Mirek Gumula
Dołącz do grona ekspertówDlaczego samochód wpada w poślizg?
05.04.2011
Przyczyną znacznej większości wypadków jest
utrata kontroli nad pojazdem. To głównie z
tego powodu producenci samochodów stosują różnego rodzaju rozwiązania
minimalizujące zjawisko powstawania poślizgu. Nie ma się czemu dziwić. Jest on w czasie jazdy zjawiskiem zdecydowanie
niebezpiecznym.
Od 2-3 lat wybór szkoły doskonalenia techniki jazdy może być nie małym
problemem dla managera floty. W końcu z trudem wywalczony na ten cel
budżet trzeba nie tylko rozsądnie zagospodarować, ale co najważniejsze
wykazać, że takie szkolenie rzeczywiście przynosi znaczące ograniczenia
kosztów związanych z użytkowaniem samochodów firmowych.
REKLAMA
ESP w aucie firmowym – czy wiemy jak działa?
10.02.2011
W poprzednim artykule ogólnie omówiłem wady i zalety podstawowego
systemu ABS. Tym razem chciałbym nieco przybliżyć zasadę funkcjonowania
systemu ESP – najważniejszego i jednocześnie najbardziej zaawansowanego
systemu bezpieczeństwa czynnego w pojazdach flotowych. Przedstawię jego działanie w
nieco innym świetle niż większość obszernych, bardzo technicznych,
publikacji.
Firmowe auto - z ABS-em czy bez?
24.01.2011
Jak zawsze wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w technice motoryzacyjnej
posiada wśród kierowców firmowych i flotowców swoich gorących zwolenników, ale również całą masę
przeciwników. Tak było między innymi w przypadku obowiązkowych
zagłówków, tak samo było w przypadku wprowadzenia pasów bezpieczeństwa i
tak samo jest w przypadku systemu ABS.
REKLAMA
Chcąc przyjąć odpowiednią pozycję za kierownicą powinniśmy na samym początku zastanowić się jaki jest jej wpływ na prowadzenie przez nas samochodu.
Zima to okres zdecydowanie najtrudniejszy dla kierowców. To właśnie wtedy dochodzi najczęściej do wypadków, choć większość z nich nie jest aż tak groźna jak te z okresu jesiennego czy letniego. Co sprawia, że popełniamy tak wiele błędów zimą?
Jak zima wpływa na flotę firmową
29.11.2010
Zima to okres wytężonej pracy dla managerów flot. To na ich brakach spoczywa zapewnienie ciągłości pracy tych kierowców, którzy nie radzą sobie z zimową aurą. Im oni mają więcej pracy z szeroko rozumianą likwidacją szkód, tym więcej przed nimi możliwości w poprawie zarządzania flotą – edukacja.
W poprzednich odcinkach dotyczących eko drivingu ogólnie omówiłem jego zasady oraz skupiłem się na najważniejszym elemencie naszego samochodu - oponie. A zatem najwyższy czas, aby poświęcić ten odcinek na technikę jazdy eko wykorzystywaną w ruchu.
W poprzednich odcinkach dotyczących eko drivingu ogólnie omówiłem jego zasady oraz skupiłem się na najważniejszym elemencie naszego samochodu - oponie. A zatem najwyższy czas, aby poświęcić ten odcinek na technikę jazdy eko wykorzystywaną w ruchu.
W poprzednich odcinkach dotyczących eko drivingu ogólnie omówiłem jego zasady oraz skupiłem się na najważniejszym elemencie naszego samochodu - oponie. A zatem najwyższy czas, aby poświęcić ten odcinek na technikę jazdy eko wykorzystywaną w ruchu.
Jak stosować eko driving w firmie – opony
15.11.2010
Zanim przejdę do samej techniki jazdy eko przypomnijmy sobie zasadniczy cel eko drivingu. Oczywiście jest nim oszczędność finansowa zarówno ta chwilowa obserwowana przez nas na stacji benzynowej, jak i ta długofalowa dotycząca układu jezdnego, hamulcowego itd.
Eko driving – moda czy konieczność
04.11.2010
Czym jest eko driving? To nowoczesne pojęcie kojarzy się większości kierowców najogólniej rzecz ujmując z ekologią. I trochę w tym racji jest. W tym jednak przypadku głównie chodzi o to, co w obecnych czasach jest jednym z istotniejszych elementów funkcjonowania przede wszystkim przedsiębiorstw. Tym elementem jest szeroko pojętą ekonomia.