REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Michał Sroczyński

Dołącz do grona ekspertów
Michał Sroczyński

Doradca podatkowy

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego.

Ukończył kurs z zakresu rachunkowości zorganizowany przez Ośrodek Szkoleniowy Oddziału Okręgowego w Łodzi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz posiada certyfikat księgowego potwierdzający uzyskanie kwalifikacji księgowego według wymagań określonych przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce opartych na Międzynarodowych Standardach Edukacyjnych ustalonych przez IFAC.

Posiada zarówno doświadczenie w doradztwie podatkowym, jak i kilkuletnie doświadczenie w administracji skarbowej zdobywane podczas prowadzonych kontroli podatkowych i postępowań kontrolnych w zakresie wszystkich podatków.

Zajmuje się w szczególności podatkiem VAT, podatkiem dochodowym w zakresie „dochodów nieujawnionych”, podatkiem akcyzowym, oraz zagadnieniami proceduralnymi dotyczącymi kontroli podatkowej, postępowania podatkowego, postępowania kontrolnego, postępowań administracyjnych, postępowań egzekucyjnych w administracji oraz postępowań przed sądami administracyjnymi.

Bogate doświadczenie Michała Sroczyńskiego po obu stronach sporów podatkowych pozwala na analizę sytuacji ze znacznie szerszej perspektywy oraz szybkie i skuteczne wskazanie najlepszego rozwiązania.

Kontakt:

tel. 503 439 826

adres: 28 Pułku Strzelców Kaniowskich 69 lok. A-202, 90-558 Łódź

msroczynski@indywidualnekancelarie.pl
www.indywidualnekancelarie.pl

Zapraszam również na moje blogi o tematyce podatkowej
walkazfiskusem.pl
karuzelevat.pl

Organy podatkowe „po cichu” ograniczają stosowanie przez twórców podwyższonych kosztów uzyskania przychodów tylko do drobnych umów o dzieło – pisze Michał Sroczyński, doradca podatkowy.
W jednym z wcześniejszych artykułów omówiono różnice między nową procedurą kontroli celno-skarbowej a jednocześnie obowiązującą procedurą kontroli podatkowej. Tym razem omówione zostaną różnice pomiędzy dawną kontrolą skarbową, której procedura nadal jest stosowana do spraw wszczętych przed wejściem nowych przepisów, a kontrolą celno-skarbową uregulowaną w ustawie o Krajowej Administracji Skarbowej – KAS.

REKLAMA

Kontrola podatkowa jest podstawowym trybem weryfikacji rozliczeń podatkowych przez naczelników urzędów skarbowych. Od 1 marca 2017 r. zamiast obowiązującej dotychczas kontroli skarbowej wprowadzono kontrolę celno-skarbową. Kontrola celno-skarbowa w założeniu ma dotyczyć najpoważniejszych przypadków – karuzel VAT, zorganizowanej przestępczości podatkowej, lub szczególnie skomplikowanych spraw. Nie oznacza to jednak, że nie może ona dotyczyć drobnego podatnika prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą, mającego minimalne obroty. Czym różnią się oba tryby i czy kontrola celno-skarbowa naprawdę aż tak różni się od kontroli podatkowej?
Organy podatkowe są zobligowane do działania w zgodzie z literą prawa. Mówi o tym art. 120 Ordynacji podatkowej. Jednak zdarza się, że urzędy lub ich pracownicy pozwalają na nieprzestrzeganie wszystkich przepisów. Jak powinien zachować się wówczas podatnik?

REKLAMA

Zajęcie wynagrodzenia za pracę oraz rachunku bankowego są najczęściej stosowanymi środkami egzekucyjnymi w przypadku zaległości podatkowych.
Podatnicy nie mogą mylić postępowania podatkowego z postępowaniem kontrolnym. Są to odrębne postępowania, prowadzone przez inne organy i na podstawie innych ustaw.
Jeżeli, przedsiębiorca nie osiąga przychodów albo jego przychody są dużo niższe niż koszty - powinien się liczyć, że organy podatkowe zarzucą mu pozorność działalności gospodarczej. Ta nowa taktyka fiskusa ma bardzo negatywne konsekwencje dla podatników VAT. Okazuje się jednak, że brak jest w przepisach prawa uprawnienia dla stwierdzenia pozorności działalności gospodarczej, Organy mogą jedynie stwierdzać pozorność konkretnej czynności prawnej oraz ustalenia istnienia lub nieistnienia stosunku prawnego lub prawa.
Wpis stosunkowy lub stały pobiera się od pism wszczynających postępowanie przed sądem administracyjnym sprawy typu zażalenie lub skarga (np. kasacyjna lub o wznowienie postępowania). W sprawach, gdzie przedmiotem zaskarżenia są należności pieniężne pobierany jest wpis stosunkowy - w innych sprawach pobierany jest przez sąd wpis stały.

REKLAMA