REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży/ fot. Fotolia
Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Programy służące do obsługi sprzedaży powinny być dopasowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Jeżeli firmie do kompleksowej obsługi sprzedaży przyda się magazyn, moduł umożliwiający fakturowanie i mechanizm rozliczania należności, warto zwrócić uwagę na CRM-a, który może być nieoczywistym, ale bardzo pożądanym dodatkiem.

Customer Relationship Management

Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM (z ang. Customer Relationship Management) może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z klientami. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.

REKLAMA

Autopromocja

Elektroniczny obieg dokumentów w obszarach fakturowania i księgowości

Ewidencja kontaktów z kontrahentem

Korzystanie z CRM-a porządkuje i ułatwia kontakt z klientami. Zwłaszcza gdy w firmie pracuje wiele osób, mających z nimi bezpośredni kontakt. Dzięki temu modułowi, klienci będą mieli przekonanie, że firma pracuje jako jeden mechanizm, a udzielane informacje są spójne i kompetentne. Do CRM-a, jako notatki, wprowadzamy wszystkie rozmowy z kontrahentami. Dodatkowo, ustalamy zadania do wykonania. Każdy użytkownik programu,  podczas rozmowy z konkretnym kontrahentem, może sprawdzić historię dotychczasowych kontaktów. Dzięki temu klient nie musi wielokrotnie powtarzać swojego problemu różnym osobom. Co więcej, lista zadań do wykonania w danym dniu pojawia się automatycznie, przy uruchomieniu programu.

Sprawy serwisowe

W zależności od potrzeb, możemy wykorzystać moduł CRM także do innych celów. Jeżeli na przykład prowadzimy serwis sprzedawanych towarów, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszelkie kwestie z tym związane odnotowywać właśnie w CRM-ie. Moduł ten pozwoli przyjąć sprzęt do serwisu i utworzyć sprawę serwisową, zawierającą wszystkie niezbędne informacje, wraz ze statusem naprawy. Poza ewidencjonowaniem poszczególnych przypadków, przełoży się także na sprawniejsze zarządzenie pracą serwisu, dzięki ewidencji wszystkich spraw i możliwości ich późniejszego filtrowania w zależności od zadanych parametrów, takich jak status, wiek czy ilość dni pozostałych do zamknięcia konkretnej sprawy lub ilość dni po terminie.

Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Kampanie sprzedażowe

Z kolei jeżeli sprzedajemy towary lub usługi o stosunkowo dużej wartości, CRM pomoże tworzyć tzw. leady sprzedażowe, tj. towary i/lub usługi, którymi wyrażają zainteresowanie klienci. Aby takie leady doprowadzić do faktycznej sprzedaży, warto je ewidencjonować i aktywnie wpływać na działania klientów, np. poprzez dodanie do leadu stosownych zadań, takich jak chociażby terminy ustalonych kontaktów wraz z opisem tematów rozmów. Jeśli leady zdobywamy w ramach określonych kampanii sprzedażowych, możemy kontrolować koszty oraz przychody uzyskane ze wszystkich kontraktów, związanych z daną kampanią. W tym celu tworzymy odpowiednie kampanie, które następnie przypisujemy do wszystkich leadów związanych z daną sprawą. Oczywiście, podobnie jak w przypadku spraw serwisowych, tak samo tutaj, za pomocą odpowiednich filtrów, możemy efektywnie zarządzać pracą zespołu odpowiedzialnego za kampanie sprzedażowe.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Świadomy wybór

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać jednocześnie z kilku wyżej wymienionych zastosowań modułu CRM. Każdemu użytkownikowi programu można określić domyślny dział, w którym będzie pracował. Najważniejszy w tym wszystkim będzie jednak świadomy wybór oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży, by to najlepiej odpowiadało prowadzonej działalności. Poza przetestowaniem samego programu warto sprawdzić jakie koszty będą związane z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji programu w kolejnych latach oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Co natomiast warte odnotowania, niektórzy producenci oferują korzystną finansowo pomoc techniczną w ramach tzw. abonamentu na aktualizacje.

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

REKLAMA

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

REKLAMA

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

REKLAMA