Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży
REKLAMA
REKLAMA
Customer Relationship Management
Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM (z ang. Customer Relationship Management) może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z klientami. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.
REKLAMA
Elektroniczny obieg dokumentów w obszarach fakturowania i księgowości
Ewidencja kontaktów z kontrahentem
Korzystanie z CRM-a porządkuje i ułatwia kontakt z klientami. Zwłaszcza gdy w firmie pracuje wiele osób, mających z nimi bezpośredni kontakt. Dzięki temu modułowi, klienci będą mieli przekonanie, że firma pracuje jako jeden mechanizm, a udzielane informacje są spójne i kompetentne. Do CRM-a, jako notatki, wprowadzamy wszystkie rozmowy z kontrahentami. Dodatkowo, ustalamy zadania do wykonania. Każdy użytkownik programu, podczas rozmowy z konkretnym kontrahentem, może sprawdzić historię dotychczasowych kontaktów. Dzięki temu klient nie musi wielokrotnie powtarzać swojego problemu różnym osobom. Co więcej, lista zadań do wykonania w danym dniu pojawia się automatycznie, przy uruchomieniu programu.
Sprawy serwisowe
W zależności od potrzeb, możemy wykorzystać moduł CRM także do innych celów. Jeżeli na przykład prowadzimy serwis sprzedawanych towarów, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszelkie kwestie z tym związane odnotowywać właśnie w CRM-ie. Moduł ten pozwoli przyjąć sprzęt do serwisu i utworzyć sprawę serwisową, zawierającą wszystkie niezbędne informacje, wraz ze statusem naprawy. Poza ewidencjonowaniem poszczególnych przypadków, przełoży się także na sprawniejsze zarządzenie pracą serwisu, dzięki ewidencji wszystkich spraw i możliwości ich późniejszego filtrowania w zależności od zadanych parametrów, takich jak status, wiek czy ilość dni pozostałych do zamknięcia konkretnej sprawy lub ilość dni po terminie.
Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo
Kampanie sprzedażowe
Z kolei jeżeli sprzedajemy towary lub usługi o stosunkowo dużej wartości, CRM pomoże tworzyć tzw. leady sprzedażowe, tj. towary i/lub usługi, którymi wyrażają zainteresowanie klienci. Aby takie leady doprowadzić do faktycznej sprzedaży, warto je ewidencjonować i aktywnie wpływać na działania klientów, np. poprzez dodanie do leadu stosownych zadań, takich jak chociażby terminy ustalonych kontaktów wraz z opisem tematów rozmów. Jeśli leady zdobywamy w ramach określonych kampanii sprzedażowych, możemy kontrolować koszty oraz przychody uzyskane ze wszystkich kontraktów, związanych z daną kampanią. W tym celu tworzymy odpowiednie kampanie, które następnie przypisujemy do wszystkich leadów związanych z daną sprawą. Oczywiście, podobnie jak w przypadku spraw serwisowych, tak samo tutaj, za pomocą odpowiednich filtrów, możemy efektywnie zarządzać pracą zespołu odpowiedzialnego za kampanie sprzedażowe.
3 typy firm, którym pomaga archiwum online
Świadomy wybór
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać jednocześnie z kilku wyżej wymienionych zastosowań modułu CRM. Każdemu użytkownikowi programu można określić domyślny dział, w którym będzie pracował. Najważniejszy w tym wszystkim będzie jednak świadomy wybór oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży, by to najlepiej odpowiadało prowadzonej działalności. Poza przetestowaniem samego programu warto sprawdzić jakie koszty będą związane z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji programu w kolejnych latach oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Co natomiast warte odnotowania, niektórzy producenci oferują korzystną finansowo pomoc techniczną w ramach tzw. abonamentu na aktualizacje.
Autor: RESET2 Sp. z o.o.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.