REKLAMA
Dzienniki Urzędowe - rok 2015 poz. 22
ZARZĄDZENIE Nr 16
MINISTRA ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI
z dnia 20 marca 2015 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw koordynacji działań w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392) zarządza się, co następuje:
§ 1.
2. Zespół jest organem pomocniczym Ministra Administracji i Cyfryzacji.
§ 2.
1) Przewodniczący – Minister Administracji i Cyfryzacji;
2) Zastępca Przewodniczącego – przedstawiciel ministra właściwego do spraw informatyzacji w randze Sekretarza Stanu lub Podsekretarza Stanu;
3) Zastępca Przewodniczącego – przedstawiciel ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego w randze Sekretarza Stanu lub Podsekretarza Stanu;
4) pozostali członkowie Zespołu:
a) po jednym przedstawicielu – w randze Sekretarza Stanu lub Podsekretarza Stanu – wyznaczonym przez:
– ministra właściwego do spraw finansów publicznych,
– ministra właściwego do spraw gospodarki,
– ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego,
– ministra właściwego do spraw nauki,
– ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,
– ministra właściwego do spraw pracy,
– ministra właściwego do spraw rolnictwa,
– ministra właściwego do spraw rozwoju wsi,
– ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego,
– ministra właściwego do spraw środowiska,
– ministra właściwego do spraw wewnętrznych,
– ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego,
– ministra właściwego do spraw zdrowia,
– Ministra Sprawiedliwości,
b) Szef Służby Cywilnej,
c) Główny Geodeta Kraju,
d) Prezes Głównego Urzędu Statystycznego,
e) po jednym przedstawicielu samorządów województw – w randze członka zarządu,
f) pięciu przedstawicieli strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego;
5) sekretarz – wyznaczony przez Ministra Administracji i Cyfryzacji spośród pracowników urzędu obsługującego tego Ministra.
2. W przypadku członków Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. a, minister kierujący więcej niż jednym działem administracji rządowej wyznacza jednego przedstawiciela.
3. Członkowie Zespołu biorą udział w jego pracach osobiście.
4. W uzasadnionych przypadkach członków Zespołu zastępuje w pracach Zespołu upoważniony przez nich:
1) w przypadku członków Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. a – Sekretarz Stanu lub Podsekretarz Stanu;
2) w przypadku członka Zespołu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 lit. c – Zastępca Głównego Geodety Kraju;
3) w przypadku członka Zespołu, o którym mowa w ust. 1 pkt 4 lit. d – Wiceprezes Głównego Urzędu Statystycznego.
5. W uzasadnionych przypadkach członków Zespołu, o których mowa w ust. 1 pkt 4 lit. e i f, w pracach Zespołu zastępuje upoważniony przez nich odpowiednio członek zarządu albo inny przedstawiciel strony samorządowej Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.
6. Przewodniczący może zapraszać do udziału w pracach Zespołu, z głosem doradczym, inne osoby, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej oraz samorządowej, środowisk naukowych i gospodarczych, a także organizacji społecznych.
7. Jeśli zakres omawianych spraw tego wymaga, Zespół może tworzyć podzespoły składające się z członków Zespołu lub innych osób wskazanych przez członków Zespołu. Szczegółowe warunki tworzenia i funkcjonowania podzespołów określa regulamin, o którym mowa w § 5 ust. 4.
§ 3.
2. Do zadań Zespołu należy:
1) gromadzenie i analiza informacji o działaniach koordynacyjnych podejmowanych w ramach projektów dziedzinowych z zakresu w szczególności infrastruktury informacji przestrzennej, e-administracji, ochrony zdrowia, nauki, kultury i dziedzictwa narodowego;
2) opracowanie i uzgadnianie rekomendacji dla właściwych instytucji zarządzających i komitetów monitorujących dotyczących kryteriów wyboru projektów;
3) ustalanie zasad wymiany informacji i wymiana informacji o projektach i przedsięwzięciach realizowanych ze środków publicznych i dotyczących e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych, w celu efektywnego wykorzystania środków publicznych oraz zapewnienia nienakładania się zakresu projektów;
4) wymiana informacji o planowanych inicjatywach, działaniach i rozwiązaniach prawnych lub standardach interoperacyjności podejmowanych i przyjmowanych w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych na szczeblu unijnym, krajowym i regionalnym;
5) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom właściwej kolejności realizacji projektów;
6) monitorowanie efektów polityki państwa z uwzględnieniem wpływu polityki spójności w obszarze e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego i rozwoju kompetencji cyfrowych oraz formułowanie rekomendacji w tym zakresie;
7) współpraca w celu zapewnienia i monitorowania interoperacyjności systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do realizacji usług publicznych, w szczególności realizowanych drogą elektroniczną, i udostępniania informacji sektora publicznego realizowanych w ramach projektów;
8) monitorowanie efektów i wpływu projektów finansowanych w ramach polityki spójności na realizację polityki państwa w zakresie informatyzacji, w tym przekazywanie informacji o planowanych do wdrożenia na szczeblu centralnym działaniach strategicznych;
9) identyfikacja i wsparcie usuwania barier, w szczególności prawnych, organizacyjnych lub finansowych, w realizacji projektów;
10) identyfikacja i rozpowszechnianie dobrych praktyk zarządczych i technologicznych;
11) współpraca na rzecz tworzenia bazy projektów w obszarze rozwoju kompetencji cyfrowych;
12) współpraca w celu zapewnienia komplementarności rozwiązań wdrażanych na poziomie krajowym i regionalnym, w szczególności w projektach realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa i regionalnych programów operacyjnych;
13) identyfikacja możliwości realizacji komplementarnych przedsięwzięć i projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych finansowanych z udziałem środków publicznych, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój oraz regionalnych programów operacyjnych;
14) proponowanie właściwym instytucjom lub beneficjentom działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania problemów związanych z brakiem interoperacyjności lub nakładaniem się zakresów projektów.
§ 4.
2. Przewodniczący organizuje pracę Zespołu oraz przewodniczy jego posiedzeniom.
3. Nie później niż w terminie 7 dni przed dniem posiedzenia Przewodniczący zawiadamia członków Zespołu o miejscu, terminie i porządku posiedzenia.
4. W razie nieobecności Przewodniczącego posiedzeniom przewodniczy wskazany przez niego Zastępca Przewodniczącego, bądź wyznaczony przez Przewodniczącego członek Zespołu.
5. Z posiedzenia Zespołu sekretarz sporządza protokół, który podpisuje osoba przewodnicząca posiedzeniu.
§ 5.
2. Przewodniczący Zespołu zapewnia komunikację i współpracę Zespołu z innymi gremiami wykonującymi zadania w zakresie e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego oraz rozwoju kompetencji cyfrowych.
3. Zespół rozpatruje sprawozdania z podejmowanych działań w zakresie koordynacji realizacji projektów w poszczególnych obszarach tematycznych, w szczególności w zakresie e-administracji, udostępniania informacji sektora publicznego, zdrowia, infrastruktury informacji przestrzennej, kultury i dziedzictwa narodowego, nauki i kompetencji cyfrowych, przedstawiane przez właściwych członków Zespołu. Sprawozdania powinny zawierać informacje o stanie wdrażania projektów, występujących w tym zakresie problemach, podjętych lub planowanych do podjęcia środkach zaradczych, sposobach zapewnienia interoperacyjności systemów teleinformatycznych i komplementarności projektów.
4. Szczegółowy tryb pracy Zespołu określa regulamin przyjęty przez Zespół zwykłą większością głosów na pierwszym posiedzeniu.
§ 6.
2. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, są przekazywane Międzyresortowemu Zespołowi do spraw Programowania i Wdrażania Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności, Komitetowi Koordynacyjnemu do spraw Polityki Rozwoju, Komitetowi Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji oraz Komitetowi Monitorującemu Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
§ 7.
§ 8.
– Andrzej Halicki |
MINISTER ADMINISTRACJI I CYFRYZACJI |
- Data ogłoszenia: 2015-04-10
- Data wejścia w życie: 2015-04-11
- Data obowiązywania: 2016-03-09
REKLAMA
Dzienniki Urzędowe
REKLAMA
REKLAMA