Aby jednak otworzyć biuro rachunkowe musisz spełnić wiele warunków. Ale kiedy już z sukcesem przebrniesz przez wszystkie procedury i uzyskasz wymagane uprawnienia, przyjdzie czas na rozpoczęcie działalności.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prowadzenie biura rachunkowego to działalność gospodarcza, dlatego też nim ją zaczniesz musisz dokonać rejestracji firmy w gminie, uzyskać REGON, NIP, założyć konto w banku, etc.
Od 10 sierpnia 2014 r. każdy zainteresowany, który ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz spełni wymóg niekaralności, a także posiada polisę OC może prowadzić działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Tym samym posiadanie certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nie jest już wymagane. Zobacz: Zmiany w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Lokal
Ważną kwestią będzie znalezienie odpowiedniego lokalu dla biura rachunkowego. Może to być zwykły lokal mieszkalny, trochę przystosowany dla potrzeb biurowych, wynajęty bądź własny. Nie musi być on położony w centrum miasta, czy też w miejscu o dużym natężeniu ruchu. Wystarczy dobrze ustawiony i widoczny szyld dla przyjeżdżających klientów aby mogli bez większych problemów trafić pod wskazany adres.
Klienci
Tak naprawdę najistotniejszą kwestią dla działalności Twojego biura będą klienci, ich zdobycie i utrzymanie. Jeżeli ich zdobędziesz będą oni korzystać z usług Twojego biura nawet jeśli swoją siedzibę będziesz miał na peryferiach miasta, bez klientów Twoje biuro nie odniesie sukcesu nawet jeśli będzie się znajdowało w lokalu przy głównej ulicy miasta.
Otwierając biuro pomyśl jaki zakres usług chcesz świadczyć i do jakich klientów chcesz skierować swoją ofertę. Czy będą to tylko mali przedsiębiorcy, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, czy też czujesz się na siłach obsługiwać większych klientów działających w Twojej okolicy.
Ubezpieczenie OC biur rachunkowych
Strona internetowa
Aby zdobyć klientów już na samym początku musisz pomyśleć o dobrej reklamie.
Zainwestuj pieniądze w stronę internetową, na której zamieścisz informacje o swoich usługach, cenniki, mapkę dojazdu, godziny przyjmowania klientów, możesz też umieszczać tam informacje branżowe, przydatne dla Twoich potencjalnych klientów.
W czasach Internetu, zainwestowanie w dobrą stronę internetową wydaje się być niezbędne, a jednocześnie można być pewnym, że szybko przyniesie konkretne korzyści, w postaci nowych klientów. Każde wejście na Twoją stronę to szansa na zwiększenie zysków Twojej firmy.
Nim zlecisz przygotowanie takiej strony profesjonalnej firmie, musisz sobie jasno określić do jakich odbiorców przede wszystkim pragniesz aby strona była skierowana. Te informacje będą bardzo ważne dla osoby, która będzie przygotowywała Twoją stronę.
Pamiętaj jednak, że nawet najlepiej przygotowana strona internetowa nie spełni swojego zadania, jeżeli będzie nieaktualna. Każdy klient, odwiedzając stronę będzie przede wszystkim szukał aktualnych informacji i bieżącej oferty. Dlatego na stronie muszą znajdować się aktualne informacje. Zamieszczaj koniecznie na stronie informacje o proponowanych rabatach, promocjach.
Strona zawierająca aktualne informacje, z wiadomościami odpowiadającymi na potencjalne pytania Twoich klientów przynosi firmie duże korzyści, buduje jej pozytywny obraz. Nieaktualna strona zniechęca i raczej drugi raz klient na nią nie wejdzie.
Ile kosztuje założenie strony internetowej?
Rejestracja i pierwszy rok utrzymania domeny internetowej wiążą się na ogół z wydatkiem kilkudziesięciu złotych. W następnych latach cena utrzymania domeny waha się średnio od 40 zł do 150 zł za rok.
Koszt wykupienia miejsca na serwerze (hosting) kształtuje się w zależności od pojemności, szybkości, możliwości programowych serwera. Najczęściej waha się on od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za rok użytkowania.
Kwota ok. 500-700 zł powinna wystarczyć na przygotowanie w miarę prostego projektu witryny. Strona przygotowana z dużym rozmachem może kosztować co najmniej kilka tysięcy złotych.
Na naszym rynku funkcjonuje wiele firm oferujących tworzenie stron internetowych, zapoznaj się z ofertą przynajmniej kilku nim zwrócisz się do którejś.
Reklama
Otwierając biuro rachunkowe przygotuj ulotki, które będziesz mógł zostawić w urzędzie skarbowym, urzędzie gminy, oddziale ZUS itp. Skorzystaj też z możliwości jaką daje zamieszczenie ogłoszeń w lokalnej prasie, szczególnie na początku działalności, ważna jest tzw. reklama wizerunkowa. Możesz skorzystać z e-mailingu, fax mailingu czy telemarketingu wystarczy, że skorzystasz z książki telefonicznej. Ciągle powstają nowe firmy, które potrzebują usług biura rachunkowego.
Ale pamiętaj zawsze, że najlepszy klient to klient zadowolony. Dlatego też od pierwszego dnia działalności postaw na wysoką jakość świadczonych usług. Nikt nie zrobi Ci lepszej reklamy, niż dobrze obsłużony i zadowolony klient, które poleci Twoje biuro rachunkowe znajomemu, a ten z kolei przyprowadzi następnego klienta.
Anna Konarzewska-Żuczek
Polecamy: serwis Zakładam firmę