REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kongres MKBR w Targach Kielce – udane spotkanie nowoczesnych biur rachunkowych i księgowych

Biura rachunkowe - Kongres MKBR w Targach Kielce
Biura rachunkowe - Kongres MKBR w Targach Kielce

REKLAMA

REKLAMA

Ponad 300 uczestników wzięło udział w II Międzynarodowym Kongresie Biur Rachunkowych, który trwał od 26 do 27 października w Centrum Kongresowym Targów Kielce. Księgowi wysłuchali ponad 20 wykładów i wzięli udział w 10 różnych warsztatach. To jedyne wydarzenie w Polsce, które daje możliwość rozwoju biurom rachunkowym, a ich właścicielom poznanie narzędzi do wzmacniania biznesu.

Biura rachunkowe. Kongres MKBR w Targach Kielce

Motywem przewodnim tegorocznego kongresu były… emocje! - Choć może księgowi nie są postrzegani, jako ekspresywni pracownicy, to przecież emocje towarzyszą nam na każdym biznesowym kroku – powiedziała Monika Szydłowska, menadżer MKBR. – I właśnie na tych różnych emocjach skupialiśmy się w tym roku.

REKLAMA

Były więc rozmowy o trudnościach przedsiębiorców w obliczu zmian zewnętrznych: nowelizacjach ustaw podatkowych, zwrocie w zachowaniach etycznych, ale także modyfikacjach cyfrowych. - Jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej, która ogarnęła również biura rachunkowe. A jakie emocje towarzyszom księgowym będącym w samym centrum tych zmian?- zastanawiała się podczas otwarcia kongresu Wiceprezes Zarządu Targów Kielce, Bożena Staniak.

Odpowiedzi szukało także 40 panelistów: specjalistów podatkowych, księgowych, finansowych, technologicznych, ale także psychologów czy trenerów osobowości.

Goście Wiktora Doktóra, moderatora kongresu, odpowiadali na pytania o problemach finansowych czy ekonomicznych przedsiębiorców, starali się znaleźć odpowiedzi kiedy i dlaczego podjąć decyzje o sprzedaży lub pozyskaniu inwestora.

Pierwszy dzień MKBR to także warsztaty. Dziesięciu specjalistów wspierało uczestników, poszerzając ich wiedzą min. z zakresu  comiesięcznych rozliczeń w praktyce księgowej, dokumentów elektronicznych, zwiększenia dochodów, marketingu i sprzedaży, AML i emocji w biznesie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uroczysty bankiet, który zwieńczył pierwszy dzień wydarzenia, był idealnym czasem na dokończenie rozmów w bardziej kuluarowej odsłonie.

Drugi dzień Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych był poświęcony głównie robotyzacji. Pandemia przyspieszyła procesy cyfryzacji procesów, ale wpłynęła także na pracę księgowych, którzy pracowali z domów na zasadach home-office. Prelegenci rozmawiali także o sztucznej inteligencji, wykorzystywanej podczas pracy księgowych, zmianie sposobów komunikacji z klientem czy pozyskiwania nowych zleceń za pomocą social mediów. Dużym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja „Osobno czy w grupie” dotycząca współpracy biur z podmiotami konsolidującymi ten sektor.

A co o MKBR mówią sami uczestnicy?

- Przeglądając program kongresu zainteresowało mnie nowe technologie: możliwość digitalizacji dokumentów, robotyzacja procesów – podkreśliła Ewelina Włodarczyk, właścicielka kancelarii podatkowej Prospect. Nowe technologie były także ważnym punktem dla Piotra Biela – Cyfryzacja mocno wkracza do branży księgowej. Dodatkowo jestem zainteresowany tematem OSBR – podkreślił właściciel biura.

Z kolei Ewelina Rychlik z firmy Fakturownia podkreśliła znaczenie kongresu dla wystawców – Mamy na celu odpowiadanie na potrzeby naszych klientów, a nie ma lepszego miejsca, aby to zrobić!

Kongres MKBR w Targach Kielce
Kongres MKBR w Targach Kielce
Kongres MKBR w Targach Kielce
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

REKLAMA

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA