REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Postanowienia noworoczne 2024. Co drugi Polak porzuca je przed 1 kwietnia, ale reklamy w Internecie wciąż mu je przypominają

Typem reklam, który wywołuje najwięcej negatywnych odczuć po porzuceniu realizacji postanowienia noworocznego, są reklamy dotyczące odchudzania
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Połowa Polek i Polaków podjęła postanowienia noworoczne 2024, ale połowa z tej połowy zrezygnuje z nich w ciągu trzech miesięcy. Nie będą mogli jednak tak łatwo o nich zapomnieć, bo reklamy w Google wciąż będą ich zachęcać do fitness, diety albo suplementów.

Właśnie porzuciłeś postanowienia noworoczne, ale wciąż widzisz reklamy siłowni, suplementów diety i fit cateringów? Narzędzie Google pozwala je ograniczyć.

REKLAMA

Postanowienia noworoczne: dlaczego je porzucamy

Z badań zlecanych przez Google wynika, że 49% Polek i Polaków porzuca postanowienia noworoczne w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku. Mimo to aż 79% z nich nadal zauważa reklamy związane z tymi postanowieniami nawet po ich porzuceniu, szczególnie w tematyce odchudzania (25%), witamin i suplementów (24%), siłowni i fitnessu (17%). W jaki sposób możemy szybko ograniczyć te treści, by nie wywoływały niepotrzebnych wyrzutów sumienia i negatywnych emocji? 

Według badania „Wpływ reklam na postanowienia noworoczne w opinii Polaków” przeprowadzonego przez CBM Indicator na zlecenie Google w styczniu 2024 roku , postanowienia noworoczne na ten rok podjęła około połowa Polek i Polaków (48%). Dotyczą one najczęściej dbania o zdrowie (44%), aktywności fizycznej (44%), rozwoju osobistego i hobby (21%). 20% badanych wskazało przejście na dietę jako swój główny cel. 

Postanowienia noworoczne 2024

Postanowienia noworoczne 2024

 

Materiały prasowe

W styczniu z łatwością podejmujemy się nowych wyzwań na nadchodzące dwanaście miesięcy, jednak równie łatwo porzucamy je, gdy nie starcza nam silnej woli (61% odpowiedzi) lub czasu (32% wskazań).

Wpływ na trudność w wytrwaniu w swoich celach, jako czynnik zewnętrzny, mogą mieć także reklamy – łącznie reklamy w Internecie (23%), telewizji, radiu i prasie drukowanej (22%) uzyskały 45% wszystkich wskazań respondentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Liczba wytrwałych topnieje z miesiąca na miesiąc

Łącznie 49% Polek i Polaków porzuca realizację postanowień w ciągu 3 pierwszych miesięcy roku i tylko nielicznym (10% respondentów) udaje się wytrwać aż do końca roku. 

Porzuceniu postanowień noworocznych towarzyszą najczęściej emocje takie jak: obojętność (prawie 30% wskazań), smutek (25% wskazań) czy rozczarowanie (12% wskazań). Tymczasem aż 79% Polek i Polaków po rezygnacji z realizacji postanowień noworocznych obserwuje w Internecie reklamy z nimi związane. Zaledwie 21% respondentów utrzymuje, że w ogóle nie widywała takich reklam. 

Typem reklam, który wywołuje najwięcej negatywnych odczuć po porzuceniu realizacji postanowienia noworocznego, są reklamy dotyczące odchudzania (25% wskazań). Na drugim miejscu są reklamy dotyczące witamin i suplementów (24% wskazań), zaś na trzecim te związane z siłownią/fitnessem (17%). Wiąże się to najprawdopodobniej z wrażliwą materią tych postanowień oraz tym, że wytrwanie w nich stanowi spore wyzwanie. 

Nie wszyscy użytkownicy zdają sobie sprawę, że mogą kontrolować reklamy, które widzą w Internecie.

Jest sposób na ograniczenie niechcianych reklam?

Jak wyjaśnia Rafał Kudriawcew, Industry Head, Google, użytkownicy i użytkowniczki chcą dokładnie wiedzieć, w jaki sposób ich dane są gromadzone i do czego mogą być wykorzystywane.

– Wiemy też, że wolą trafiać w internecie na treści i reklamy odpowiednio sprofilowane i dostosowane do ich zainteresowań. Odpowiedzią na obie te potrzeby jest samodzielny wybór i kontrola nad tematami reklam, które widzimy w systemie Google poprzez narzędzie Moje centrum reklam – mówi Rafał Kudriawcew.

Tłumaczy on, że oprócz możliwości wyboru tematów reklam dla nas interesujących, możemy tam zablokować te o kontrowersyjnym charakterze, jak odchudzanie, a także sprawdzić informacje używane do personalizacji reklam.

– Jeśli przez ostatnie miesiące szukaliśmy odpowiednich dla nas lub nowych diet, jadłospisów czy siłowni w pobliżu, także po porzuceniu postanowienia możemy napotkać reklamy z tym związane. Aby pozbyć się tych treści i zapomnieć o niespełnionych postanowieniach, wystarczy ograniczyć ten temat wrażliwy w Moim centrum reklam – dodaje Rafał Kudriawcew.

Aby ograniczyć reklamy związane z tematami dla nas wrażliwymi, wystarczy skorzystać z narzędzia Moje Centrum Reklam i kliknąć w zakładce Wrażliwe na wybrane przez nas kategorie. Jeżeli po porzuceniu postanowień noworocznych nie chcemy więcej widzieć reklam prezentujących diety, odchudzanie, oferty siłowni, trenerów personalnych czy fit cateringów, wystarczy wybrać temat Odchudzanie.
Podobnie możemy zrezygnować z reklam związanych z Randkami, a także Ciążą i rodzicielstwem. 

Jakie reklamy w Internecie akceptujemy, a jakich nie

W ramach badania Google sprawdził także, jakie reklamy oglądamy w Internecie najchętniej, a jakie chcielibyśmy ograniczyć. 

Przeważająca większość respondentów odpowiedziała, że nie chcieliby oglądać w Internecie reklam związanych z witaminami i suplementami (38%). Kolejnymi typami reklam, których respondenci nie chcieliby oglądać w internecie, są te o tematyce odchudzania (18%).

Reklamy w Internecie

Reklamy w Internecie

 

Materiały prasowe

Na drugim biegunie, czyli wśród najchętniej oglądanych reklam, są te dotyczące sportu i turystyki (26%), muzyki i dźwięku (13% wskazania) oraz telefonów komórkowych i akcesoriów (10% wskazań). 

Dokładnie taki dobór tematyki oglądanych reklam także dostępny jest w ramach narzędzia Moje centrum reklam, tym razem w zakładce Tematy. Możemy tam zadecydować, jakie reklamy chcemy widzieć w systemie reklamowym Google: w wyszukiwarce, na YouTube czy w karcie Discover.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy INFORLEX, czyli fachowa wiedza i nowoczesna funkcjonalność

INFOR prezentuje najnowszą odsłonę INFORLEX, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Autorzy postawili na nowoczesny design, intuicyjną obsługę i pomocne dla użytkowników funkcjonalności.

AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

REKLAMA

Szybka ścieżka do tytułu CGMA. Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ - jedyne w Polsce z akredytacją AICPA & CIMA

Studia MBA na Wydziale Zarządzania UŁ od lipca 2024 roku zyskują nową, prestiżową międzynarodową akredytację z zakresu biznesu, rachunkowości i finansów. Program studiów MBA jako pierwszy w Polsce został uznany za zgodny z wymaganiami AICPA & CIMA światowego lidera w dziedzinie rachunkowości publicznej i zarządczej. Są to pierwsze studia MBA w Polsce, które uzyskały tę akredytację. 

Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

REKLAMA

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

REKLAMA