REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak reklamować biuro rachunkowe w internecie

Reklama SEM dla biura rachunkowego /fot. Fotolia
Reklama SEM dla biura rachunkowego /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Reklama w wyszukiwarce internetowej dla biura rachunkowego nie musi wcale wiązać się z dużymi kosztami. Ważne jest przede wszystkim, by treść i harmonogram takiej reklamy precyzyjnie pokrywał się z potrzebami grup docelowych, do których chce skierować swoją ofertę biuro rachunkowe.

Na bazie analizy wpisywanych zapytań, Blink.pl sprawdził preferencje internautów zamieszkujących różne regiony Polski. Dzięki raportowi firma działająca w branży finansowej może oszacować koszty i efekty kampanii SEM.

REKLAMA

Autopromocja

Pozycjonowanie strony www wg takich fraz, jak „biuro rachunkowe” czy „księgowość” nie ma sensu, ponieważ trudno znaleźć się pod tymi hasłami w czołówce wyszukiwania – to powszechna opinia specjalistów od SEO. I rzeczywiście, pozycjonowanie to żmudny i dość kosztowny proces, szczególnie gdy naszym celem jest szybkie wywindowanie strony według popularnych i ogólnie sformułowanych słów kluczowych. Odpowiedzią rynku na to wyzwanie są kampanie AdWords, które umiejętnie prowadzone mogą przynieść natychmiastowy efekt i to czasem za nie więcej niż 500-600 zł miesięcznie. Czy są opłacalne? Specjaliści nie mają co do tego wątpliwości.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Księgowość” czy „biuro rachunkowe”?

Na początek przyjrzyjmy się firmie działającej w branży finansowej – ile zapłaci za reklamę w wyszukiwarce Google i do ilu potencjalnych klientów dzięki niej dotrze? Na potrzeby tej symulacji eksperci założyli dzienny budżet w wysokości 50 zł przyjmując, że kliknięcie danego słowa nie będzie kosztowało więcej niż 2,50 zł. Sprawdzając popularność fraz i orientacyjne koszty za klik, pod uwagę wzięto dwa kluczowe wyrażenia – „księgowość” oraz „biuro rachunkowe”.

Odpowiedzialność biura rachunkowego za błędy w rozliczeniach

Analiza preferencji internautów pozornie wskazała, że przy promocji usług finansowych w Warszawie powinno stawiać się na frazę „księgowość”, ponieważ jest częściej wpisywaną wśród mieszkańców tego regionu Polski. Założenie to nie jest jednak do końca słuszne. Dopasowanie ogólne do słowa „księgowość” może zawierać inne wyrażenia (związane np. z literaturą opisującą te zagadnienia czy kursami dla księgowych), nie można więc umniejszać ważności frazy „biuro rachunkowe” (która w ogólnopolskim wymiarze jest zresztą frazą częściej stosowaną).

Kto może świadczyć usługi księgowe po deregulacji zawodu księgowego

Gdzie oferować „pełną księgowość”, a gdzie „doradztwo podatkowe”?

Zwróćmy uwagę, że wiele firm działających w branży finansowej oferuje kompleksowe działania, w tym m.in. pełną księgowość oraz doradztwo podatkowe. Blink.pl sprawdził na jaki potencjał zapytań w wyszukiwarce Google mogą liczyć przedsiębiorcy w dużych miastach Polski.

Jak wynikło z raportu, największy popyt na pełną księgowość jest w Warszawie, natomiast najmniej zapytań pojawia się wśród internatów mieszkających w Poznaniu. Zwraca też uwagę fakt, że zarówno w Krakowie, jak i Poznaniu występuje bardzo zbliżona liczba zapytań ogólnych, a jednocześnie liczba pytań o usługę prowadzenia pełnej księgowości w Krakowie jest niemal dwukrotnie wyższa.

Podobnie w przypadku „doradztwa podatkowego” – najwięcej zapytań pojawia się w Warszawie, choć znaczny popyt na ofertę obejmującą tę usługę występuje także w Krakowie oraz Gdańsku.

Zobacz wskaźnik: Podmioty zobowiązane do prowadzenia ksiąg rachunkowych

Więc ile to kosztuje?

Na bazie analizy preferencji internautów, konkurencyjności branży oraz wartości słów kluczowych, Blink.pl oszacował orientacyjne koszty reklamy SEM dla firm księgowych działających w różnych regionach Polski.

Co się okazało, różnice pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami są dość znaczące. W przypadku ogólnych fraz, jak „biuro rachunkowe”, za reklamę AdWords najwięcej zapłaci firma z Gdańska, najmniej z Wrocławia. Jeżeli jednak do frazy dodamy nazwę miasta, role odwrócą się - to wrocławianie będą mogli prowadzić tańsze kampanie.

Pamiętajmy, efektywność kampanii internetowej nie zawsze zależy od posiadanego budżetu. To zwykle reklamodawca deklaruje kwotę, którą może poświęcić na reklamę w Google, a zadaniem agencji jest takie zarządzanie inwestycją w reklamę, aby była ona zoptymalizowana pod zakładane efekty. Ponieważ zadanie to wymaga znacznych kompetencji w zakresie technik marketingu SEO, tym bardziej warto powierzyć je wyspecjalizowanej agencji.


Źródło: Blink.pl


Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

REKLAMA

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

REKLAMA