REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe - działania marketingowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe?
Jak z sukcesem prowadzić biuro rachunkowe?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Na sukces Twoje biura rachunkowego składać się będą różne działania ale jednym z ważniejszych będą prawidłowe i konieczne działania marketingowe, na które złożą się: dobra reklama, odpowiednie działania public relation, wybór logo i inne.

Nazwa

Niezwykle ważnym elementem będzie wizerunek Twojego biura – jak postrzegają Cię klienci. Jego elementami będzie wybór prostej ale też dobrej nazwy biura. Nazwa powinna być łatwa do zapamiętania, ale też dająca pozytywne skojarzenia z prowadzoną działalnością.

REKLAMA

Autopromocja

Monitor Księgowego

Logo

Kolejnym elementem wizerunku biura będzie logo. Jeśli decydujesz się je mieć powierz jego wykonanie profesjonalnej firmie, to ważne – logo ma Ci służyć przez cały czas funkcjonowania biura i ma być łatwo rozpoznawalnym elementem Twojej firmy, dającym pozytywne skojarzenia klientom.

Polecamy: Kto może legalnie świadczyć usługi księgowe

Materiały reklamowe

Dbając o dobry wizerunek, zleć koniecznie przygotowanie odpowiednich materiałów reklamowych, takich jak np.: wizytówki, ulotki, plakaty, kalendarze, zakładki, długopisy, ołówki, podkładki pod mysz, teczki na dokumenty itd. Oczywiście są to propozycje. Nie musisz mieć wszystkich tych produktów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybierz rozwiązania, które Twoim zdaniem najlepiej zareklamują biuro rachunkowe. Zdecydowanie jednak nie rezygnuj z ulotek i wizytówek.

50 ściąg księgowego z aktualizacją online - multipakiet: książka, serwis online

Lokal

Pamiętaj, że stare przysłowie „Jak Cię widzą, tak Cię piszą” odnosi się nie tylko do ludzi i ich stroju. Idealnie pasuje również do takiej firmy jak Twoja. Pamiętaj więc o wystroju lokalu. Nawet jeżeli jest to niewielki, wynajęty lokal nie zwalnia Cię to z konieczności zadbania o jego wygląd. Wybierając meble do biura pamiętaj o stoliku i np. kanapie, bądź fotelach dla czekających klientów, o wydzielonym miejscu gdzie wygodnie będzie można przyjąć i wysłuchać klienta.

Polecamy:  Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Klienci

Wreszcie w swoich działaniach marketingowych nie zapomnij o klientach.

Decydując się na otwarcie biura rachunkowego, musisz zdecydować jaką grupę klientów chcesz obsługiwać i do niej właśnie skierować swoje działania reklamowe, czyli ulotki, fax-mailing, e-mailing i inne. Wybór docelowej bazy klientów i rozpoznanie ich potrzeb, pozwoli Ci również zdecydować o świadczonych usługach i ich rozszerzaniu.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Koniecznie pamiętaj

Prowadząc biuro rachunkowe nigdy nie zapominaj o koniecznych działaniach marketingowych, dlatego przestrzegaj zasad które pomogą Ci w osiągnięciu sukcesu. Tak więc:

  • Poszerzaj zakres świadczonych usług (to świetny element marketingowy, czyli stały rozwój firmy),
  • Zwiększaj swoją rozpoznawalność (nie pozwól o sobie zapominać, od czasu do czasu daj np. ogłoszenie w lokalnej prasie),
  • Klient powinien być w centrum Twojego zainteresowania i wszystkich twoich pracowników,
  • Pamiętaj o współpracy z profesjonalistami (nie ma możliwości abyś wszystko przewidział, ale mając odpowiednich współpracowników, również tych „zewnętrznych” będziesz niewątpliwie spokojniejszy),
  • Znajdź swoją niszę, w której się w szczególny sposób wyspecjalizujesz (wtedy nawet w czasach kryzysu możesz liczyć na stałych klientów),
  • Bądź dobrym obserwatorem i wykorzystuj każdą okazję do zdobycia nowego klienta,
  • Pamiętaj o jakości świadczonych usług (ustal zasady już na początku i pilnuj ich przestrzegania, to pozwoli zminimalizować ryzyko błędów ale też zadowoli obsługiwanych klientów).
Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci? + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci?” poprowadzi Radosław Kowalski, doradca podatkowy i doświadczony szkoleniowiec. Ekspert przeprowadzi uczestników przez proces windykacji w biurze rachunkowym, wskaże, jak ograniczyć ryzyko związane z nieterminowymi płatnościami oraz omówi skuteczne strategie dochodzenia należności. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma imienny certyfikat, roczny dostęp do retransmisji wydarzenia oraz materiały dodatkowe.

Etyka w zawodzie księgowego. Dlaczego jest taka ważna?

Etyka w zawodzie księgowego, to nie tylko zestaw zasad do przestrzegania, ale także fundament, na którym opiera się zaufanie i profesjonalizm całej branży. Księgowi, którzy działają etycznie, nie tylko chronią interesy swoich klientów, ale także przyczyniają się do stabilności i przejrzystości systemu finansowego jako całości.

Za brak wdrożenia KSeF odpowie przedsiębiorca a nie księgowy. A ponad 65% MŚP w Polsce nawet nie wie o co chodzi

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na zlecenie SaldeoSMART wynika, że tylko 34% przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce wie o nowych obowiązkach, jakie będą nałożone na biznes. Wiele firm może wychodzić z założenia, że wdrożeniem systemu zajmą się ich biura rachunkowe. Tymczasem księgowi mówią jasno: za zgodność faktur z KSeF odpowiadać będą przedsiębiorcy, nie ich doradcy.

Jakich wartości dodanych często nie doceniają klienci biur rachunkowych?

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie każda minuta ma znaczenie, biura rachunkowe oferują swoim klientom znacznie więcej niż tylko tradycyjne usługi księgowe. Niestety, wielu przedsiębiorców nie jest świadomych wszystkich wartości dodanych oferowanych przez Biura, szczególnie tych niemierzalnych jak doświadczenie, odpowiedzialność czy zaufanie. Wartości, które mogą znacznie ułatwić życie i przyspieszyć rozwój ich firm. Wartości, które potrafią przekształcić codzienną rutynę firmy w coś znacznie bardziej komfortowego i efektywnego, W tym artykule przyjrzymy się temu, o czym często nie wiedzą i czego najczęściej nie doceniają klienci biur rachunkowych.

REKLAMA

Jak wybrać najlepsze biuro rachunkowe dla swojego biznesu? 10 czynności do wykonania

Wybór odpowiedniego biura rachunkowego to jedno z najważniejszych zadań dla każdego przedsiębiorcy. W końcu dobra księgowość to nie tylko porządek w dokumentach, ale także bezpieczeństwo finansowe i możliwość efektywnego planowania przyszłości.

Nowy INFORLEX, czyli fachowa wiedza i nowoczesna funkcjonalność

INFOR prezentuje najnowszą odsłonę INFORLEX, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Autorzy postawili na nowoczesny design, intuicyjną obsługę i pomocne dla użytkowników funkcjonalności.

AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

REKLAMA

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

REKLAMA