Grupa SILVERHAND
Dołącz do grona ekspertówJak założyć konto w niemieckim banku?
27.04.2020
Wyjeżdżając do pracy w Niemczech, warto zadbać o wszelkie kwestie ułatwiające funkcjonowanie w tym państwie. Jedną z tych spraw jest utworzenie konta bankowego. Jak założyć konto w niemieckim banku?
Uznanie kwalifikacji zawodowych w Niemczech
13.11.2019
Wyjazd do naszego zachodniego sąsiada w celach zarobkowych to ciekawa perspektywa dla wielu osób. Co jednak istotne, w zależności od charakteru pracy możemy potrzebować uznania kwalifikacji zawodowych, co ułatwi nam szukanie zatrudnienia lub podwyższy status na niemieckim rynku pracy.
REKLAMA
Adaptacja w nowym miejscu pracy
26.11.2018
Nowa praca zawsze oznacza niepisany przymus przystosowania się do panujących tam rytuałów i trybu codziennego funkcjonowania w firmie. Tym bardziej może to być trudne, jeśli przez długi czas pracowaliśmy w tym samym przedsiębiorstwie i mocno przyzwyczailiśmy się do obowiązujących standardów.
Nie ma wielu bardziej deprymujących kwestii niż uczestnictwo w przemówieniu, podczas którego mamy nieustanne wrażenie, że mogłoby i powinno być o wiele krótsze. Kto dziś rządzi naszą świadomością? Mówcy, którzy poruszają serca i umysły, przyciągają uwagę i potrafią krótkim, sprawnym komunikatem przekazać interesujące treści.
REKLAMA
Nowa praca. Pamiętaj o szczegółach!
22.10.2018
Każde kolejne wyzwanie zawodowe powinno podlegać szczegółowej analizie. Zmiana pracodawcy determinuje dalszy ciąg naszej kariery zawodowej i siłą rzeczy ukierunkowuje w stronę danej specjalizacji czy branży. W przypadku nietrafionego wyboru musimy liczyć się z tym, że trafimy do nieodpowiedniego miejsca – zarówno pod względem środowiska pracy, jak i zakresu pełnionych obowiązków. Jak zminimalizować to ryzyko?
Walka o kompetentnych kandydatów do pracy rozgorzała na dobre. Przedsiębiorstwa prześcigają się w stosowaniu przeróżnych metod mających na celu jak najlepsze zaprezentowanie się na tle konkurencji. Kolejnym elementem budującym ten proces jest sprawny content marketing. To właśnie on jest nazywany jednym z najważniejszych trendów we współczesnej reklamie internetowej.
Nowoczesne instytucje zarządzane przez dobrze przygotowanych, kompetentnych menedżerów coraz odważniej stawiają na podejście, w którym dominuje teza, iż istotą powodzenia w czasach dynamizacji rynku pracy jest umiejętne dostosowanie wewnętrznej polityki do aktualnych trendów. Co jest dziś najważniejsze? Przede wszystkim dbałość o samopoczucie pracowników – zarówno psychiczne, jak i fizyczne.
Sportowcy i menedżerowie. Analogie sukcesu
01.08.2018
2009 rok, trwają mistrzostwa świata w piłce ręcznej. Polacy źle rozpoczęli turniej, ale wciąż mamy szansę na półfinał. 15 sekund przed końcem decydującego meczu remisujemy z Norwegami, a piłkę mają rywale. Wydaje się, że marzenia o medalu będziemy musieli odłożyć na kolejne mistrzostwa. Tymczasem dzieje się rzecz niebywała. Zespołowa, szaleńcza walka w obronie powoduje, iż na 5 sekund przed końcem spotkania Artur Siódmiak przejmuje piłkę. Mgnienie koncentracji, szybka ocena sytuacji i rzut przez całe boisko w kierunku bramki. Trybuny zamierają, tak jak i kilkanaście milionów polskich serc, by po chwili wybuchnąć z całą możliwą mocą. Piłka trzepocze w siatce. Polacy wygrywają mecz 31-30 i meldują się na dalszym etapie rozgrywek.
Inteligencja. Potężny kłopot w pracy?
05.07.2018
Składa się na zestaw zdolności, u podstaw których leży adaptacja do zmian otoczenia, postrzegania, analizy, a także wykorzystywania nabytej wiedzy w konkretnych sytuacjach. Myli się jednak ten, który uważa, że posiadanie w swoich szeregach wybitnie inteligentnego pracownika to największy skarb, bez żadnej ciążącej skazy. Zazwyczaj takie osoby potrzebują specjalnego traktowania i odpowiednio wypracowanego podejścia, inaczej ich potencjał może być marnotrawiony, a oni sami szybko będą ewakuować się do innego miejsca pracy.
Z ubiegłorocznych badań TNS wynika, iż około 25% ludzi w wieku 18-35 lat ma nieustające problemy z koncentracją w pracy. Najtrudniej poradzić sobie z nią w godzinach porannych oraz popołudniowych, kiedy zazwyczaj jest najwięcej do zrobienia. Na efektywność wykonywania zadań wpływa przesyt obowiązków, bez przerwy dzwoniący telefon, niezliczona ilość maili, zła ergonomia pracy, a także wiele innych czynników dotykających nas w naszym środowisku zatrudnienia. Jak temu zaradzić?