Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Anna Welsyng
Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.
rozwiń więcej
Reklama dźwignią również biura rachunkowego / inforCMS
„Reklama dźwignią handlu” - to znane powiedzenie, które z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, ma w pełni zastosowanie również do działalności usługowej. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać w celu skutecznego pozyskania klientów (oczywiście zakładając, że jesteś w pełni przygotowany do świadczenia usług księgowych, nie tylko merytorycznie, ale też technicznie i rzeczowo) – jest odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez Ciebie usług.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Autopromocja

Stwórz klientom możliwość zapoznania się z Twoją ofertą – potencjalni klienci muszą się o Tobie dowiedzieć!

Nie ma tutaj niestety uniwersalnej recepty, ale na pewno Twoja reklama powinna mieścić się w standardach przewidzianych dla profesjonalistów. Powinna być zwięzła, rzetelna, a zarazem zaprezentować Twój profesjonalizm i wysoką jakość oferowanych usług za przystępną cenę.

Możesz tutaj posłużyć się wszelkimi dostępnymi nośnikami reklamy – nie tylko szyldem, wizytówkami i ulotkami czy folderami reklamowymi, bądź ogłoszeniami prasowymi, ale też nowoczesnymi środkami komunikacji (takimi jak strona internetowa, reklama na portalach, w wyszukiwarkach, w bazach danych itp.), dobierając je odpowiednio do swoich potrzeb i możliwości finansowych.

Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaki rodzaj i sposób reklamy ostatecznie wybierzesz, powinna ona mieć na celu wyróżnienie Twojej oferty spośród ofert konkurencji.

Skuteczna, efektywna reklama to taka, która spowoduje, że klient wybierze właśnie Ciebie.

Polecamy: Odpowiedzialność biur rachunkowych

Czego nie powinieneś robić reklamując swoje usługi

1. Wprowadzać klienta w błąd co do rodzaju i zakresu usług (np. oferując usługi, których nie jesteś w stanie mu wyświadczyć) – nic tak nie odstrasza klienta, jak puste obietnice bez pokrycia;

2. Nachalnie i agresywnie zachwalać swojej oferty, zwłaszcza startując w zawodzie. Na ogół mało wiarygodne są zapewnienia nowo otwieranego biura o długoletnim doświadczeniu, najwyższej jakości usług (zwłaszcza w zestawieniu z konkurencją), najlepszej obsłudze, najniższych cenach i jeszcze innych „naj-” .
Pozostaw ocenę Twoich kwalifikacji oraz jakości usług klientom – to ich zadowolenie najlepiej zaświadczy o Twoim profesjonalizmie;

3. Jeśli podlegasz ustawowym ograniczeniom w zakresie reklamy (wykonując jeden z zawodów zaufania publicznego, np. doradcy podatkowego), nie powinieneś ich naruszać. Niestosowanie się do przepisów jest bardzo źle postrzegane przez klientów, którzy oczekują od Ciebie bycia „wzorem” praworządności.

To dla nich rodzaj gwarancji, że prowadząc ich sprawy będziesz bezwzględnie przestrzegał obowiązujących przepisów, nie narażając ich na kłopoty w razie kontroli. Działania sprzeczne z prawem, czy choćby z zasadami etyki zawodowej (jeśli jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego jesteś zobligowany do ich przestrzegania) podważają Twoją wiarygodność w oczach klienta. Pamiętaj, że raz utraconego zaufania nie da się łatwo odzyskać.


Stwórz markę – jednolity wizerunek ułatwia identyfikację na rynku

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – również i to znane powiedzenie powinieneś mieć na względzie, chcąc skutecznie pozyskać klientów. Dlatego nie powinieneś lekceważyć sposobu postrzegania przez klientów zewnętrznych aspektów Twojej działalności.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts



Odpowiedni, wyważony wystrój biura, ujednolicona, stonowana kolorystyka, a przede wszystkim – unikalna nazwa i logo firmy to sposób nie tylko na wyróżnienie się na rynku, ale też skuteczna metoda ułatwiająca identyfikację firmy potencjalnym klientom.

Pamiętaj również, że wizerunek firmy jako całości tworzą także – a w zasadzie przede wszystkim – pracujący w niej ludzie. Dlatego powinieneś zadbać również o to, abyś nie tylko Ty, ale także Twoi pracownicy prezentowali się klientom w odpowiedni sposób. Stosowne wymagania w tym zakresie powinieneś stawiać od początku działalności biura.

Unikniesz w ten sposób nieporozumień i niesnasek negatywnie odbijających się nie tylko na jakości wykonywanej pracy, ale i relacjach międzyludzkich. A nic tak łatwo nie daje się wyczuć, jak napięta, nieprzyjazna atmosfera panująca w firmie. To z kolei nie ułatwi Ci stworzenia odpowiedniego klimatu do obsługi klientów i nie będziesz wówczas w stanie ich do siebie „przyciągnąć”.

Zgrany zespół zadowolonych ludzi pracujący w przyjaznej atmosferze podnosi prestiż i wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów.

Polecamy: Czy biuro rachunkowe może być zwolnione z VAT

Czego powinieneś unikać dążąc do stworzenia marki

1. Nieprzemyślanej, chaotycznej strategii marketingowej. Lepiej poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie spójnej koncepcji wizualizacji przyszłej marki Twojej firmy, a następnie konsekwentnie ją wdrażać, niż podejmować „ad hoc” przypadkowe, nieprzemyślane działania pod wpływem chwili. Wrażenia bałaganu i chaosu nie da się łatwo zatuszować w oczach klientów, którzy powierzając Ci swoje sprawy oczekują przecież zapewnienia im poczucia stabilności i bezpieczeństwa;

2. Ostrej, jaskrawej kolorystyki i ekstrawagancji w wystroju firmy (co oczywiście nie oznacza, że nie powinieneś korzystać z najnowszych trendów w zakresie aranżacji wnętrz). Nowocześnie, ale zarazem gustownie urządzone wnętrze biura w stonowanej kolorystyce konsekwentnie stosowanej w odniesieniu do każdego elementu wywołuje u potencjalnych klientów dobre „pierwsze” wrażenie. Tym samym sprzyja nawiązaniu dobrych relacji biznesowych.

Ta sama reguła dotyczy ubioru pracowników, co oczywiście nie oznacza że jedynym obowiązującym strojem powinien być garnitur (panowie) i kostium (panie). Wprowadzenie jednolitych reguł w tym zakresie pozytywnie wpłynie nie tylko na postrzeganie firmy przez klientów, ale też pozwoli uniknąć nieprzewidzianych, krępujących reakcji otoczenia.

3. Chaosu i bałaganu organizacyjnego – dobrze zorganizowana, sprawnie zarządzana firma jest postrzegana przez klientów jako gwarant równie sprawnej, a zarazem profesjonalnej obsługi.

4. Niejednolitego traktowania klientów – klienci oczekują jednolitego standardu obsługi, chyba, że to wyraźnie wynika z Twojej oferty (bogatsza oferta za większe wynagrodzenie). Wszelkie zawirowania (np. personalne) w Twojej firmie nie powinny w żaden sposób negatywnie odbijać się na realizacji usług. Ideałem, do którego powinieneś dążyć, jest sytuacja, w której pomimo zaistniałych zmian klient nie będzie miał żadnych negatywnych odczuć co do sposobu realizacji oferowanej mu obsługi.

Anna Welsyng

Radca prawny, doradca podatkowy

Kancelaria welsyng.pl

Biura rachunkowe
Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA
17 lip 2024

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?
24 cze 2024

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce
20 cze 2024

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych
07 cze 2024

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym
21 maja 2024

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML
24 kwi 2024

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML
22 kwi 2024

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
16 kwi 2024

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych
15 kwi 2024

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów
09 kwi 2024

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

pokaż więcej
Proszę czekać...