Joanna Kotzian
Dołącz do grona ekspertów
Wraz ze wzrostem poziomu świadomości pracowników, a także efektywności dostępnych na rynku programów outplacementowych, coraz więcej osób oczekuje, że ich pracodawca w trudnej chwili zrobi coś więcej poza wręczeniem im wypowiedzenia.
Rekrutacja versus reputacja
15.07.2008
Rozważania na temat rekrutacji i wizerunku pracodawcy skupiają się zwykle na jednostronnej relacji, która pokazuje wpływ tego ostatniego na sukcesy odnoszone przez firmę w procesie pozyskiwania ludzi. Zapomina się, że doświadczenia rekrutacyjne kandydatów mają często decydujący wpływ na ich opinie o potencjalnym pracodawcy.
REKLAMA
Firmy konsultingowe odczuwają znaczący wzrost zainteresowania usługami budowania wizerunku pracodawcy. Employer branding - bo pod tym pojęciem proces budowania wizerunku coraz częściej w języku HR funkcjonuje - urasta do rangi hitu 2008 roku, czego dowodem choćby przegląd tematów tegorocznych konferencji branżowych. Czy jednak wizerunek ma realne znaczenie dla firm, czy też skupienie na nim uwagi to tylko krótkotrwała moda, o której wkrótce zapomnimy?
Warunki na rynku pracy dyktują dziś pracownicy, o których trzeba często toczyć walkę z konkurencją. Pracodawcy muszą stosować coraz bardziej niestandardowe metody rekrutacji.