REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura rachunkowe nie chcą testować KSeF-u

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
KSeF 2024
KSeF 2024

REKLAMA

REKLAMA

Zero faktur przesłanych do Krajowego Systemu eFaktur, dwanaście wprowadzonych tokenów – to efekty kilku tygodni testowania KSeF. Księgowi przyznają, że nie mają czasu na to, by zapoznawać się z nowym rozwiązaniem Ministerstwa Finansów.

KSeF - integracja

KSeF został zintegrowany z SaldeoSMART na początku czerwca. Producent platformy od razu udostępnił nową funkcjonalność wszystkim swoim klientom, w tym 3000 biur rachunkowych. Wyniki po miesiącu użytkowania integracji: 0 faktur przesłanych do KSeF, 12 tokenów KSeF wprowadzonych do SaldeoSMART przez klientów biur, 10 tokenów dodanych przez biura rachunkowe.

REKLAMA

- Udostępniliśmy naszym użytkownikom możliwość przesyłania faktur do KSeF, bo chcieliśmy dostać informację zwrotną dotyczącą tej funkcjonalności. Zależy nam na tym, aby spełniała ona wszelkie oczekiwania biur rachunkowych i księgowych. Na razie niewiele firm skorzystało z możliwości wystawienia faktury ustrukturyzowanej w oparciu o KSeF. Zapytaliśmy księgowych, co ich powstrzymuje. Odpowiedź jest prozaiczna – za dużo obowiązków, za mało czasu – mówi Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainSHARE IT, producenta platformy SaldeoSMART.

KSeF a biuro rachunkowe

Biura rachunkowe przyznają, że obecnie nie mogą pozwolić sobie na zapoznawanie się z KSeF-em, tym bardziej że wciąż nie jest znany ostateczny termin wejścia w życie obowiązku korzystania z tego rozwiązania. Rada Unii Europejskiej zgodziła się, by nastąpiło to 1 stycznia 2024 roku. W branży jednak mówi się, że ten termin może zostać przesunięty.

„Dopóki KSeF nie będzie obowiązkowy, w ogóle nie będziemy informować naszych klientów o możliwości przesyłania faktur do tego systemu”, tłumaczą właściciele biur rachunkowych.

- Chciałabym przetestować nową funkcjonalność, ale przyznaję, że po prostu nie mamy na to czasu. Dopiero ogarnęliśmy zmiany, które na początku roku przyniósł Polski Ład, a już spadły na nas modyfikacje systemu podatkowego i nowe przepisy obowiązujące od lipca. W takich warunkach trudno zapoznawać się z tematami, które nie zostaną wprowadzone jeszcze przez wiele miesięcy – mówi Kamila Cieszkowska, współwłaściciel, główna księgowa w Biuro Rachunkowe Podatnik P&K Cieszkowscy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Krajowy System eFaktur

Producenci rozwiązań IT oraz eksperci rynkowi zachęcają jednak do tego, by jak najszybciej sprawdzić, jak działa Krajowy System eFaktur i przygotować się do korzystania z niego, zanim stanie się to obowiązkowe.

- Korzystanie z nowych funkcjonalności nie tylko sprawi, że księgowi będą w pełni gotowi do zmian 1 stycznia 2024 r., ale też pomoże dostosować rozwiązania do ich potrzeb. Bo teraz, gdy jeszcze mamy na to czas, możemy bez pośpiechu wprowadzać konieczne modyfikacje i ulepszenia, dzięki którym praca księgowych, w tym praca z KSeF, będzie łatwiejsza i przyjemniejsza. Do tego potrzebny jest nam jednak feedback od naszych użytkowników – mówi Edyta Wojtas.

Biura rachunkowe mogą też korzystać z materiałów edukacyjnych przygotowanych dla nich przez producentów systemów IT zintegrowanych z KSeF. Użytkownicy mają do dyspozycji między innymi obszerny ebook, webinary, artykuły, prezentacje, które pomogą im zrozumieć, na czym polegają nowe przepisy, i wyjaśnią, jak wystawić fakturę ustrukturyzowaną krok po kroku.

KSeF - korzyści dla biur rachunkowych

- Warto pamiętać o tym, że KSeF to nie jest zło konieczne, a konkretne korzyści dla biur rachunkowych i podatników. To szansa przeniesienia księgowości w XXI wiek, pozbycia się stosów papierowych dokumentów, segregatorów zalegających na półkach. To także szybszy zwrot VAT i większe bezpieczeństwo płatności. Im szybciej księgowi przekonają się do wystawiania faktur w KSeF, tym szybciej skorzystają z tych możliwości – podsumowuje Edyta Wojtas.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

REKLAMA

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA