REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pieniądze dla firm – czy musi być tak drogo?

  • Artykuł sponsorowany
Tomasz Rodak
Tomasz Rodak
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Każdy dyrektor finansowy, księgowa, czy właściciel firmy stara się optymalizować koszty obsługi finansowania działalności firmy. Chodzi nie tylko o sam koszt kapitału, a więc cenę kredytu, leasingu, czy faktoringu, ale także o pracę, którą należy wykonać, aby uzyskać finansowanie i je obsłużyć. W wielu przypadkach uzyskanie środków wiąże się z dużym nakładem tak nielubianej „papierkowej roboty”. Podpowiadamy, co można zautomatyzować, żeby odciążyć pracowników księgowości.

W przypadku firm sprzedających z odroczonym terminem płatności, korzystną formą finansowania zewnętrznego jest faktoring. Decydując się na to rozwiązanie, firma nie musi czekać na gotówkę do terminu płatności wskazanego na fakturze, czy nawet dłużej, bo klienci często spóźniają się z zapłatą. Pieniądze z faktoringu dostępne są także dla firm działających na rynku od niedawna lub znajdujących się przejściowo w trudnej sytuacji finansowej i nie mających zabezpieczeń wymaganych na przykład przez banki. Faktoringiem mogą się również finansować firmy, które współpracują z setkami różnych kontrahentów, często ich zmieniają, a miesięcznie wystawiają ponad tysiąc faktur.

REKLAMA

Jak to działa?

Wyobraźmy sobie rozwijająca się firmę, która niemal co tydzień podpisuje kilkadziesiąt umów z nowymi odbiorcami i wystawia tysiące faktur, często na stosunkowo niskie kwoty (kilkaset złotych). Taka firma do niedawna miała problem z uzyskaniem finansowania w formie tradycyjnego faktoringu. Przede wszystkim, zgłaszanie faktur było bardzo pracochłonne, wymagało skanowania poszczególnych dokumentów i wysyłania ich do faktora. A i tak można było uzyskać finansowanie jedynie faktur wystawionych największym kontrahentom, nie zaś wszystkim. Sytuacja zmieniła się wraz z wprowadzeniem na rynek nowego rozwiązania Bibby Financial Services: faktoringu masowego. Dzięki temu z faktoringu mogą korzystać firmy, które mają setki odbiorców i wystawiają tysiące faktur.

magazyn

magazyn

fot. materiały prasowe

Bibby Financial Services to niezależna firma faktoringowa działająca na polskim rynku od 20 lat. Faktoring masowy od Bibby Financial Services opiera się na automatycznej analizie i obsłudze dużej ilości danych. I to całkowicie bezdokumentowo! Koniec z „papierkową robotą”!

Firma przekazuje swoje faktury przy pomocy jednego pliku, wygenerowanego z systemu księgowego, wprost do faktora. Nie są potrzebne kopie faktur ani dokumenty WZ. Zautomatyzowany został również proces zawiadamiania o cesji wierzytelności na rzecz firmy faktoringowej. Nie trzeba już tworzyć stanowiska tylko do obsługi relacji z faktorem. To, co kiedyś zajmowało całe dnie pracy, teraz dzieje się w ciągu 2-3 godzin, raz na tydzień. To wielka oszczędność czasu i pieniędzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koło zamachowe rozwoju

W powszechnej opinii faktoring jest narzędziem zabezpieczającym płynność, a większość firm korzysta z niego, kiedy inne formy finansowania kapitału obrotowego okazują się trudnodostępne.

 - Obserwując od lat przedsiębiorców z różnych branż, zauważamy, że faktoring sprawdza się również w finansowaniu rozwoju. Jest zatem dobrym rozwiązaniem dla firm, które planują inwestycje, bo dzięki niemu zatory płatnicze nie zniweczą ich działań – wyjaśnia Tomasz Rodak, dyrektor sprzedaży w firmie faktoringowej Bibby Financial Services.

Dzięki gotówce uzyskanej z faktoringu, firma może wygrać walkę konkurencyjną udzielając nowym klientom dłuższych terminów płatności lub wynegocjować u dostawców lepsze warunki. Zaliczki faktoringowe są przewidywalne (w odróżnieniu od wielu kontrahentów) i pozwalają zaplanować wszelkie inwestycje.

magazyn

magazyn

fot. materiały prasowe

Faktoring w firmie, która ma setki odbiorców

 - Jeden z naszych klientów, firma z branży spedycyjnej, w ciągu półtora roku korzystania z faktoringu urosła pięciokrotnie – obecnie wypłacamy finansowanie 10 razy większe niż na początku współpracy. Dlaczego? Bo w tym czasie firma zwiększyła sprzedaż i liczbę odbiorców zgłaszanych do faktoringu. Tak duże wzrosty były możliwe dzięki faktoringowi masowemu, który pozwala finansować tysiące faktur i setki odbiorców miesięcznie – mówi Tomasz Rodak z Bibby Financial Services.

Co daje automatyzacja pracy w księgowości?

Automatyzacja pracy to czysta oszczędność: czasu pracowników (którzy dzięki temu mogą robić inne, ważniejsze rzeczy) i pieniędzy (bo nie trzeba zatrudniać więcej osób). Jeśli automatyzacja obejmuje tzw. „papierkową robotę”, której nikt nie lubi, dodatkowo przyczynia się do poprawy nastrojów w zespole księgowym. Mniej frustracji i wyzwania ciekawsze niż skanowanie faktur, to bardziej zmotywowani pracownicy. Dlatego automatyzacja w faktoringu przyczynia się do obniżenia kosztów obsługi finansowania.

Czy zatem obsługa finansowania musi być tak droga? Nie! Pod warunkiem, że firma korzysta z faktoringu masowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakładanie firmy. Kiedy warto skorzystać z pomocy księgowego?

Codziennie w Polsce powstaje około 1000 nowych firm, a wielu początkujących przedsiębiorców wybiera jako formę prawną jednoosobową działalność gospodarczą. Rejestracja takiej firmy wymaga przesłania wniosku elektronicznego do CEIDG, jednak już na tym etapie mogą pojawić się liczne wątpliwości, dotyczące na przykład wyboru odpowiedniego kodu PKD czy formy opodatkowania. Czasem trudno je rozstrzygnąć bez pomocy eksperta księgowego.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych: Eksperci i Innowacje w Targach Kielce

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży księgowej i finansowej już 22 i 23 września w Targach Kielce! Kongres organizowany pod patronatem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce gromadzi wybitnych ekspertów i liderów rynku, oferując niepowtarzalną okazję do wymiany doświadczeń, zdobywania wiedzy oraz nawiązywania cennych kontaktów biznesowych.

Bezpłatne webinarium: USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych

USTAWA AML a obowiązki biur rachunkowych. ZAPRASZAMY na BEZPŁATNE WEBINARIUM 13.06.2024; godzina: 11:00.

Comarch Apfino zautomatyzował procesy AML oszczędzając czas biurom rachunkowym

Biura rachunkowe muszą sprostać ważnym obowiązkom związanym z regulacjami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. AML). Na infor.pl można znaleźć poświęconą temu sekcję edukacyjną z testem, który pomoże sprawdzić wiedzę. Partnerem akcji jest Apfino.pl proponująca rozwiązanie AML dla biur rachunkowych.

REKLAMA

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Podziel się swoją opinią na temat raportowania AML

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu (w skrócie AML) nakłada na biura rachunkowe wiele obowiązków. Zapraszamy do udziału w sondzie i wypowiedzenie się na temat procedury AML z punktu widzenia pracownika lub właściciela biura rachunkowego.

Prowadzisz lub pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź, ile wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

REKLAMA

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

REKLAMA