dostawę. Daj im także szeroki wybór form dostawy produktów. Kupujący będą mogli wówczas wybrać najwygodniejszą dla siebie opcję. Warto też wspomnieć, że aktualnie jedną z najchętniej wybieranych przez klientów e-sklepów form dostawy są paczkomaty. Dzięki paczkomatom klienci mogą odbierać swoje paczki w dowolnym momencie 24/7, nie muszą czekać na kuriera o ustalonej godzinie. Bez wątpienia jest to komfortowe rozwiązanie. Udostępnij więc tę formę dostawy swoim klientom.

Różne metody płatności

Chcesz zachęcić klientów do zakupów w Twoim e-sklepie? Udostępnij im rożne metody płatności (np. szybkie przelewy przez serwisy takie jak Przelewy24, płatność kartą kredytową, przez PayPal itd.). Im większy wybór będą mieć Twoi klienci, tym lepiej. Pamiętaj, że brak preferowanej opcji może sprawić, że klient porzuci swój koszyk zakupowy i zrezygnuje z zakupów. Jeśli częstymi klientami sklepu są osoby starsze, warto umożliwić im również dokonywanie płatności za pobraniem. Jest to bowiem często wybierana przez nich forma płatności.

Doskonała obsługa klienta

Co zniechęca niektórych klientów do robienia zakupów przez Internet? Otóż to, że nie mogą  dotknąć czy przymierzyć danej rzeczy i nie mają bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą. Warto im jednak pomóc, aby w razie jakichkolwiek wątpliwości i pytań, mogli szybko i wygodnie skontaktować się z pracownikiem sklepu online. Świetnym narzędziem, które jest często używane przez internautów, jest czat na żywo. W okienku czatu znajdującym się na stronie e-sklepu, klient może zadać pytanie i sprawnie skontaktować się z e-sprzedawcą. Dzięki temu nie musi dzwonić ani pisać maila – kontakt jest znacznie łatwiejszy, szybszy i bardziej komfortowy.

Jeśli chcesz pozyskiwać klientów, zdobywać ich zaufanie i budować z nimi pozytywne, trwałe relacje, zadbaj o wzorową obsługę klienta. Bardzo często ludzie na podstawie tego, w jaki sposób zostali obsłużeni, wyrabiają sobie zdanie o firmie i podejmują decyzje zakupowe. Dobra komunikacja to więc podstawa.

Sklep responsywny

Czy wiesz, że aż 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona? Dane te pochodzą z raportu ,,E-commerce w Polsce’’. Strona internetowa sklepu powinna być więc responsywna, czyli dostosowana do wielkości każdego ekranu. Dzięki temu konsumenci mogą wygodnie i bez przeszkód przeglądać produkty, dodawać je do koszyka zakupowego i dokonywać płatności na urządzeniach mobilnych.

Nie chcesz stracić klientów? Zadbaj, by Twój sklep internetowy był responsywny. Jeśli użytkownik, przeglądając stronę na swoim smartfonie, napotka na problemy, witryna nie będzie wyświetlała się prawidłowo, wówczas zapewne szybko ją opuści i przejdzie do Twojej konkurencji.

Omnichannel, czyli wielokanałowość

Kolejnym trendem, który panuje teraz na rynku e-commerce, jest omnichannel, czyli sprzedaż wielokanałowa. Strategia ta zakłada wykorzystanie wielu kanałów, zarówno tych offline, jak i online. Sprzedawcy, którzy ją stosują, trafiają do klientów różnymi drogami i w ten sposób zwiększają swoją sprzedaż. Jeśli też chcesz sprzedawać więcej, szukaj różnych sposobów dotarcia do swojej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, aby zachować spójność we wszystkich kanałach (te same ceny, warunki zakupu itd.).

Szansę na zdobycie nowych klientów zwiększa obecność na różnego rodzaju platformach, na których konsumenci szukają interesujących ich produktów. Zainteresowaniem cieszą się:

  • platformy marketplace – miejsca, gdzie te same produkty oferują różni sprzedawcy. Znane platformy marketplace to Allegro i Amazon. Są świetnym dodatkowym kanałem sprzedaży i pomagają dotrzeć do szerszego grona odbiorców,
  • porównywarki cenowe – strony, które umożliwiają klientom porównywanie cen towarów w różnych e-sklepach. Miej na uwadze, że cena to jeden z najważniejszych czynników zakupowych. Klienci nie chcą przepłacać, dlatego chętnie korzystają z porównywarek cenowych i wybierają najkorzystniejszą ofertę. Na serwisach tych znaleźć także można oceny i opinie użytkowników. Klienci, podejmując decyzję o zakupie, często biorą pod uwagę zdanie innych osób.

User Experience

Zakupy w sklepie online powinny być dla klienta łatwe i przyjemne. Internetowi konsumenci nie lubią przechodzić przez skomplikowane procesy – chcą robić swoje zakupy szybko i komfortowo. Zadbaj więc o User Experience, a więc pozytywne doświadczenia klientów, którzy przeglądają stronę Twojego sklepu. E-sklep zaprojektowany zgodnie z zasadami UX jest przyjazny dla użytkowników, funkcjonalny, przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Dzięki temu jest też bardziej skuteczny i przynosi większe zyski.

Jak uprościć klientom zakupy? Przede wszystkim wszystkie istotne elementy, takie jak np. koszyk zakupowy, należy umieścić w widocznych miejscach. Na stronie powinny znaleźć się zrozumiałe, wzywające do działania komunikaty CTA (call to action) np. ,,Dodaj do koszyka’’, ,,Kupuję’’ itd. Warto ograniczyć liczbę podstron, przez które trzeba przejść, aby złożyć zamówienie. Klienci powinni mieć też możliwość zrobienia zakupów bez konieczności zakładania konta. Zrób więc wszystko, aby zakupy w Twoim e-sklepie były jak najbardziej wygodne.

Dobry hosting

Kolejną ważną kwestią jest sprawne działanie sklepu internetowego. Jak wiadomo, nikt nie lubi czekać w długiej kolejce do kasy. To samo dotyczy zakupów online – internauci nie chcą przeglądać stron, które długo się ładują i zawieszają. Gdy poszczególne podstrony e-sklepu zbyt długo się wczytują, klient często traci cierpliwość, czuje się zniechęcony i rezygnuje z zakupów. Sklep internetowy powinien więc działać sprawnie i szybko. Ma być dostępny dla klientów 24/7. Nie może dojść do żadnego przeciążenia nawet w trakcie trwania dużej akcji promocyjnej. Za to wszystko odpowiada stabilny hosting. Pamiętaj więc, aby wybrać sprawdzoną usługę hostingową.

WeNet_banner

WeNet_banner

fot. materiały prasowe

Nawiąż współpracę z agencją i zdobywaj klientów

Chcesz, aby Twój sklep internetowy sprzedawał? Zadbaj, by był przemyślany, odpowiednio zaprojektowany i profesjonalny. Budowę e-sklepu warto zlecić specjalistom. Agencja marketingowa WeNet, certyfikowana agencja PrestaShop w Polsce, od lat wspiera małych i średnich przedsiębiorców, pomaga im rozwijać się w Internecie i zdobywać klientów. Doświadczeni profesjonaliści tworzą nowoczesne sklepy online i podpowiadają ich właścicielom, jak skutecznie sprzedawać w sieci.

Jeśli skorzystasz z usług agencji, otrzymasz e-sklep, który jest:

  • zgodny z aktualnymi trendami,
  • dopasowany do Twojej branży i potrzeb Twoich klientów,
  • responsywny, nowoczesny,
  • atrakcyjny wizualnie,
  • wygodny, przyjazny, intuicyjny w obsłudze,
  • szybki w działaniu.

Poza tym dostaniesz także:

  • stabilny hosting i atrakcyjną domenę,
  • certyfikat SSL, potrzebne regulaminy,
  • sklep zintegrowany z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen, systemy magazynowo-księgowe itd.,
  • dostęp do nowoczesnych narzędzi, wspierających skuteczną sprzedaż (np. narzędzia, które służą do wygodnej komunikacji z klientem),
  • wsparcie i doradztwo specjalisty e-commerce.

Profesjonaliści nie tylko zakładają sklepy internetowe, ale również doradzają, jak skutecznie prowadzić i rozwijać biznes w sieci. Proponują skuteczne narzędzia, dzięki którym można sprzedawać więcej. Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co mogą zrobić dla Ciebie.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lokaty bankowe z reguły przegrywają z inflacją. Za rok przeciętny depozyt z oprocentowaniem poniżej 3%

Lokaty w bankach z reguły nie pozwalają wygrać z inflacją. Pokazują to dane z ostatnich lat. Po wprowadzeniu podatku bankowego bardzo rzadko zdarzają się okresy, w których depozyty bankowe pozwalają realnie zarobić. Przeważnie inflacja szybciej pochłania siłę nabywczą naszych oszczędności niż banki dopisują do nich odsetki.

MOPS czy ZUS? Świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. [TABELA]

Jakie świadczenia dla osób z niepełnosprawnościami wypłaca Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a które ośrodki pomocy społecznej? Prezentujemy proste zestawienie najważniejszych świadczeń w 2025 r.

Renta tytoniowa – czym jest, kto może się o nią ubiegać i na jakiej podstawie prawnej?

Renta tytoniowa to pojęcie, które choć w powszechnym użyciu nie funkcjonuje, coraz częściej pojawia się w kontekście dyskusji o świadczeniach z tytułu niezdolności do pracy. Choć alkoholizm jest uznawany za jedno z najpoważniejszych uzależnień, jego konsekwencje zdrowotne nie są jedynymi powodami przyznawania rent. W artykule wyjaśniamy, czym jest renta tytoniowa, kto może się o nią ubiegać oraz na jakiej podstawie prawnej można starać się o to świadczenie.

Umowa o pracę bez formy pisemnej, uproszczone zatrudnianie cudzoziemców – jaką deregulację postulują przedsiębiorcy?

Konfederacja Lewiatan od lat przedstawia propozycje zmian, które mają zmniejszyć liczbę skomplikowanych regulacji. Odejście od obowiązku stosowania umowy pisemnej w przepisach prawa pracy czy też skrócenie czasu trwania procedur legalizujących pobyt i pracę cudzoziemców oraz uproszczenie wymogów przy zmianie warunków ich zatrudnienia – to tylko niektóre z postulatów deregulacyjnych.

REKLAMA

Pusty korytarz w bloku to sprawna ewakuacja

Wózki na klatkach schodowych, rowery, kartony i szafy w podziemnych garażach. Taki widok jest codziennością na ternie wielu osiedlach. Dla mieszkańców to sposób na zaoszczędzenie kilku metrów powierzchni. Niestety, takie zachowanie nie jest zgodne z wytycznymi przeciwpożarowymi. Komentarz Mariusza Łubińskiego, prezesa firmy Admus, zajmującej się zarządzaniem nieruchomościami.

777 zł składki zdrowotnej pracownika, 315 zł przedsiębiorcy (obaj zarabiają 10 tys. zł miesięcznie). Konstytucyjny paradoks? Czy różne kwoty składki są sprawiedliwe?

Temat składki zdrowotnej był przez kilka ostatnich lat poruszany wielokrotnie. Porównując różne poziomy wynagrodzenia (co znajdą Państwo w dalszej części artykułu) nie da się nie zauważyć, że pracownicy zatrudnieni na umowę o pracę płacą co do zasady składkę zdrowotną w wyższej wysokości niż przedsiębiorcy. W tym artykule przyjrzymy się, dlaczego tak się dzieje, czy jest to obiektywnie sprawiedliwe i czy jest to zgodne z zasadą równości wobec prawa. Bo przecież dostęp do publicznej służby zdrowia mamy taki sam. A jakość tego leczenia nie zależy od wysokości składki.

Za brak wdrożenia KSeF odpowie przedsiębiorca a nie księgowy. A ponad 65% MŚP w Polsce nawet nie wie o co chodzi

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na zlecenie SaldeoSMART wynika, że tylko 34% przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce wie o nowych obowiązkach, jakie będą nałożone na biznes. Wiele firm może wychodzić z założenia, że wdrożeniem systemu zajmą się ich biura rachunkowe. Tymczasem księgowi mówią jasno: za zgodność faktur z KSeF odpowiadać będą przedsiębiorcy, nie ich doradcy.

KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

REKLAMA

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Skoro nieznajomość prawa szkodzi, to czyja to jest wina, że go nie znamy? [5 POWODÓW]

Prawo dotyka wszystkich. Tymczasem prawdziwie poznają je osoby decydujące się na studia prawnicze. Brak znajomości prawa rodzi niesprawiedliwość społeczną. Jakie są powody nieznajomości prawa? Czy możliwe są zmiany pozwalające na zrozumienie przepisów prawnych przez każdego?

REKLAMA