REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak reklamować swój biznes? Zbiór prostych porad

Subskrybuj nas na Youtube
Reklama biznesu w kilku krokach: poradnik dla początkujących
Reklama biznesu w kilku krokach: poradnik dla początkujących

REKLAMA

REKLAMA

Prowadząc działania marketingowe koncentrujemy się na trzech filarach: akwizycja, retencja i reaktywacja. Większość działań, które planujemy zawierają się w wymienionych filarach i są podstawą dobrze działających biznesów.      

Jak zdobyć klienta? 

REKLAMA

Działania mające na celu zdobycie klientów są priorytetowymi dla większości biznesów on-line, a w szczególności start-upów. Jest to bardzo słuszna strategia, ponieważ żeby biznes zaczął działać musi mieć klientów. Do podstawowych działań akwizycyjnych należą: kampanie performance w Google lub innych sieciach, działania w social mediach, afiliacja i refer a friend, SEO, content marketing i w mniejszości mailing, sms lub kampanie display. Przeważająca część budżetów on-line to Google i social media.

Prowadząc działania w formie kampanii Facebook Ads, Google lub w sieciach reklamowych mieliśmy możliwość obserwować powtarzalny scenariusz, w którym: średnia cena pozyskania leada startuje od jakiegoś poziomu, dość szybko spada o nawet kilkadziesiąt %, a kiedy zaczynamy zwiększać budżet, myśląc, że „algorytmy już się nauczyły”, cena zaczyna rosnąć. Nie zauważyliśmy, aby w obrębie jednego rynku, wraz z powiększaniem budżetu udało się nam utrzymać tę samą cenę za pozyskanego leada - cena zawsze rosła. Oczywiście, możemy brać pod uwagę wiele czynników, które mogą mieć wpływ na taką sytuację. Jednak upraszczając przyjęliśmy pewien scenariusz: w pierwszej fazie faktycznie cena startuje z wyższego poziomu, ponieważ algorytmy zbierają dane i testują konwersje. W kolejnej fazie algorytmy zebrały odpowiednie ilości danych i są w stanie optymalizować kampanie. Kiedy mamy już poczucie, że cena się ustabilizowała zwiększamy budżet, aby zdobyć więcej klientów, wtedy okazuje się że „low-hanging fruit” się skończyły i trzeba płacić zdecydowanie więcej za każdego kolejnego leada.

Jest to dość naturalne zjawisko, że część odbiorców reaguje dość szybko na przekaz reklamowy i koszt ich zdobycia, czyli pozyskania potencjalnego klienta, jest niewielki. Kolejna grupa to osoby, które muszą zobaczyć ofertę kilka razy i dłużej się nad nią zastanowić - w tym wypadku koszt pozyskania zaczyna rosnąć. 

W jaki sposób osiągać lepsze ceny i zdobyć więcej klientów?  

REKLAMA

Z pewnością metod jest wiele, ja chcę zwrócić uwagę na jeden ważny aspekt, który bardzo często pomijany jest w działaniach marketingowych. Dzieje się tak z uwagi na to, że jest słabo mierzalny, stosunkowo kosztowny i obarczony dużym ryzykiem niepowodzenia lub nieosiągnięcia odpowiedniej skali. Jednocześnie, dobrze zrobiony i przeprowadzony, przynosi ponadprzeciętne wyniki i jak się okazuje, jest bardzo opłacalny dla naszych klientów. Chodzi o kampanię wizerunkową.

Biznesy, który zdecydowały się na przeprowadzanie działań wizerunkowych, budujących świadomość marki, osiągnęły zdecydowanie lepsze wyniki w akwizycji oraz w pozostałych filarach, niż te które takich działań nie prowadziły.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co się wydarzyło z akwizycją po rozpoczęciu działań wizerunkowych?

Średnia cena pozyskania klienta znacząco spadła, tym samym w podobnym budżecie mogliśmy zdobyć znacznie więcej nowych klientów. Dotychczasowe źródła klientów, które wydawały się już nie rokujące, ponownie zaczęły przynosić klientów.

Dzięki działaniom wizerunkowym zmienił się również udział poszczególnych dostawców i zwiększył się udział wejść bezpośrednich (direct)– czyli wejścia bezpośrednie na stronę z użyciem nazwy produktu lub usługi. Generalnie poprawiły się wskaźniki, jeżeli chodzi o uzyskiwaną średnią cenę za klienta oraz o samą ilość nowych klientów. Ponadto, formy niskokosztowe znacznie lepiej performowały. 

Dodatkowo, zaobserwowaliśmy, że klienci z kampanii wizerunkowej  cechowali się  znacznie wyższym poziomem zamożności oraz lojalności do oferowanych usług i produktów.

Wnioski jakie płyną z powyższej analizy w jasny sposób pokazują, że warto rozważyć prowadzenie działań, mających na celu podniesienia świadomości marki. Pomimo tego, że zazwyczaj są to działania słabo mierzalne i kosztowne, niemniej jednak jeżeli chcemy znacznie zwiększyć akwizycje, a także retencję i reaktywacje warto podjąć takie ryzyko planując kampanię marketingową dla swojego biznesu.

Podstawowe błędy przy akwizycji

             zbyt duży nacisk na optymalizację działań już w momencie startu, 

             zbyt duża wiara, że źródła klientów są niekończące się,

             brak odpowiedniej komunikacji i kreacji,

             nieodpowiednie narzędzia do mierzenia działań,

             koncentracja na jednym źródle pozyskiwania klientów.

 

Autor: Tomasz Szymański, Sygnisoft SA

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobiją miliony Polaków, nowym gigantycznym podatkiem? Ludzie będą w szoku. Ministerstwo finansów ujawnia plany rządu

Za dom wart pół miliona złotych trzeba będzie płacić rocznie 5 tysięcy złotych podatku? Jeśli jest wart milion, wychodzi 10 tysięcy. Brzmi upiornie. Czy fiskus każe nam się rozliczać nie z metrażu a wartości nieruchomości? Nad Polską zawisło widmo podatku katastralnego. Wprowadzenie do naszego kraju nowej daniny rekomendują Międzynarodowy Fundusz Walutowy i OECD. Jak wskazują organizacje, obecne opłaty, jakie ponoszą właściciele domów i mieszkań są… za niskie. Głos w tej sprawie zabiera resort finansów.

Matura 2025. Co będzie na maturze z polskiego? Polonistka wskazuje "pewniaki"

Co będzie na maturze z języka polskiego w tym roku? Egzaminatorka Anna Ryłek odpowiada, że "można się spodziewać wszystkiego". Dobrą wiadomością jest jednak to, że "wszystko" oznacza o wiele mniej niż jeszcze kilka lat temu. Wynika to z faktu, że znacznie została skrócona lista lektur.

Wyższa emerytura czy renta z ZUS w 2025 r. dzięki ERPO [co to, dla kogo i o co wnioskować?]

Emeryci i renciści mogą mieć wyższe świadczenia z ZUS, także w 2025 r. Prostym sposobem na to jest złożenie wniosku o ponowne obliczenie świadczenia emerytalno-rentowego, zatem złożenie do ZUSu wniosku ERPO. Oczywiście na każdy kwalifikuje się do takiej podwyżki. Analizujemy kto, kiedy i o co powinien wnioskować- bo opcji jest dużo.

Zasiłek pielęgnacyjny nadal dochodem w pomocy społecznej

Zgodnie z aktualnymi przepisami zasiłek pielęgnacyjny stanowi dochód, który MOPS uwzględnia przy ubieganiu się o świadczenia z pomocy społecznej. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej aktualnie nie pracuje nad zmianą przepisów w tym zakresie. Tak wynika z odpowiedzi na petycję, która w tym roku wpłynęła do resortu rodziny.

REKLAMA

Obligacje skarbowe - maj 2025 r. Niższe oprocentowanie nowych emisji. Ale można jeszcze kupić obligacje kwietniowe

Ministerstwo Finansów w komunikacie poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w maju 2025 r. Oprocentowanie niektórych obligacji lekko spadło w porównaniu do obligacji sprzedawanych w kwietniu br. Marże pozostały bez zmian. Oczywiście do końca kwietnia można jeszcze kupić obligacje z nieco wyższym oprocentowaniem

Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
Reforma szkół. Będą trzy etapy edukacyjne. "Zmiany idą bardzo daleko"

Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Edukacji Narodowej, reforma edukacji ma wejść do szkół 1 września 2026 r. wraz z zupełnie nową podstawą programową. Powstały już ważne dokument, które mają być fundamentem reformy edukacji. To profil absolwenta i stanowisko Rada ds. monitorowania i wdrażania reformy edukacji w sprawie nowego formatu przygotowywanej podstawy programowej.

W 2025 r. ZUS też zwróci nadpłatę składki zdrowotnej. Warunek to złożenie wniosku do 20 maja 2025 r.

Zbliża się ważny termin dla przedsiębiorców – 20 maja 2025 r. to ostatni dzień na rozliczenie składki zdrowotnej za 2024 rok. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i płacisz składki na ubezpieczenie zdrowotne, musisz uwzględnić to rozliczenie w dokumentach za kwiecień.

REKLAMA

Wybory papieża: 135 kardynałów wybierze następcę papieża Franciszka. Jak przebiega konklawe?

135 kardynałów wybierze nowego papieża. Tak jak w 2013 r. Jak przebiega konklawe? Opowiada kardynał Rainer Maria Woelki, który uczestniczył w wyborze papieża Franciszka.

Najważniejsze cytaty z lektur do matury. Dasz radę zdobyć komplet punktów? Quiz
Sprawdź, czy wiesz, kto jest autorem najsłynniejszych cytatów z literatury polskiej i światowej. Pytamy także o to, z jakiego utworu pochodzi to zdanie. Gotowy? Powodzenia!

REKLAMA