REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Humor biur rachunkowych - zabawne historie z życia księgowych

Humor biur rachunkowych - zabawne historie z życia księgowych
Humor biur rachunkowych - zabawne historie z życia księgowych

REKLAMA

REKLAMA

Dzień Księgowego 2023. W zawodzie księgowego, oprócz wymagających skupienia i wytężonej pracy chwil, bardzo często zdarzają się też sytuacje zaskakujące i komiczne, które przez długi czas wywołują uśmiech na twarzy. Poczytajcie.

Z okazji przypadającego 9 Firma CashDirector S.A. zebrała zabawne historie z życia pracowników biur rachunkowych zrzeszonych w OSCBR (Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych) i udowadnia, że wbrew licznym stereotypom praca ta wcale nie musi być nudna.

REKLAMA

Komfortowe szkolenia

Pewna osoba nabyła 10 leżaków ogrodowych. Kiedy księgowa uznała, że nie widzi związku z uzyskaniem przychodu w działalności i nie może ich zaksięgować w kosztach, klient wytłumaczył, że leżaki nie będą używane przez niego prywatnie. Będzie bowiem prowadził szkolenia, a jego słuchacze będą słuchać go wylegując się na leżakach.

Wydatki prywatne?

Petent bardzo upierał się na ujęcie w kosztach skarpet i bielizny, na co otrzymał informację zwrotną, że jest to wydatek prywatny. Stwierdził więc, że przecież pracuje mając na sobie te ubrania i może wysłać zdjęcie na potwierdzenie swoich słów.

Koci jogging

Jeden z klientów kupił nową kasę fiskalną. Chciał ją wypróbować i zaczął naciskać przyciski. Była to jednak kasa typu online, więc dane od razu szły do Ministerstwa. Aby to wyprostować, klient postanowił zrobić ewidencję pomyłek, których uzasadnieniem był… biegający po kasie kot.

A może frytki do tego?

Klient opowiadał, że od 3 miesięcy robi znajomemu ze swojego prywatnego konta bankowego przelew zatytułowany "za frytki" na kwotę 2500 PLN. Następnego dnia po otrzymaniu przelewu odbiorca, który ma taką samą firmę, robi przelew ze swojego konta firmowego na jego konto prywatne tytułem "za pierogi", na identyczną kwotę. Tak wychodzą na 0 zł w skali miesiąca. Nurtującym go pytaniem było to, czy pomijając bezsensowność tego działania, wiąże się z nim konieczność jakiegoś rozliczania lub zgłaszania do Urzędu Skarbowego takich przelewów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gorzkie żale

Któregoś razu klient musiał złożyć czynny żal w Urzędzie Skarbowym. Został więc poproszony o to, aby potwierdził to jeszcze u swojego księgowego. Klient w odpowiedzi wysłał maila z informacją: “gorzki żal złożony”.

Seria niecodziennych pytań

Pracownicy biur zaznaczają, że mimo upływu lat i ciągłego edukowania właścicieli firm w zakresie rozliczania podatków, wciąż pojawiają się pytania do kiedy składa się rozliczenie kwartalne lub roczne oraz czy konieczne jest płacenie podatku dochodowego.

Jedna z klientek biura rachunkowego, będąc na ryczałcie spytała, czy może rozliczyć w działalności koszty paliwa i czy faktycznie musi jeździć tym samochodem, gdyż nie posiada nawet prawa jazdy.

Pewien Pan zapytał z kolei co oznacza termin „Mały podatnik” i zaznaczył, że sam ma już „troszkę brzuszka” i może się nie kwalifikować.

Inna osoba, po 1,5 roku prowadzenia działalności dostała pismo z US, z którego dowiedziała się, że kwoty podatku do zapłaty miała zapłacić ona, a nie Urząd jej.

Jeden z klientów zapytał, w jaki sposób może obniżyć swoje podatki na zasadach ogólnych. Księgowa doradziła wszystkie możliwości, a następnie żartobliwie powiedziała, że gdyby miał bezrobotną małżonkę, to mogliby się rozliczyć wspólnie i miałby dodatkowe X zł limitu na 18% wówczas podatek. Klient odpowiedział, że wolałby zapłacić 50% podatek, niż rozliczać się wspólnie z żoną.

Z kolei inny klient notorycznie dzwonił gdzieś podczas zakupów w sklepie, gdy w momencie wystawiania faktury trzeba było podać NIP i nieustannie prosił, żeby mu go przypomnieć.

Nietypowe błędy

Śmieszne wpadki zdarzają się nie tylko klientom biur – również sami księgowi mają ich trochę na swoim koncie. Wszyscy jesteśmy przecież tylko ludźmi. Co przydarzyło się ankietowanym? Pewna księgowa tak stresowała się przed pierwszą rozmową telefoniczną z nowym kontrahentem, że zamiast numeru telefonu próbowała kilkukrotnie dodzwonić się na… jego numer NIP!

Inna osoba z biura rachunkowego miała w pracy koleżankę oraz klientkę o tym samym imieniu – Alicja. Na dodatek obie Panie miały bardzo podobne nazwiska. Od czasu do czasu zamiast do koleżanki, przez pomyłkę podsyłała jakieś ciekawostki do klientki, a gdy się zorientowała i zaczęła ją przepraszać, ta poprosiła, żeby nie przestawała, bo dowiedziała się już wielu ciekawych rzeczy. Szczególnie wdzięczna była za polecenie... kilku filmów i seriali.

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

REKLAMA

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA