Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe - działania marketingowe

Anna Konarzewska-Żuczek
Prawnik
rozwiń więcej
Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe? / inforCMS
Na sukces Twoje biura rachunkowego składać się będą różne działania ale jednym z ważniejszych będą prawidłowe i konieczne działania marketingowe, na które złożą się: dobra reklama, odpowiednie działania public relation, wybór logo i inne.

Nazwa

Niezwykle ważnym elementem będzie wizerunek Twojego biura – jak postrzegają Cię klienci. Jego elementami będzie wybór prostej ale też dobrej nazwy biura. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, ale też dająca pozytywne skojarzenia z prowadzoną działalnością.

Autopromocja

Monitor Księgowego

Logo

Kolejnym elementem wizerunku biura będzie logo. Jeśli decydujesz się je mieć powierz jego wykonanie profesjonalnej firmie, to ważne – logo ma Ci służyć przez cały czas funkcjonowania biura i ma być łatwo rozpoznawalnym elementem Twojej firmy, dającym pozytywne skojarzenia klientom.

Polecamy: Kto może legalnie świadczyć usługi księgowe

Materiały reklamowe

Dbając o dobry wizerunek, zleć koniecznie przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, takich jak np.: wizytówki, ulotki, plakaty, kalendarze, zakładki, długopisy, ołówki, podkładki pod mysz, teczki na dokumenty itd. Oczywiście są to propozycje. Nie musisz mieć wszystkich tych produktów.

Wybierz rozwiązania, które Twoim zdaniem najlepiej zareklamują biuro rachunkowe. Zdecydowanie jednak nie rezygnuj z ulotek i wizytówek.

50 ściąg księgowego z aktualizacją online - multipakiet: książka, serwis online

Lokal

Pamiętaj, że stare przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” odnosi się nie tylko do ludzi i ich stroju. Idealnie pasuje również do takiej firmy jak Twoja. Pamiętaj więc o wystroju lokalu. Nawet jeżeli jest to niewielki, wynajęty lokal nie zwalnia Cię to z konieczności zadbania o jego wygląd. Wybierając meble do biura pamiętaj o stoliku i np. kanapie, bądź fotelach dla czekających klientów, o wydzielonym miejscu gdzie wygodnie będzie można przyjąć i wysłuchać klienta.

Polecamy:  Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Klienci

Wreszcie w swoich działaniach marketingowych nie zapomnij o klientach.

Decydując się na otwarcie biura rachunkowego, musisz zdecydować jaką grupę klientów chcesz obsługiwać i do niej właśnie skierować swoje działania reklamowe, czyli ulotki, fax-mailing, e-mailing i inne. Wybór docelowej bazy klientów i rozpoznanie ich potrzeb, pozwoli Ci również zdecydować o świadczonych usługach i ich rozszerzaniu.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Koniecznie pamiętaj

Prowadząc biuro rachunkowe nigdy nie zapominaj o koniecznych działaniach marketingowych, dlatego przestrzegaj zasad które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. Tak więc:

  • Poszerzaj zakres świadczonych usług (to świetny element marketingowy, czyli stały rozwój firmy),
  • Zwiększaj swoją rozpoznawalność (nie pozwól o sobie zapominać, od czasu do czasu daj np. ogłoszenie w lokalnej prasie),
  • Klient powinien być w centrum Twojego zainteresowania i wszystkich twoich pracowników,
  • Pamiętaj o współpracy z profesjonalistami (nie ma możliwości abyś wszystko przewidział, ale mając odpowiednich współpracowników, również tych „zewnętrznych” będziesz niewątpliwie spokojniejszy),
  • Znajdź swoją niszę, w której się w szczególny sposób wyspecjalizujesz (wtedy nawet w czasach kryzysu możesz liczyć na stałych klientów),
  • Bądź dobrym obserwatorem i wykorzystuj każdą okazję do zdobycia nowego klienta,
  • Pamiętaj o jakości świadczonych usług (ustal zasady już na początku i pilnuj ich przestrzegania, to pozwoli zminimalizować ryzyko błędów ale też zadowoli obsługiwanych klientów).
Biura rachunkowe
AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?
01 paź 2024

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce
03 wrz 2024

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?
24 wrz 2024

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA
17 lip 2024

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?
24 cze 2024

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce
20 cze 2024

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych
07 cze 2024

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym
21 maja 2024

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML
24 kwi 2024

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML
22 kwi 2024

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

pokaż więcej
Proszę czekać...