Nazwa
Niezwykle ważnym elementem będzie wizerunek Twojego biura – jak postrzegają Cię klienci. Jego elementami będzie wybór prostej ale też dobrej nazwy biura. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, ale też dająca pozytywne skojarzenia z prowadzoną działalnością.
Logo
Kolejnym elementem wizerunku biura będzie logo. Jeśli decydujesz się je mieć powierz jego wykonanie profesjonalnej firmie, to ważne – logo ma Ci służyć przez cały czas funkcjonowania biura i ma być łatwo rozpoznawalnym elementem Twojej firmy, dającym pozytywne skojarzenia klientom.
Polecamy: Kto może legalnie świadczyć usługi księgowe
Materiały reklamowe
Dbając o dobry wizerunek, zleć koniecznie przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, takich jak np.: wizytówki, ulotki, plakaty, kalendarze, zakładki, długopisy, ołówki, podkładki pod mysz, teczki na dokumenty itd. Oczywiście są to propozycje. Nie musisz mieć wszystkich tych produktów.
Wybierz rozwiązania, które Twoim zdaniem najlepiej zareklamują biuro rachunkowe. Zdecydowanie jednak nie rezygnuj z ulotek i wizytówek.
50 ściąg księgowego z aktualizacją online - multipakiet: książka, serwis online
Lokal
Pamiętaj, że stare przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” odnosi się nie tylko do ludzi i ich stroju. Idealnie pasuje również do takiej firmy jak Twoja. Pamiętaj więc o wystroju lokalu. Nawet jeżeli jest to niewielki, wynajęty lokal nie zwalnia Cię to z konieczności zadbania o jego wygląd. Wybierając meble do biura pamiętaj o stoliku i np. kanapie, bądź fotelach dla czekających klientów, o wydzielonym miejscu gdzie wygodnie będzie można przyjąć i wysłuchać klienta.
Polecamy: Reklama dźwignią również biura rachunkowego
Klienci
Wreszcie w swoich działaniach marketingowych nie zapomnij o klientach.
Decydując się na otwarcie biura rachunkowego, musisz zdecydować jaką grupę klientów chcesz obsługiwać i do niej właśnie skierować swoje działania reklamowe, czyli ulotki, fax-mailing, e-mailing i inne. Wybór docelowej bazy klientów i rozpoznanie ich potrzeb, pozwoli Ci również zdecydować o świadczonych usługach i ich rozszerzaniu.
Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.
Koniecznie pamiętaj
Prowadząc biuro rachunkowe nigdy nie zapominaj o koniecznych działaniach marketingowych, dlatego przestrzegaj zasad które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. Tak więc:
- Poszerzaj zakres świadczonych usług (to świetny element marketingowy, czyli stały rozwój firmy),
- Zwiększaj swoją rozpoznawalność (nie pozwól o sobie zapominać, od czasu do czasu daj np. ogłoszenie w lokalnej prasie),
- Klient powinien być w centrum Twojego zainteresowania i wszystkich twoich pracowników,
- Pamiętaj o współpracy z profesjonalistami (nie ma możliwości abyś wszystko przewidział, ale mając odpowiednich współpracowników, również tych „zewnętrznych” będziesz niewątpliwie spokojniejszy),
- Znajdź swoją niszę, w której się w szczególny sposób wyspecjalizujesz (wtedy nawet w czasach kryzysu możesz liczyć na stałych klientów),
- Bądź dobrym obserwatorem i wykorzystuj każdą okazję do zdobycia nowego klienta,
- Pamiętaj o jakości świadczonych usług (ustal zasady już na początku i pilnuj ich przestrzegania, to pozwoli zminimalizować ryzyko błędów ale też zadowoli obsługiwanych klientów).