REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów
Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.
rozwiń >

Social media – czy można wyobrazić sobie biznes bez nich?

Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe, ale nie wiesz dlaczego nie przybywa Klientów, może warto zastanowić się, czy odpowiednio zajmujesz się komunikacją i reklamą w Internecie. Obecnie bardzo ważne jest, aby być dostępnym w sieci. Nie tylko strona internetowa będzie źródłem informacji o Twojej firmie. Aktywność w social mediach może być kluczem do sukcesu. Facebook, Instagram – to miejsca, gdzie biura rachunkowe mogą dzielić się swoją codziennością, przeplatać treści merytoryczne, a jednocześnie nawiązywać kontakt z nowymi oraz stałymi Klientami. Jeśli te opcje są dla Ciebie zbyt nieformalne, może warto zastanowić się nad założeniem profilu na Linkedin? To miejsce skupiające szerokie grono profesjonalistów. Właśnie tu możesz znaleźć nowych Partnerów biznesowych i rozszerzyć działania swojego biznesu. W Internecie znajdziesz wiele bezpłatnych szkoleń i materiałów, które pomogą Ci zgłębić to narzędzie. 

REKLAMA

Autopromocja

Optymalizacja strony internetowej 

Nie zapomnij jednak o swojej stronie internetowej. To postawa. Upewnij się, że działa ona sprawnie, jest łatwa w nawigacji, responsywna i zawiera wszystkie istotne informacje o oferowanych usługach. Warto umieścić na niej cennik, opis usług podstawowych np. rozliczenia PIT, zakładanie spółek, kadry i płace, księgowość spółek, księgowość działalności gospodarczych, ale też dodatkowych np. zwrot podatku z zagranicy czy pozyskiwanie zasiłków z Niemiec czy Holandii. Warto zamieścić również krótkie informacje o członkach zespołu i opinie klientów. Czytelna i przyjazna strona www to ważne narzędzie do pozyskiwania nowych klientów.

Poszerzenie pakietów usług – więcej możliwości dla Klientów

Rozważ poszerzenie oferowanych usług swojego biura. Klienci mogą być zainteresowani dodatkowymi usługami, takimi jak planowanie finansowe, analiza biznesowa, ubezpieczenia czy rozliczanie za granicą. Prowadzisz biuro rachunkowe? Może warto pomyśleć o usługach dotyczących zagranicznych rozliczeń? Jeśli wykonujesz dla swoich klientów PIT 36 Z PIT ZG prostym rozwiązaniem byłoby nawiązanie współpracy w zakresie rozliczeń podatków z firmą, która specjalizuje się w tym od lat. Świetnie byłoby zaoferować podatnikom kompleksową usługę i pomóc im w rozliczeniu polskim, i zagranicznym. Przy okazji rozliczeń zagranicznych możesz oferować pozyskiwanie zasiłków z krajów UE. Jeśli prowadzisz księgowość firmom zarejestrowanym w Polsce, dlaczego by nie oferować także rozliczanie niemieckiej działalności gospodarczej Gewerbe? Nie wszystkim musisz zajmować się sam. Możesz zostać partnerem biznesowym firmy, która zajmie się skomplikowanymi rozliczeniami za granicą. Przy niewielkim nakładzie pracy, Ty zyskujesz dodatkowych klientów i dodatkowy zysk. 

Współpraca z innymi firmami

Nawiąż współpracę z firmami związanych z branżą, takimi jak biura prawne czy doradcy finansowi lub podatkowi. Wspólna promocja i rekomendacje mogą przynieść obopólne korzyści. Szukaj takich firm, które nie nakładają na Ciebie limitów zgłoszonych Klientów, podpisanych umów, progów finansowych. Dokładnie zapoznaj się, co jest wymagane od Ciebie, a co firma z którą chcesz współpracować może zaoferować Tobie. Partnerstwo to podstawa. Ważne, aby Twój przyszły partner biznesowy stawiał na relacyjność, podchodził do współpracy indywidualnie i oferował pomoc na każdym etapie współpracy.  Warto też sprawdzić opinie innych firm, które od lat współpracują z Twoim potencjalnym partnerem – ich opinia może być kluczowa. Taka współpraca musi być przejrzysta i klarowna. Jeśli chcesz wprowadzić do firmy rozliczenia podatkowe z Niemiec czy Holandii, poszukaj partnera biznesowego z dużym doświadczeniem. 

Polecenia od obecnych klientów

Zadowoleni klienci mogą być Twoimi najlepszymi ambasadorami. Poproś swoich obecnych klientów o referencje i rekomendacje dla Twojego biura rachunkowego. Zaoferuj im zachęty, np. rabaty na usługi za polecenie nowego klienta. Możesz ich także poprosić o dodanie opinii na wizytówce google czy stronie www. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Reklama w Twojej miejscowości 

Jeśli masz środki, możesz spróbować standardowej reklamy outdoorowej np. bilboardy czy banery.  Takie przygotowanie materiałów reklamowych składa się z kilku etapów: zaplanowania projektu, współpraca z grafikiem, produkcja materiałów i powieszenie ich, a wcześniej wynajęcie powierzchni reklamowej. Idealnie jest, gdy możesz umieścić baner na własnym terenie. Wtedy koszt wynajmu powierzchni reklamowej Cię nie dotyczy. Jeśli to przekracza Twoje możliwości, możesz poszukać partnerów biznesowych na dodatkowe usługi, którzy oferują wsparcie reklamowe. Jeśli wprowadzisz do swojego biura zwrot podatku i zasiłki z zagranicy, np. z firmą CUF Sp. z o.o., i zaczniesz pozyskiwać klientów na te usługi, będziesz mógł skorzystać z bezpłatnego wsparcia marketingowego.

Warsztaty i szkolenia

Organizuj darmowe lub płatne warsztaty i szkolenia z zakresu księgowości, podatków i zarządzania finansami. To doskonała okazja do budowania relacji z klientami oraz promowania swojego biura rachunkowego jako eksperta.

Programy lojalnościowe dla Twoich klientów

Wprowadź programy lojalnościowe, w ramach których klienci mogą otrzymać dodatkowe korzyści za stałe korzystanie z usług Twojego biura rachunkowego, np. rabaty, darmowe konsultacje czy usługi dodatkowe.

Networking

Aktywnie uczestnicz w wydarzeniach branżowych, konferencjach i spotkaniach networkingowych. Poznawanie innych profesjonalistów może przyczynić się do zdobycia nowych klientów i nawiązania wartościowych relacji biznesowych.

Świadczenie wysokiej jakości usług

Wreszcie, pamiętaj, że kluczem do pozyskiwania i utrzymywania klientów jest świadczenie wysokiej jakości usług. Zapewnij profesjonalną obsługę klienta, dostosuj się do ich potrzeb i dbaj o ich finansowy dobrobyt. Zapewniaj im kompleksową obsługę np. rozliczenia w Polsce i za granicą. Zadowoleni klienci będą chętnie polecać Twoje biuro rachunkowe innym.

Szukasz wiarygodnego partnera biznesowego? Skontaktuj się z nami. Od 20 lat rozliczamy Polaków pracujących za granicą, współpracujemy z ponad 250 firmami w całej Polsce.

 

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci? + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci?” poprowadzi Radosław Kowalski, doradca podatkowy i doświadczony szkoleniowiec. Ekspert przeprowadzi uczestników przez proces windykacji w biurze rachunkowym, wskaże, jak ograniczyć ryzyko związane z nieterminowymi płatnościami oraz omówi skuteczne strategie dochodzenia należności. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma imienny certyfikat, roczny dostęp do retransmisji wydarzenia oraz materiały dodatkowe.

Etyka w zawodzie księgowego. Dlaczego jest taka ważna?

Etyka w zawodzie księgowego, to nie tylko zestaw zasad do przestrzegania, ale także fundament, na którym opiera się zaufanie i profesjonalizm całej branży. Księgowi, którzy działają etycznie, nie tylko chronią interesy swoich klientów, ale także przyczyniają się do stabilności i przejrzystości systemu finansowego jako całości.

Za brak wdrożenia KSeF odpowie przedsiębiorca a nie księgowy. A ponad 65% MŚP w Polsce nawet nie wie o co chodzi

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na zlecenie SaldeoSMART wynika, że tylko 34% przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce wie o nowych obowiązkach, jakie będą nałożone na biznes. Wiele firm może wychodzić z założenia, że wdrożeniem systemu zajmą się ich biura rachunkowe. Tymczasem księgowi mówią jasno: za zgodność faktur z KSeF odpowiadać będą przedsiębiorcy, nie ich doradcy.

Jakich wartości dodanych często nie doceniają klienci biur rachunkowych?

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie każda minuta ma znaczenie, biura rachunkowe oferują swoim klientom znacznie więcej niż tylko tradycyjne usługi księgowe. Niestety, wielu przedsiębiorców nie jest świadomych wszystkich wartości dodanych oferowanych przez Biura, szczególnie tych niemierzalnych jak doświadczenie, odpowiedzialność czy zaufanie. Wartości, które mogą znacznie ułatwić życie i przyspieszyć rozwój ich firm. Wartości, które potrafią przekształcić codzienną rutynę firmy w coś znacznie bardziej komfortowego i efektywnego, W tym artykule przyjrzymy się temu, o czym często nie wiedzą i czego najczęściej nie doceniają klienci biur rachunkowych.

REKLAMA

Jak wybrać najlepsze biuro rachunkowe dla swojego biznesu? 10 czynności do wykonania

Wybór odpowiedniego biura rachunkowego to jedno z najważniejszych zadań dla każdego przedsiębiorcy. W końcu dobra księgowość to nie tylko porządek w dokumentach, ale także bezpieczeństwo finansowe i możliwość efektywnego planowania przyszłości.

Nowy INFORLEX, czyli fachowa wiedza i nowoczesna funkcjonalność

INFOR prezentuje najnowszą odsłonę INFORLEX, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Autorzy postawili na nowoczesny design, intuicyjną obsługę i pomocne dla użytkowników funkcjonalności.

AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

REKLAMA

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

REKLAMA