Reklama dźwignią również biura rachunkowego
REKLAMA
REKLAMA
Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.
REKLAMA
Stwórz klientom możliwość zapoznania się z Twoją ofertą – potencjalni klienci muszą się o Tobie dowiedzieć!
Nie ma tutaj niestety uniwersalnej recepty, ale na pewno Twoja reklama powinna mieścić się w standardach przewidzianych dla profesjonalistów. Powinna być zwięzła, rzetelna, a zarazem zaprezentować Twój profesjonalizm i wysoką jakość oferowanych usług za przystępną cenę.
Możesz tutaj posłużyć się wszelkimi dostępnymi nośnikami reklamy – nie tylko szyldem, wizytówkami i ulotkami czy folderami reklamowymi, bądź ogłoszeniami prasowymi, ale też nowoczesnymi środkami komunikacji (takimi jak strona internetowa, reklama na portalach, w wyszukiwarkach, w bazach danych itp.), dobierając je odpowiednio do swoich potrzeb i możliwości finansowych.
Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaki rodzaj i sposób reklamy ostatecznie wybierzesz, powinna ona mieć na celu wyróżnienie Twojej oferty spośród ofert konkurencji.
Skuteczna, efektywna reklama to taka, która spowoduje, że klient wybierze właśnie Ciebie.
Polecamy: Odpowiedzialność biur rachunkowych
Czego nie powinieneś robić reklamując swoje usługi
1. Wprowadzać klienta w błąd co do rodzaju i zakresu usług (np. oferując usługi, których nie jesteś w stanie mu wyświadczyć) – nic tak nie odstrasza klienta, jak puste obietnice bez pokrycia;
2. Nachalnie i agresywnie zachwalać swojej oferty, zwłaszcza startując w zawodzie. Na ogół mało wiarygodne są zapewnienia nowo otwieranego biura o długoletnim doświadczeniu, najwyższej jakości usług (zwłaszcza w zestawieniu z konkurencją), najlepszej obsłudze, najniższych cenach i jeszcze innych „naj-” .
Pozostaw ocenę Twoich kwalifikacji oraz jakości usług klientom – to ich zadowolenie najlepiej zaświadczy o Twoim profesjonalizmie;
3. Jeśli podlegasz ustawowym ograniczeniom w zakresie reklamy (wykonując jeden z zawodów zaufania publicznego, np. doradcy podatkowego), nie powinieneś ich naruszać. Niestosowanie się do przepisów jest bardzo źle postrzegane przez klientów, którzy oczekują od Ciebie bycia „wzorem” praworządności.
To dla nich rodzaj gwarancji, że prowadząc ich sprawy będziesz bezwzględnie przestrzegał obowiązujących przepisów, nie narażając ich na kłopoty w razie kontroli. Działania sprzeczne z prawem, czy choćby z zasadami etyki zawodowej (jeśli jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego jesteś zobligowany do ich przestrzegania) podważają Twoją wiarygodność w oczach klienta. Pamiętaj, że raz utraconego zaufania nie da się łatwo odzyskać.
Stwórz markę – jednolity wizerunek ułatwia identyfikację na rynku
„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – również i to znane powiedzenie powinieneś mieć na względzie, chcąc skutecznie pozyskać klientów. Dlatego nie powinieneś lekceważyć sposobu postrzegania przez klientów zewnętrznych aspektów Twojej działalności.
Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts
Odpowiedni, wyważony wystrój biura, ujednolicona, stonowana kolorystyka, a przede wszystkim – unikalna nazwa i logo firmy to sposób nie tylko na wyróżnienie się na rynku, ale też skuteczna metoda ułatwiająca identyfikację firmy potencjalnym klientom.
Pamiętaj również, że wizerunek firmy jako całości tworzą także – a w zasadzie przede wszystkim – pracujący w niej ludzie. Dlatego powinieneś zadbać również o to, abyś nie tylko Ty, ale także Twoi pracownicy prezentowali się klientom w odpowiedni sposób. Stosowne wymagania w tym zakresie powinieneś stawiać od początku działalności biura.
Unikniesz w ten sposób nieporozumień i niesnasek negatywnie odbijających się nie tylko na jakości wykonywanej pracy, ale i relacjach międzyludzkich. A nic tak łatwo nie daje się wyczuć, jak napięta, nieprzyjazna atmosfera panująca w firmie. To z kolei nie ułatwi Ci stworzenia odpowiedniego klimatu do obsługi klientów i nie będziesz wówczas w stanie ich do siebie „przyciągnąć”.
Zgrany zespół zadowolonych ludzi pracujący w przyjaznej atmosferze podnosi prestiż i wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów.
Polecamy: Czy biuro rachunkowe może być zwolnione z VAT
Czego powinieneś unikać dążąc do stworzenia marki
1. Nieprzemyślanej, chaotycznej strategii marketingowej. Lepiej poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie spójnej koncepcji wizualizacji przyszłej marki Twojej firmy, a następnie konsekwentnie ją wdrażać, niż podejmować „ad hoc” przypadkowe, nieprzemyślane działania pod wpływem chwili. Wrażenia bałaganu i chaosu nie da się łatwo zatuszować w oczach klientów, którzy powierzając Ci swoje sprawy oczekują przecież zapewnienia im poczucia stabilności i bezpieczeństwa;
2. Ostrej, jaskrawej kolorystyki i ekstrawagancji w wystroju firmy (co oczywiście nie oznacza, że nie powinieneś korzystać z najnowszych trendów w zakresie aranżacji wnętrz). Nowocześnie, ale zarazem gustownie urządzone wnętrze biura w stonowanej kolorystyce konsekwentnie stosowanej w odniesieniu do każdego elementu wywołuje u potencjalnych klientów dobre „pierwsze” wrażenie. Tym samym sprzyja nawiązaniu dobrych relacji biznesowych.
Ta sama reguła dotyczy ubioru pracowników, co oczywiście nie oznacza że jedynym obowiązującym strojem powinien być garnitur (panowie) i kostium (panie). Wprowadzenie jednolitych reguł w tym zakresie pozytywnie wpłynie nie tylko na postrzeganie firmy przez klientów, ale też pozwoli uniknąć nieprzewidzianych, krępujących reakcji otoczenia.
3. Chaosu i bałaganu organizacyjnego – dobrze zorganizowana, sprawnie zarządzana firma jest postrzegana przez klientów jako gwarant równie sprawnej, a zarazem profesjonalnej obsługi.
4. Niejednolitego traktowania klientów – klienci oczekują jednolitego standardu obsługi, chyba, że to wyraźnie wynika z Twojej oferty (bogatsza oferta za większe wynagrodzenie). Wszelkie zawirowania (np. personalne) w Twojej firmie nie powinny w żaden sposób negatywnie odbijać się na realizacji usług. Ideałem, do którego powinieneś dążyć, jest sytuacja, w której pomimo zaistniałych zmian klient nie będzie miał żadnych negatywnych odczuć co do sposobu realizacji oferowanej mu obsługi.
Anna Welsyng
Radca prawny, doradca podatkowy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.