REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Danuta Trochim

Księgowa


Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Przez 5 lat (2007-2011) kierownik jednego z prężnie rozwijających się biur rachunkowych, gdzie między innymi zdobyła wiedzę i doświadczenie tak potrzebne w zawodzie księgowego.

Obecnie właściciel Biura Rachunkowego Optimum w Warszawie. Specjalizuje się w prowadzeniu księgowości małych i średnich przedsiębiorstw, rozliczeniami podatkowymi i ich optymalizacją.

Zajmuje się księgowością zarówno krajowych jak i zagranicznych podmiotów gospodarczych.

Posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów nr 46670/2010 uprawniający do wykonywania czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.


Kontakt:

Danuta Trochim

Tel: +48 602 645 766
Mail: danuta.trochim@gmail.com
 

Częstą sytuacją, jest wycofanie środka trwałego z majątku firmy i przekazanie go do majątku prywatnego. Warto zdawać sobie sprawę z konsekwencji podatkowych takiej decyzji.
Kryzys, bezrobocie, a często po prostu rachunek ekonomiczny sprawia, że coraz częściej decydujemy się na założenie własnej działalności gospodarczej, myśląc o większych zarobkach, dywersyfikacji ryzyka oraz związanym z tym uniezależnieniem się od jednego źródła dochodów. Zakładając firmę trzeba mieć przede wszystkim wiedzę w zakresie obciążeń podatkowych i ubezpieczeniowych.

REKLAMA

Prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu niejednokrotnie decydujemy się na zaliczenie do kosztów podatkowych naszej firmy części wydatków związanych z powierzchnią przeznaczoną na biuro. Nie możemy przy tym zapomnieć o możliwości zaliczenia do kosztów odpisów amortyzacyjnych od części wartości naszego mieszkania.
Prowadząc działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania mamy prawo przeznaczyć część jego powierzchni na siedzibę firmy. Z tym wiąże się możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych firmy odpowiedniej części wydatków ponoszonych na mieszkanie. Przecież to właśnie tutaj pracujemy lub przyjmujemy klientów.

REKLAMA

Firma, by nie pozostać w tyle za konkurencją, musi ciągle inwestować i się rozwijać. Istnienie na rynku wymusza stałe dostosowywanie do zmieniających się potrzeb klientów, czy nowoczesnych technologii. W obecnych czasach dużo jest możliwości na pozyskanie potrzebnych nam do tego celu np. środków trwałych. Możemy pożyczyć środki na zakup środków trwałych, wynająć, wziąć w leasing…
Podatnicy VAT podejmując decyzje inwestycyjne preferują rozwiązania, które dają możliwości odliczenia VAT naliczonego, a tym samym zmniejszają VAT należny odprowadzany do Urzędów Skarbowych. Mając na względzie ten aspekt zobaczmy jak najkorzystniej nabyć auto dla firmy. Czy lepiej kupić auto osobowe, czy ciężarowe?

REKLAMA