REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura rachunkowe nie chcą testować KSeF-u

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
KSeF 2024
KSeF 2024

REKLAMA

REKLAMA

Zero faktur przesłanych do Krajowego Systemu eFaktur, dwanaście wprowadzonych tokenów – to efekty kilku tygodni testowania KSeF. Księgowi przyznają, że nie mają czasu na to, by zapoznawać się z nowym rozwiązaniem Ministerstwa Finansów.

KSeF - integracja

KSeF został zintegrowany z SaldeoSMART na początku czerwca. Producent platformy od razu udostępnił nową funkcjonalność wszystkim swoim klientom, w tym 3000 biur rachunkowych. Wyniki po miesiącu użytkowania integracji: 0 faktur przesłanych do KSeF, 12 tokenów KSeF wprowadzonych do SaldeoSMART przez klientów biur, 10 tokenów dodanych przez biura rachunkowe.

REKLAMA

Autopromocja

- Udostępniliśmy naszym użytkownikom możliwość przesyłania faktur do KSeF, bo chcieliśmy dostać informację zwrotną dotyczącą tej funkcjonalności. Zależy nam na tym, aby spełniała ona wszelkie oczekiwania biur rachunkowych i księgowych. Na razie niewiele firm skorzystało z możliwości wystawienia faktury ustrukturyzowanej w oparciu o KSeF. Zapytaliśmy księgowych, co ich powstrzymuje. Odpowiedź jest prozaiczna – za dużo obowiązków, za mało czasu – mówi Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE IT, producenta platformy SaldeoSMART.

KSeF a biuro rachunkowe

Biura rachunkowe przyznają, że obecnie nie mogą pozwolić sobie na zapoznawanie się z KSeF-em, tym bardziej że wciąż nie jest znany ostateczny termin wejścia w życie obowiązku korzystania z tego rozwiązania. Rada Unii Europejskiej zgodziła się, by nastąpiło to 1 stycznia 2024 roku. W branży jednak mówi się, że ten termin może zostać przesunięty.

„Dopóki KSeF nie będzie obowiązkowy, w ogóle nie będziemy informować naszych klientów o możliwości przesyłania faktur do tego systemu”, tłumaczą właściciele biur rachunkowych.

- Chciałabym przetestować nową funkcjonalność, ale przyznaję, że po prostu nie mamy na to czasu. Dopiero ogarnęliśmy zmiany, które na początku roku przyniósł Polski Ład, a już spadły na nas modyfikacje systemu podatkowego i nowe przepisy obowiązujące od lipca. W takich warunkach trudno zapoznawać się z tematami, które nie zostaną wprowadzone jeszcze przez wiele miesięcy – mówi Kamila Cieszkowska, współwłaściciel, główna księgowa w Biuro Rachunkowe Podatnik P&K Cieszkowscy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krajowy System eFaktur

Producenci rozwiązań IT oraz eksperci rynkowi zachęcają jednak do tego, by jak najszybciej sprawdzić, jak działa Krajowy System eFaktur i przygotować się do korzystania z niego, zanim stanie się to obowiązkowe.

- Korzystanie z nowych funkcjonalności nie tylko sprawi, że księgowi będą w pełni gotowi do zmian 1 stycznia 2024 r., ale też pomoże dostosować rozwiązania do ich potrzeb. Bo teraz, gdy jeszcze mamy na to czas, możemy bez pośpiechu wprowadzać konieczne modyfikacje i ulepszenia, dzięki którym praca księgowych, w tym praca z KSeF, będzie łatwiejsza i przyjemniejsza. Do tego potrzebny jest nam jednak feedback od naszych użytkowników – mówi Edyta Wojtas.

Biura rachunkowe mogą też korzystać z materiałów edukacyjnych przygotowanych dla nich przez producentów systemów IT zintegrowanych z KSeF. Użytkownicy mają do dyspozycji między innymi obszerny ebook, webinary, artykuły, prezentacje, które pomogą im zrozumieć, na czym polegają nowe przepisy, i wyjaśnią, jak wystawić fakturę ustrukturyzowaną krok po kroku.

KSeF - korzyści dla biur rachunkowych

- Warto pamiętać o tym, że KSeF to nie jest zło konieczne, a konkretne korzyści dla biur rachunkowych i podatników. To szansa przeniesienia księgowości w XXI wiek, pozbycia się stosów papierowych dokumentów, segregatorów zalegających na półkach. To także szybszy zwrot VAT i większe bezpieczeństwo płatności. Im szybciej księgowi przekonają się do wystawiania faktur w KSeF, tym szybciej skorzystają z tych możliwości – podsumowuje Edyta Wojtas.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

REKLAMA

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

REKLAMA