REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży/ fot. Fotolia
Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży/ fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Programy służące do obsługi sprzedaży powinny być dopasowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Jeżeli firmie do kompleksowej obsługi sprzedaży przyda się magazyn, moduł umożliwiający fakturowanie i mechanizm rozliczania należności, warto zwrócić uwagę na CRM-a, który może być nieoczywistym, ale bardzo pożądanym dodatkiem.

Customer Relationship Management

Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM (z ang. Customer Relationship Management) może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z klientami. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.

REKLAMA

Autopromocja

Elektroniczny obieg dokumentów w obszarach fakturowania i księgowości

Ewidencja kontaktów z kontrahentem

Korzystanie z CRM-a porządkuje i ułatwia kontakt z klientami. Zwłaszcza gdy w firmie pracuje wiele osób, mających z nimi bezpośredni kontakt. Dzięki temu modułowi, klienci będą mieli przekonanie, że firma pracuje jako jeden mechanizm, a udzielane informacje są spójne i kompetentne. Do CRM-a, jako notatki, wprowadzamy wszystkie rozmowy z kontrahentami. Dodatkowo, ustalamy zadania do wykonania. Każdy użytkownik programu,  podczas rozmowy z konkretnym kontrahentem, może sprawdzić historię dotychczasowych kontaktów. Dzięki temu klient nie musi wielokrotnie powtarzać swojego problemu różnym osobom. Co więcej, lista zadań do wykonania w danym dniu pojawia się automatycznie, przy uruchomieniu programu.

Sprawy serwisowe

W zależności od potrzeb, możemy wykorzystać moduł CRM także do innych celów. Jeżeli na przykład prowadzimy serwis sprzedawanych towarów, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszelkie kwestie z tym związane odnotowywać właśnie w CRM-ie. Moduł ten pozwoli przyjąć sprzęt do serwisu i utworzyć sprawę serwisową, zawierającą wszystkie niezbędne informacje, wraz ze statusem naprawy. Poza ewidencjonowaniem poszczególnych przypadków, przełoży się także na sprawniejsze zarządzenie pracą serwisu, dzięki ewidencji wszystkich spraw i możliwości ich późniejszego filtrowania w zależności od zadanych parametrów, takich jak status, wiek czy ilość dni pozostałych do zamknięcia konkretnej sprawy lub ilość dni po terminie.

Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Kampanie sprzedażowe

Z kolei jeżeli sprzedajemy towary lub usługi o stosunkowo dużej wartości, CRM pomoże tworzyć tzw. leady sprzedażowe, tj. towary i/lub usługi, którymi wyrażają zainteresowanie klienci. Aby takie leady doprowadzić do faktycznej sprzedaży, warto je ewidencjonować i aktywnie wpływać na działania klientów, np. poprzez dodanie do leadu stosownych zadań, takich jak chociażby terminy ustalonych kontaktów wraz z opisem tematów rozmów. Jeśli leady zdobywamy w ramach określonych kampanii sprzedażowych, możemy kontrolować koszty oraz przychody uzyskane ze wszystkich kontraktów, związanych z daną kampanią. W tym celu tworzymy odpowiednie kampanie, które następnie przypisujemy do wszystkich leadów związanych z daną sprawą. Oczywiście, podobnie jak w przypadku spraw serwisowych, tak samo tutaj, za pomocą odpowiednich filtrów, możemy efektywnie zarządzać pracą zespołu odpowiedzialnego za kampanie sprzedażowe.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Świadomy wybór

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać jednocześnie z kilku wyżej wymienionych zastosowań modułu CRM. Każdemu użytkownikowi programu można określić domyślny dział, w którym będzie pracował. Najważniejszy w tym wszystkim będzie jednak świadomy wybór oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży, by to najlepiej odpowiadało prowadzonej działalności. Poza przetestowaniem samego programu warto sprawdzić jakie koszty będą związane z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji programu w kolejnych latach oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Co natomiast warte odnotowania, niektórzy producenci oferują korzystną finansowo pomoc techniczną w ramach tzw. abonamentu na aktualizacje.

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci? + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci?” poprowadzi Radosław Kowalski, doradca podatkowy i doświadczony szkoleniowiec. Ekspert przeprowadzi uczestników przez proces windykacji w biurze rachunkowym, wskaże, jak ograniczyć ryzyko związane z nieterminowymi płatnościami oraz omówi skuteczne strategie dochodzenia należności. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma imienny certyfikat, roczny dostęp do retransmisji wydarzenia oraz materiały dodatkowe.

Etyka w zawodzie księgowego. Dlaczego jest taka ważna?

Etyka w zawodzie księgowego, to nie tylko zestaw zasad do przestrzegania, ale także fundament, na którym opiera się zaufanie i profesjonalizm całej branży. Księgowi, którzy działają etycznie, nie tylko chronią interesy swoich klientów, ale także przyczyniają się do stabilności i przejrzystości systemu finansowego jako całości.

Za brak wdrożenia KSeF odpowie przedsiębiorca a nie księgowy. A ponad 65% MŚP w Polsce nawet nie wie o co chodzi

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na zlecenie SaldeoSMART wynika, że tylko 34% przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce wie o nowych obowiązkach, jakie będą nałożone na biznes. Wiele firm może wychodzić z założenia, że wdrożeniem systemu zajmą się ich biura rachunkowe. Tymczasem księgowi mówią jasno: za zgodność faktur z KSeF odpowiadać będą przedsiębiorcy, nie ich doradcy.

Jakich wartości dodanych często nie doceniają klienci biur rachunkowych?

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie każda minuta ma znaczenie, biura rachunkowe oferują swoim klientom znacznie więcej niż tylko tradycyjne usługi księgowe. Niestety, wielu przedsiębiorców nie jest świadomych wszystkich wartości dodanych oferowanych przez Biura, szczególnie tych niemierzalnych jak doświadczenie, odpowiedzialność czy zaufanie. Wartości, które mogą znacznie ułatwić życie i przyspieszyć rozwój ich firm. Wartości, które potrafią przekształcić codzienną rutynę firmy w coś znacznie bardziej komfortowego i efektywnego, W tym artykule przyjrzymy się temu, o czym często nie wiedzą i czego najczęściej nie doceniają klienci biur rachunkowych.

REKLAMA

Jak wybrać najlepsze biuro rachunkowe dla swojego biznesu? 10 czynności do wykonania

Wybór odpowiedniego biura rachunkowego to jedno z najważniejszych zadań dla każdego przedsiębiorcy. W końcu dobra księgowość to nie tylko porządek w dokumentach, ale także bezpieczeństwo finansowe i możliwość efektywnego planowania przyszłości.

Nowy INFORLEX, czyli fachowa wiedza i nowoczesna funkcjonalność

INFOR prezentuje najnowszą odsłonę INFORLEX, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Autorzy postawili na nowoczesny design, intuicyjną obsługę i pomocne dla użytkowników funkcjonalności.

AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

REKLAMA

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

REKLAMA