REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Ewelina Stachowiak - zajmuje się testowaniem i wdrażaniem najnowszych narzędzi HR pojawiających się w branży. Tworzy recenzje, które pozwalają w lepszym stopniu poznać dane narzędzie i podjąć decyzję o wyborze odpowiedniego. Na co dzień opiekuje się sklepem internetowym oferującym usługi HR.

Kontakt: ewelina.stachowiak@hrtools.pl

Tel: +48 696 436 460

W życiu każdego z nas przychodzi czas na zmiany. Jedni podchodzą do nich sceptycznie. Zazwyczaj dlatego, że ciężko im wyjść ze strefy komfortu. Inni decydują się na zmiany szybciej, zwłaszcza kiedy zdają się one nieuniknione. Bo przecież i tak trzeba coś zmienić. Prędzej czy później.
O tym, jak ważna i trudna zarazem jest praca zespołowa, wie chyba każdy z nas. W zespole trzeba umieć pracować, ale zanim zacznie się kształtować odpowiednie kompetencje zapewniające właściwą współpracę, zespół trzeba zbudować. Każdy manager wie, że nie jest to łatwe. Jak skutecznie budować zespół za pomocą narzędzi?

REKLAMA

Przychodzi nowy pracownik do firmy. To jasne, że nie czuje się komfortowo. Pojawia się stres i zakłopotanie, a te z kolei trochę przeszkadzają w próbie wywołania dobrego wrażenia. Przed pracownikiem duże wyzwanie. Nie zna przecież zasad panujących w firmie. Nie zdążył zapoznać się jeszcze z oczekiwaniami swojego nowego szefa. Podpowiadamy, jak skutecznie wdrożyć go do zespołu.
Praca pełna wyzwań, wyznaczanie celów, nagradzanie za ich osiąganie, planowanie ścieżek rozwoju, dobra komunikacja, konstruktywna dyskusja, podsumowanie pracy i jej wpływu na rozwój biznesu - wszystko to powinno zawierać się w długofalowej retencji pracowników. Duży w tym udział managerów, którym HR powinien dostarczyć narzędzi niezbędnych do tego, aby praca stała się dla nich możliwie najbardziej atrakcyjna.

REKLAMA

Grywalizacja to jedno z tych narzędzi, które od pewnego czasu króluje w branży HR, znajdując zastosowanie w wielu jej obszarach, począwszy od procesów rekrutacyjnych, skończywszy na zarządzaniu personelem. W każdym z tych obszarów grywalizację można zastosować bardzo skutecznie. W jaki sposób? O tym w dalszej części artykułu.
E-learning to nowe perspektywy. Dla pracodawcy i pracownika. To nowe perspektywy dla biznesu, który zmienia się diametralnie pod wieloma względami. O ile zmiany te zauważalne są choćby w sposobach prezentacji ofert, czy możliwościach dotarcia do potencjalnych klientów, zmianie nie ulega jednak konieczność nieustannego rozwoju i podnoszenia kwalifikacji pracowników. Nie bez powodu mówi się przecież, że ludzie stanowią największy kapitał firmy, stąd też jedną z najlepszych inwestycji będzie ich szkolenie.
ATS to jedno z tych narzędzi, bez których trudno wyobrazić dziś sobie sprawne i skuteczne zarządzanie procesami rekrutacyjnymi oraz bazą kandydatów. Oprogramowanie stworzono w celu uporządkowania tych procesów, ich skrócenia i podwyższenia skuteczności. Jak sprawdza się na co dzień? W jaki sposób wdraża się dzięki niemu zasady przyjaznej rekrutacji?
Rola komunikacji jest niezwykle ważna w każdej społeczności. W środowisku pracowniczym tym bardziej, zwłaszcza jeśli mowa o realizacji wspólnie wyznaczonych celów i osiąganiu zamierzonych efektów. W komunikacji wewnętrznej firmy chodzi nie tylko o swobodny przepływ informacji, ale przede wszystkim o budowanie zaangażowania pracowników. Nie można jednak zapomnieć, z jaką społecznością pracowniczą mamy obecnie do czynienia. To społeczność nastawiona na komunikację, przede wszystkim w czasie rzeczywistym, a co się z tym wiąże - nastawiona też na ciągłą interakcję.
Słowo “ocena” nie zawsze budzi pozytywne emocje. O ile z wystawianiem ocen nie ma raczej większego problemu, o tyle zdecydowanie trudniej jest być ocenianym, tym bardziej w środowisku pracy. Ocena pracownicza może brzmieć groźnie, zwłaszcza jeśli musimy zmierzyć się z nią po raz pierwszy. Jak się okazuje, jedynie wydźwięk jest tu straszny. W praktyce bowiem, ocena taka przynosi bardzo wiele korzyści, zarówno dla pracodawcy, jak i dla pracownika.
Działania rekrutacyjne nastawione są na dotarcie do wybranej grupy docelowej, która będzie odpowiadać oczekiwaniom, jakie stawia przed nią dane stanowisko oraz środowisko pracy. Zewnętrzne, rekrutacyjne działania Employer Brandingowe będą zatem skierowane do potencjalnych pracowników posiadających pożądane przez organizację kompetencje, zmierzając jednocześnie do stworzenia w otoczeniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy.
Skoro współczesny kandydat to przede wszystkim kandydat mobilny, rekrutację również należałoby dostosować do współczesnych. Tak też się stało. Inaczej być nie mogło. Czytamy, że współczesne pokolenie kandydatów jest dużym wyzwaniem zarówno dla pracodawców, jak i dla działów rekrutacji. To pokolenie, którego nie zadowala tradycyjny proces rekrutacyjny. Oferty pracy w prasie? Szablonowe ogłoszenia? Nic podobnego! Teraz w grę wchodzą nowe technologie, media społecznościowe i oferty dostosowane do towarzyszących nam na co dzień smartfonów i tabletów.

REKLAMA