Anna Marta Wilczkowska
Dołącz do grona ekspertówPłeć a inteligencja emocjonalna
06.07.2010
Inteligencja emocjonalna nie jest równoznaczna z pozbyciem się kontroli nad uczuciami, ze spuszczeniem ich z wodzy. Oznacza odpowiednie i skuteczne ich wyrażane. Krótko mówiąc, emocje, które wyrywają się spod kontroli, mogą z mądrego zrobić głupiego.
W XXI wieku komunikacja międzyludzka wychodzi poza wszelkie ograniczenia, nie zatrzymuje się jedynie na poziomie werbalnym. Jednak czy postęp techniczny, dzięki któremu mamy coraz większe możliwości do podtrzymywania kontaktów uczy nas także umiejętności słuchania i empatii?
REKLAMA
Czas na odkrywanie potencjału zespołu?
31.05.2010
Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy. Dobrze zorganizowany czas pracy daje menedżerowi możliwość zastanowić się nad organizacją własnego sukcesu, komunikowaniem się i motywowaniem.
Nowoczesne zarządzanie
31.05.2010
Słowo renesans znają wszyscy. Wiedzę na temat tego okresu kultury europejskiej czerpiemy z podręczników, z podróży, zainteresowań…
REKLAMA
Właściwe kierowanie zespołem
26.05.2010
Menadżer w swojej pracy powinien stosować twórcze i świadome kierowanie, które dotyczyłoby własnych zachowań oraz pracy kierowanego przez niego zespołu.
Od emocji do motywacji
26.05.2010
Zastanawiam się czasem, co tak naprawdę jest zasadniczym impulsem do działania. Na pewno uczucia, emocje. Ale jak od emocji dojść do motywacji?
Rozwój kreatywności
26.05.2010
Koncentrowanie się na osiąganym celu, dbałość o stosunki z innymi, a także dzielenie się informacjami to zaledwie kilka czynności, na które powinien zwrócić uwagę menadżer, kierujący grupą pracowników.
Umiejętność skutecznego przekonywania
26.05.2010
Jedną z umiejętności społecznych jest pozyskiwanie sobie innych dzięki wykorzystaniu sposobów skutecznego przekonywania. Ta umiejętność jest niezwykle ważna dla menedżera, który jest przywódcą w grupie.
Potencjał firmy tkwi w jej zespole
25.05.2010
Skuteczne zarządzanie zespołem przekłada się nie tylko na sprawne funkcjonowanie firmy, ale i na jakość towarów czy świadczonych usług oferowanych klientom firmy.
Procesy poznawcze w pracy menedżera
25.05.2010
Poziomy logiczne dotyczą między innymi procesów poznawczych. Tymi właśnie chcę się tu zająć mając na myśli rozwijanie samoświadomości jako narzędzia pracy menedżera.
Stres w pracy a koncepcje zarządzania ludźmi
25.05.2010
Przyglądam się koncepcjom zarządzania ludźmi i zastanawiam się nad nimi. Komu służą? Jak motywują i czy pomagają w zarządzaniu stresem?
Pojęcie kompetencji
25.05.2010
W życiu zawodowym o kompetencjach mówi się często. Ktoś je ma, ktoś nie ma, komuś udzielono, a ktoś przekroczył… Kompetencje inaczej mówiąc umiejętności personalne szczególnie są potrzebne w budowaniu zespołu.
Kompetencje osobiste a praca w zespole
25.05.2010
Zazwyczaj, mówiąc o kompetencjach osobistych na pierwszym miejscu wymienia się naszą wiedzę o naszych aktualnych odczuciach w powiązaniu z przyczynami ich powstania oraz z umiejętnością kierowania nimi, świadomość związków, jakie zachodzą pomiędzy uczuciami a zachowaniem, między tym, co myślimy, robimy i mówimy.
Jestem nowym przełożonym zespołu pracującego od wielu lat. Jestem również najmłodszym menedżerem w firmie znajdującej się na rynku od kilkudziesięciu lat. Trudno mi jako nowemu przełożonemu wykrzesać w podległym zespole pracowników tę iskrę – impuls do intensywnego działania. W jaki sposób mam budzić pozytywne emocje w ludziach, którzy uważają, że wiedzą wszystko znacznie lepiej niż ja?